Susse

Kost og amning

8 indlæg i dette emne

Synes ikke helt jeg kan finde ud af det på diverse sider...

Der er jo mange ting man ikke må som gravid, men hvordan er det som ammende?

Er der ting man ikke må spise når man ammer, har læst mig til at man skal undgå rovfisk i store mængder lige som når man er gravid. Og alkohol skal begrænses.. Men er der andet man skal undgå?

Hvordan med upasteuriserede oste må man spise dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige været til et foredrag, hvor hende, der holdt det mente, at det kunne være fornuftigt at undgå rovfisk, komælk og hvedebrødet når man ammede. Rovfisken pga. tungmetaller, komælken pga. mistanke om øget risiko for allergi og hvedebrødet hmmm... Kan faktisk ikke huske hvorfor. :unsure Men hun udlagde det ikke som om at det var forbudt-ting, bare undgå-evt-ting.

Derimod sagde hun at det med at man ikke må spise druer, chokolade og jordbær når man ammede, det mente hun ikke havde hold på sig.

Om hun så har ret, det er vist et spørgsmål om hvad og hvem man tror på :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det eneste jeg har holdt mig fra mens jeg har ammet er alkohol. Og så har jeg holdt igen med kaffe fordi hun har reageret lidt på det. Jeg har ikke oplevet hun har reageret på andet.

Rovfisk skal man altid holde igen med lige meget om du et gravid, ammer eller ej. For mange tungmetaller er ikke sunde for nogen ;)

Det med komælk og hvedebrød har jeg aldrig hørt før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej de to sidste har jeg heller ikke hørt om.. Synes jeg har hørt at man nemlig skal drikke mælk for at få nok kalk..

Mange af de andre ting jeg har hørt er også ting man skal prøve sig frem med hvis det påvirker baby.. Men ikke nogle no-gos ud over fisken

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derimod sagde hun at det med at man ikke må spise druer, chokolade og jordbær når man ammede, det mente hun ikke havde hold på sig.

Om hun så har ret, det er vist et spørgsmål om hvad og hvem man tror på :unsure

Det med chokolade vil jeg sige passer, altså ikke holde sig helt fra det, men spiste jeg for meget chokolade fik nadja ondt i maven. det var virkelig tydeligt.

Har heller aldrig hørt det med hvedebrød, men det jo altid dårligt at spise pga forstoppelse, så det måske det samme med bebs.

alkohol undgår jeg fuldstændig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg holder mig fra alkohol og bruger stadig ikke parfume.

Jeg mener også at man skal drikke 1/2 liter mælk om dagen, så man får nok kalk. Desuden har jeg spist masser af chokolade. Theo er på ingen måde blevet påvirket, så det er nok forskelligt fra barn til barn.

Så mon ikke man bare skal tage det stille og roligt og mærke efter på sit barn? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo det tror jeg helt sikkert er en stor del af det.. Ville bare være sikker på ikke at spise noget "forbudt".. Har sat mig så meget ind i graviditeten at jeg nærmest ikke har styr på tiden efter hi hi

...Nå men så vil jeg glæde mig til brie og mugost ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så mon ikke man bare skal tage det stille og roligt og mærke efter på sit barn? :)

Lige præcis ;) Tilde havde MEGET sart mave, så der var mange ting jeg ikke kunne spise uden hun blev påvirket :rolleyes Hun var også næsten 1 år, før hun kunne spise løg, peberfrugt, broccoli og ærter uden at få ondt i maven <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER