Solvej99

At spise kød

23 indlæg i dette emne

(Det gik ik' så godt :-/)

I dag er Theo blevet 6 mdr. og vi ville derfor forsøge at tilsætte lidt kød til hans aftensmad.

Jeg kogte nogle kødboller af oksekød og tog en lille én (teske) og moste i hans kartoffel/grøntsager. Jeg mosede meget længe med en gaffel for at gøre det så blødt som muligt.

Men allerede ved anden skefuld, der fik han noget galt i halsen :unsure Han fik hostet og sundet sig lidt, men før jeg nåede at forsøge mig med næste skefuld, så kastede han op ud over bordet i en stor stråle :(

Har jeg gjort noget forkert? :help

Overvejer at blende det hele sammen i morgen og se om det bliver bedre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg startede også med at blende det helt i smadder. Nu kan han nogle gange få det ned hvis jeg gør som dig, men det er stadig ikke hver gang. Så må blenderen igang ;) Fisk behøver jeg, mærkeligt nok, aldrig at blende.

Held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blendede også det i starten, ikke at jeg tror man skal det, men det gjorde vi. Hun var generalt ikke meget for kød i starten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede også med at blende det helt i smadder. Nu kan han nogle gange få det ned hvis jeg gør som dig, men det er stadig ikke hver gang. Så må blenderen igang ;) Fisk behøver jeg, mærkeligt nok, aldrig at blende.

Held og lykke med det :)

Det er da meget rart at høre, at (store) Leo heller ikke er så glad for det endnu, når det ikke er blendet.

Jeg blendede også det i starten, ikke at jeg tror man skal det, men det gjorde vi. Hun var generalt ikke meget for kød i starten.

Det er da meget rart at høre. Jeg må i gang med blenderen så :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn har aldrig været meget for blendet eller most kød.

Jeg har i stedet lavet meget meget små stykker så de kunne fornemme konsistensen og "tygge" med gummerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine børn har aldrig været meget for blendet eller most kød.

Jeg har i stedet lavet meget meget små stykker så de kunne fornemme konsistensen og "tygge" med gummerne.

Ja, det er selvfølgelig forskelligt fra barn til barn.

Synes bare ikke at det var så rart at han var ved at blive kvalt og derefter kastede op :unsure

Så hellere prøve at blende det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oksekød er generelt "sejere" end fx hakket øffer eller kylling, så jeg vil prøve med det næste gang i stedet for okse :) men det har da helt sikkert været en ubehagelig oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blendede os hans kød til at starte med og så tror jeg da han var omkring de 8 måneder, begyndte han at spise det samme aftensmad som os, og så blev det bare skåret ud i små stykker og han spiser det da :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

oksekød er generelt "sejere" end fx hakket øffer eller kylling, så jeg vil prøve med det næste gang i stedet for okse :) men det har da helt sikkert været en ubehagelig oplevelse!

Ja, det tænkte jeg faktisk også på. Det var bare fordi jeg havde en pakke oksekød og så tænkte jeg at jeg lige så godt kunne få den brugt :rolleyes

Må prøve med noget blødere i dag.

Jeg blendede os hans kød til at starte med og så tror jeg da han var omkring de 8 måneder, begyndte han at spise det samme aftensmad som os, og så blev det bare skåret ud i små stykker og han spiser det da :)

Det lyder godt. Tak for svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie får stadig blendet kødet - sammen med gulerødderne, for han kan ikke finde ud af at tygge.

men du må gerne vente med kødet til han er 7-8mdr. det er faktisk bedst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie får stadig blendet kødet - sammen med gulerødderne, for han kan ikke finde ud af at tygge.

men du må gerne vente med kødet til han er 7-8mdr. det er faktisk bedst

Okay, det vidste jeg slet ikke? :unsure

Jeg troede faktisk at det var noget de skulle begynde på nu :help

Men det er da meget rart at vide. Så kan jeg gå helt stille og roligt frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er der flere børn der reagerer, det betyder bare at man skal gå langsomt frem. Isaac spiste stort set alt, da han var mindre, men han rører faktisk stort set ikke kød herhjemme. Det skal nok komme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamie får stadig blendet kødet - sammen med gulerødderne, for han kan ikke finde ud af at tygge.

men du må gerne vente med kødet til han er 7-8mdr. det er faktisk bedst

Dejligt at læse, det vidste jeg heller ikke. Jeg er nemlig ikke gået i gang med at give Erica kød endnu, ved godt jeg skal til at i gang - men nu er jeg jo ligepludselig ikke så sent på den alligevel!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er der flere børn der reagerer, det betyder bare at man skal gå langsomt frem. Isaac spiste stort set alt, da han var mindre, men han rører faktisk stort set ikke kød herhjemme. Det skal nok komme :)

Det håber jeg :)

Hans far har nemlig aldrig lært at spise kød og synes da bestemt ikke at han skal blive ligesådan :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg :)

Hans far har nemlig aldrig lært at spise kødog synes da bestemt ikke at han skal blive ligesådan :rolleyes

Forstået som at han stadig ikke spiser kød? :unsure

Jeg er begyndt med kyllingekødboller til Filippa, som moses med en gaffel - det går fint.

Jeg håber, at Theo er frisk på at prøve igen en af dagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forstået som at han stadig ikke spiser kød? :unsure

Jeg er begyndt med kyllingekødboller til Filippa, som moses med en gaffel - det går fint.

Jeg håber, at Theo er frisk på at prøve igen en af dagene.

Jeps <_<

Altså han kan godt spise lasagne osv. Men en bøf fx ALDRIG!

Så han spiser altid kylling. Når vi er ude at spise bytter tjenerne som regel om på vores tallerkener fordi de tror det er mig der skal have kylling, mens den store bøf er til ham :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps <_<

Altså han kan godt spise lasagne osv. Men en bøf fx ALDRIG!

Så han spiser altid kylling. Når vi er ude at spise bytter tjenerne som regel om på vores tallerkener fordi de tror det er mig der skal have kylling, mens den store bøf er til ham :D

Ej det er da sjovt at det forholder sig på den måde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her til aften har Theo spist en hel kødbolle :yay

Jeg blendede den sammen med hans kartoffel/grøntsagsmos og det hele gled ned :)

Jeg smagte selv på det og det smagte faktisk af kød, men det var heldigvis intet problem.

Tak for jeres input :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad :glad :glad

Hvor er det rart at Theo lige er det lidt ældre end Ronja for så kan jeg bare kigge i dine tråde når jeg når dertil selv :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad :glad :glad

Hvor er det rart at Theo lige er det lidt ældre end Ronja for så kan jeg bare kigge i dine tråde når jeg når dertil selv :D

Ha ha, ja så har du lige 5 dage til at forberede dig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha, ja så har du lige 5 dage til at forberede dig :D

Nemlig og det er tit nok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeps <_<

Altså han kan godt spise lasagne osv. Men en bøf fx ALDRIG!

Så han spiser altid kylling. Når vi er ude at spise bytter tjenerne som regel om på vores tallerkener fordi de tror det er mig der skal have kylling, mens den store bøf er til ham :D

Okay, så han er ikke vegetar :) Men stadig - en mand der ikke kan lide bøf :unsure :P

Jeg kan lige se restaurant-situationen for mig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, så han er ikke vegetar :) Men stadig - en mand der ikke kan lide bøf :unsure :P

Jeg kan lige se restaurant-situationen for mig :D

Ja det ser man nok ikke så tit ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER