Pada

Frivilligt arbejde..

32 indlæg i dette emne

Årh, det er bare det jeg frygter! Hvilken fagforening har du? Måske skulle jeg tage det link der med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fedt! Hvad er det for noget så?

Det er at aktivere børnene på krisecentret i et par timer! Lave noget de syntes er sjovt! Jeg skal have kontaktet fagforeningen lige meget hvad. Har ikke lige fået oplyst jeg er gravid endnu og hvordan det lige er med Barsel når man ikke er i arbejde osv!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns det er flot du har mod på at lave frivilligt arbejde, det er da god karma til kontoen :super

Jeg kan se du har fået rigtig mange gode forslag, men vil alligevel tale min hjertesag, for jeg har selv nogle teenage børn der har haft det svært pga deres fars alkohol problemer og har fået en utrolig god hjælp fra en organisation som laver grupper for børn og unge med misbrugsproblemer i hjemmet og set hvor meget det betyder for dem, at komme og opleve et frirum hvor de må tale om tabu'erne og møde andre børn og unge som har oplevet lignende svigt. De fleste af dem der arbejder der er frivillige socialrådgivere/studerende/pædagoger osv. Her i Århus er der to sådanne organisationer, IOGT og TUBA mener jeg de hedder, og der findes lignende over hele landet.

Håber du finder en sag du har lyst at bruge dit overskud i, det vil helt sikkert gi dig noget tilbage også. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var også en rigtig god idé.. TUBA har i hvert fald en afdeling i Aalborg, så det vil jeg lige kigge på! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke lige læst tråden igennem ( :badgirl ) men hvis det var mig, der gik arbejdsløs hjemme og ville ud og have et frivilligt arbejde så ville jeg HELT sikkert henvende mig til VENtilen.

Har tit ønsket mig at arbejde hos dem, det er noget med at hjælpe børn, der er ensomme. :) Men sidst jeg læste om det, "krævede" de at man kunne afsætte 20-25 timer ugentligt for at være frivillig der (fordi børnene er så sårbare, at det ikke duer med for meget udskiftning, tror jeg) og det er jo nærmest kun realistisk hvis man ikke har noget som helst arbejde eller studie ved siden af (eller hvis man er en af de der supermennesker, der kan arbejde 60 timer om ugen, men det er jeg altså ikke!). :)

Tror virkelig at det er et spændende og givende arbejde :loveshower

Ellers har jeg været frivillig i Red Barnets Karate/Lektiecafé i Nordkraft. Totalt skønne unger, men det passede mig bare evigt dårligt med "arbejdstiderne" :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også overvejet ventilen, men hvis de kræver så meget tid, så kan jeg jo sagtens når jeg arbejdsløs, men det kan jo tænkes jeg får job snart, og så har jeg jo ikke tid... Det ville være lidt synd for ungerne..

Lektiehjælp er en god idé... men det duer nok ikke lige til mig. En god blanding af mangel på hukommelse og tålmodighed :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg så et opsalg på det plejehjem, hvor jeg er i praktik nu, hvor jeg med det samme tænkte på denne tråd, men nu kan jeg ikke huske, hvad det var om. Men tager lige en kopi af opslaget imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER