Oprettet February 5, 2012 Jeg har købt en MacBook Pro ved Apple Store i USA, og fik den sendt til en veninde i Oregon, som har sendt den videre hjem til mig sammen med nogle af hendes ting til hendes familie. Men men men.. Har lige modtaget en besked fra Post Danmark med en regning på knapt 8700 kr. for at få pakken. Spørgsmålet er så bare om jeg kan sende pakken tilbage til Usa - altså nægte modtagelse? Har ikke lige så mange penge til det... <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Æj det er ærgerligt! men du kan godt nægte modtagelsen tror jeg. så bliver den bare sendt tilbage :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Den bliver automatisk sendt tilbage hvis du ikke vil tage imod den :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Æj det er ærgerligt! men du kan godt nægte modtagelsen tror jeg. så bliver den bare sendt tilbage :) Det håber jeg. Men så må vi jo bare tage den derfra, hvis den ryger tilbage til hende. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Skal du ikke betale fragten frem og tilbage Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Skal du ikke betale fragten frem og tilbage Nu har jeg jo selv betalt fragten til Danmark, men fragten til USA igen kan da ikke være på min regning, når jeg nægter modtagelse. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Forstår ikke hvorfor den er købt i USA? Priserne i Applestore er jo ikke varierende fra land til land? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Nu har jeg jo selv betalt fragten til Danmark, men fragten til USA igen kan da ikke være på min regning, når jeg nægter modtagelse. Lige et etisk spørgsmål hvis den ikke var fanget i fragten havde du så beholdt den Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Forstår ikke hvorfor den er købt i USA? Priserne i Applestore er jo ikke varierende fra land til land? Jo. Jeg gav 1199 dollars for den - altså 6780 kr. I Apple Store i Danmark skulle jeg give 8999 kr. fo den. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 5, 2012 Lige et etisk spørgsmål hvis den ikke var fanget i fragten havde du så beholdt den Ja, det havde jeg. Og det siger jeg uden skrupler. Jeg gider ikke give 8700 kr. for at få lov til at få en computer til 6780 kr, ikke mindst fordi jeg ikke har råd til at betale det. I stedet for ryger den nu tilbage til min veninde i Oregon og så får jeg den, når jeg skal over til hende i påsken. Jeg synes virkelig det er tyveri at tage så meget i told og moms. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2012 Øh ja det er det men det er de danske told og moms regler og dem kan du jo ikke gøre noget ved og det er jo gamet ved at leve i DK. Hvis man vil det må man følge reglerne. Og jeg tænker lidt hvordan var Told klar over den var til dig når den var sendt med hendes ting ? Og lige en tanke mere hvor er den computer er den ikke fastlåst hos Told indtil du har betalt ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 6, 2012 Jo. Jeg gav 1199 dollars for den - altså 6780 kr. I Apple Store i Danmark skulle jeg give 8999 kr. fo den. Jeg kan ikke forstå du har fået en regning på 8700.. Når jeg bliver taget i tolden får jeg kun en regning på 25% af den pris jeg har givet i USA... Det lyder da helt vildt... Jeg køber meget fra USA og pakket er da også stoppet i tolden engang imellem... Hvis den er sendt som "gave" så må de heller ikke fortolde fragten.. Kun værdien af indholdet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2012 Jeg kan ikke forstå du har fået en regning på 8700.. Når jeg bliver taget i tolden får jeg kun en regning på 25% af den pris jeg har givet i USA... Det lyder da helt vildt... Jeg køber meget fra USA og pakket er da også stoppet i tolden engang imellem... Hvis den er sendt som "gave" så må de heller ikke fortolde fragten.. Kun værdien af indholdet... Hvis du får sendt kvitteringen med, sammen med pakken tolker de det som et køb. Min svoger, har selv lavet "samme stunt", dog var kvitteringen ikke med.. Han mener dog, at når den er "BESLAGLAGT" af told, bliver den IKKE sendt retur - den er altså beslaglagt, og tilbageholdt og man mister den altså, hvis man ikke betaler tolden.. Beløbet er også fuldstændigt tåbeligt højt, da det jo kun er 25% af værdien man burde betale.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2012 Hvis du får sendt kvitteringen med, sammen med pakken tolker de det som et køb. Min svoger, har selv lavet "samme stunt", dog var kvitteringen ikke med.. Han mener dog, at når den er "BESLAGLAGT" af told, bliver den IKKE sendt retur - den er altså beslaglagt, og tilbageholdt og man mister den altså, hvis man ikke betaler tolden.. Beløbet er også fuldstændigt tåbeligt højt, da det jo kun er 25% af værdien man burde betale.. Du må kunne se på regningen fra told hvad det er du skal betale det høje beløb for.. Jeg bestilte en masse kagegrej fra USA i sommers og den pakke blev stoppet i tolden, der fik jeg en regning på 25% af beløbet og jeg snakkede også i Tlf med dem et par gange.. Jeg fik at vide at jeg havde til en bestemt dato til at acceptere pakken ellers ville den bare blive sendt retur :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2012 Jeg tænker også at du nok lige skal ringe til dem og snakke med dem - fair nok at du skal betale told af det, og det går jeg ud fra du også gerne ville, men hvorfor det sindssygt høje beløb??? Del dette indlæg Link to post Share on other sites