brineh

Stamtræ

11 indlæg i dette emne

Jeg så hvem du er tror jeg det hedder med bonderøven i tirsdags på dr1

Og syntes godt nok det var spændende det med at han fandt sine rødder!

Så jeg ville selv starte med at lave et stamtræ, så jeg kontaktede min familie, for at høre hvordan og hvor ledes og det vister sig så at min fars fætter har lavet et, på min fars side af familien.. Hold da op der går helt tilbage til 1600tallet - til mine tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip tip oldeforældre

Det er helt vildt :loveshower

Nogle af jer andre som der har lavet et stamtræ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min far går meget op i slægtsforskning, så der overlader jeg det bare til ham. ;)

Vi har styr på næsten hele familien helt tilbage til ca. år 1680.

Det fedeste var næsten, da jeg fandt ud af at jeg er i familie med en fra min hold og en fra mit arbejde. Vi har et specielt navn som stammer oppe fra Vestjylland, så det var næsten piece of cake at finde ud af det. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

på min fars side er der lavet stamtræ, som førte vores slægt helt tilbage til erik af pommern i 1400 tallet, og at vi på en eller anden måde er familierelateret til ham :)

Min mors side af familien kunne være rigtig spændende, at finde ud af, men ville også kræve noget arbejde, da min tipoldefar, som spæd blev lagt i en kurv ved en dør, så vi ved ikke, hvad vi stammer af på den side. Hans efternavn er efter hans erhverv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både min egen far og min svigermor går rigtig meget op i slægsforskning. Min far har selv fundet nogle søskende han ikke vidste han havde og som ikke vidste hvem deres far var, så det var en rigtig god historie.

Min svigermor er kommet tilbage til gorm den gamle. Det er ret spændende, når man begynder at høre de navne man kender fra historietimen, men jeg har svært ved at sætte mig ind i det.. Det er så knastørt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare det er fascinerende at finde ud hvor man egentlig stammer fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min farfar lavede i sin tid hans stamtræ og jeg må sige det er et meget imponerende stamtræ og jeg er lidt stolt af det :)

Mit stamtræ kan føres tilbage til gormslægten, det vil sige til gorm den gamle (ca. 936) som vidst er min 27 tip Oldefar så vidt jeg husker.

Derudover består slægten af rurik slægten som kan dateres tilbage til 879 og som grundlage det russiske rige.

Derdover består slægten af merovingerne som grundlagde det franske rige og har agner til den kongelige engelske familie.

Et eller andet sted i de forskellige slægter går der en linje til den oldenborske slægt som er den gamle danske kongefamilie. Dem der regerede før den nuværende danske kongefamilie.

Min familie har haft mange herregårde og min farfar er også opvokset på sådan en og derfra er det gået ned af bakke for slægten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh jeg synes også det er vildt spændende sådan noget :D

På min fars side er der lavet et stamtræ, der går tilbage til 1600-tallet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min farfar lavede i sin tid hans stamtræ og jeg må sige det er et meget imponerende stamtræ og jeg er lidt stolt af det :)

Mit stamtræ kan føres tilbage til gormslægten, det vil sige til gorm den gamle (ca. 936) som vidst er min 27 tip Oldefar så vidt jeg husker.

Derudover består slægten af rurik slægten som kan dateres tilbage til 879 og som grundlage det russiske rige.

Derdover består slægten af merovingerne som grundlagde det franske rige og har agner til den kongelige engelske familie.

Et eller andet sted i de forskellige slægter går der en linje til den oldenborske slægt som er den gamle danske kongefamilie. Dem der regerede før den nuværende danske kongefamilie.

Min familie har haft mange herregårde og min farfar er også opvokset på sådan en og derfra er det gået ned af bakke for slægten :D

Sejt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min far går meget op i slægtsforskning :) jeg er bla. I familie med den jydske digter Jeppe Aakkær som var min farfars fætter.

- det er lidt skæg at se hvordan grenene spreder sig ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min far går meget op i slægtsforskning :) jeg er bla. I familie med den jydske digter Jeppe Aakkær som var min farfars fætter.

- det er lidt skæg at se hvordan grenene spreder sig ud :)

så må du være i familie med en, som jeg tog social og sundhedshjælperen med, for hendes farfar eller var det oldefar var Jeppe AAkjær :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så må du være i familie med en, som jeg tog social og sundhedshjælperen med, for hendes farfar eller var det oldefar var Jeppe AAkjær :)

ja der kan man bare se :D det er finurligt det med slægtskab :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER