Myliona

Hvor tit og hvornår rydder i sne?

14 indlæg i dette emne

Jeg ved godt der er en masse regler for snerydning af fortorve :)

Men hvordan gør I? :)

Jeg kan se min overbo er ude og rydde sne nu :)

VI skal kun rydde vores egen trappeopgang, og den tager jeg efter behov - og behovet er fx ikke til at rydde lige nu :whistling

Hvor tit rydder I sne?

Hvornår rydder I sne?

Hvem rydder sne hjemme ved jer?

Her er det vores overbo, og det er altid manden..

Vores trappeopgang, er det næsten altid mig som rydder og jeg gør det når jeg lige skal ud eller andet :) :rolleyes

Del dette indlæg

Jeg rør ikke en sne-skovl... det gør manden.

Han gør det normalt inden han kører på arbejde... MEN nu bor vi os i bunden af en vænge.. så det er kun lige ved postkassen han skal rydde.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fordi vi bor ude på landet har intet fortov, så det behøves ikke med det vi har fået indtil nu :glad men ellers tager kæresten lige en skovl og ryder så posten kan komme til postkassen og bilen kan komme ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tja, tror manden og jeg skovler lige meget sne. Han gør det om morgenen inden han tager på arbejde, hvis det er relevant. Jeg gør det i løbet af dagen (mens Erica sover) eller oftest hvis vi begge er hjemme. (det er nok mig der går mest op i at det bliver gjort). Der bliver aldrig skovlet sne mellem kl 18-06 = mørkt.

Vi rydder både vores fortov, og så stien op til vores hoveddør. Er det godt vejr (og er ejg i godt humør) så rydder jeg også stien om til vores affaldsspand, og går det hel galt, så rydder jeg også om til skuret (hvor brændet ligger)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Aldrig :) vi betaler for det bliver gjort via andelsforeningen!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja vi har folk til at gøre det :whistling Ej vi bor ejer lejlighed og viseværten gør det med alle hans store maskiner!

Men mine forældre bor på en hjørne grund, og min far tager tjansen om morgenen, og min mor som møder kl 5.30 har fri mellem 14 og 15 hver dag, tager den så når hun kommer hjem - hvis der falder meget sne tager de den også lige om aftenen fordi der bor mange dagplejemødre i området, så der skal være klar til tidlige barnevogne! Men man kan jo ikke gøre det når man ikke er hjemme :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke fortov, så vi gør det efter behov. Vi ska blot rydde, så vi kan komme over i fyrrummet eller ud til bilerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved godt der er en masse regler for snerydning af fortorve :)

Men hvordan gør I? :)

Jeg kan se min overbo er ude og rydde sne nu :)

VI skal kun rydde vores egen trappeopgang, og den tager jeg efter behov - og behovet er fx ikke til at rydde lige nu :whistling

Hvor tit rydder I sne?

Hvornår rydder I sne?

Hvem rydder sne hjemme ved jer?

Her er det vores overbo, og det er altid manden..

Vores trappeopgang, er det næsten altid mig som rydder og jeg gør det når jeg lige skal ud eller andet :) :rolleyes

mener at reglen er, at man skal rydde minimum 3 gange om dagen, om morgnen inden man tager hjemmefra, om eftermiddagen, når man kommer hjem, og så om aftnen.

Vi skovler sne 3-4-5 gange afhængig hvor stort behovet er, og hvor meget vi er hjemme. men morgen, middag og aften og så ellers derimellem, hvis behovet er der.

Hos os er det lige så meget mig, som skovler sne, som det er min mand :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke fortov, så vi gør det efter behov. Vi ska blot rydde, så vi kan komme over i fyrrummet eller ud til bilerne.

Byt fyrrum ud med skur og så siger jeg ditto :-)

Skønt at på i villakvarter uden fortov.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Manden rydder om morgenen - jeg rydder om eftermiddagen (hvis det har sneet i løbet af dagen), da jeg er først hjemme - og så rydder manden igen om aftenen, hvis det er nødvendigt.

Og så salter eller gruser vi efter behov. Vi har 60-65 m fortov, så det er ikke så galt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den kære mand ryder og salter her. det gør han en gang om dagen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her er det Søren der står for at rydde og salte, men hvis det en dag skulle gøres og han ikke er hjemme, så har jeg aldeles intet imod at gøre det. Han rydder hele fortovet foran vores hus, stien op til vores hoveddør og en sti så barnevognen kan komme ud :)

I dag har han skovlet og saltet i formiddags da det holdt op med at sne (og vi var stået op :rolleyes )

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er ofte manden der rydder fortov :whistling Men det er så ofte mig der salter..

Vi ordner efter behov, dog er der altid ryddet til posten.. Vi har fået en del sne, men ikke mere end at vi sagtens har kunne følge med..

Jeg var ude og gå med barnevognen i dag og der er SÅ mange der ikke rydder deres fortove og det er bare et helvede at komme frem og tilbage med en barnevogn, eller værre, de ældre med rolatorer.. Så jeg synes det er vigtigt at der er ryddet..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Når det trænger :-) her skiftes vi eller det er nok mig som gør det mest

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER