Barbamama

Flexibath - erfaringer?

39 indlæg i dette emne

Melder mig lige på banen med nogle forklaringer fra en der kender hele arbejdsgangen med Flexibath - min mand arbejder nemlig på den fabrik som fremstiller badekarrene :loveshower :whistling

Min mand frygter lidt om det bliver vakkelvornt at bære rundt på med vand i (vi skal bade i et andet rum end badeværelset, så det skal slæbes med vandet i).

Min mand siger, at det selvfølgelig er mere vakkelvorn end et badekar af hård plastik, som ikke kan foldes - men vi vil gerne påtage os at lave en test af badekarret på den front :)

Jeg er tilgengæld nervøs for om der nemt samler sin genstridigt snavs i hjørnerne, og om det nemt bliver "kalkgrimt" i plastikken?

Badekarret er testet mht. kalk osv. og det er ikke et problem, hvis man sørger for at tørre badekarret efter brug :) Du kan jo også købe det i lilla/lilla, grøn/lime, hvid/grå, klar/blå, blå/blå (den farve der står sidst er farven på de kanter det foldes :)) Så du kan jo vælge et hvid, hvis man er bekymret for evt. kalkrander.

Jeg lurer også lidt på om det der bløde plast (og også den hårde da...) er fri for alle de nasty ptalater og lignende?

Materialerne er testet og godkendt - der er ikke ptalater og lignende skadelige stoffer i materialerne.

Som sidebemærkning har jeg hørt :whistling at de er færdige med at udvikle og teste spædbarnsindsatsen (den som også kan købes til andre badekar og som Maria nævner til et andet badekar), den kommer formentlig i produktion i løbet af foråret også ryger den direkte på markedet :super

Derudover kan man også købe legetøj eks. et lille bord til badekarret :)

Jeg købte et nyt flexi bath for ca. to måneder siden over den blå avis, var stadig i indpakningen. Da vi tog det i brug, var det utæt i to af hjørnerne. - som om det grå (har et i hvid med grå) ikke er 'malet' godt nok på. Har din mand erfaringerne med dette fra hans job med at lave badekarene? Virkelig ærgerligt, at det ikke virker efter hensigten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville IKKE anbefale et flexibath.. Min datter på knap 7 mdr er allerede ved at være vokset ud af hendes. Og hver eneste gang jeg skal flytte det når der er vand i, så plasker det ud overalt, uanset hvor forsigtig jeg er :S

Da hun var lille og der næsten intet vand skulle i, var det ikke noget problem. Der var vi super glade for den. Men hvis man fylder så meget vand i, som der skal i når stor baby skal bades, så kan man altså ikke transportere den rundt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten, så er babyindsatsen efter min mening ikke særlig god. Thea har altid sat rigtig dårligt i den. Hovedet har altid hængt ned af brystkassen når hun har sat i indsatsen, og der er ikke plads til at hun kan læne hovedet længere tilbage.

Og bare baby spræller en lille bitte smule med benene, så glider de ud af indsatset. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt flexibath til F siden han var nyfødt. Det har virket upåklageligt. Vi bor i lejlighed og det er dejligt at det kan pakkes væk.

Det har passet fint i str og nu sidder F op og leger.

Min søster har to børn på 5 og 7 de har haft to i deres lejlighed, så kunne ungerne side ved siden af hinanden og bade.

Jeg har aldrig prøvet at flytte på det m vand i, men tror nu jeg ville stille det der hvor der skulle bades og hente vand i en spand eller skål!

Jeg har aldrig haft baby indsats af den ene eller anden slags. Jeg har aldrig haft brug for det og syntes det er fint at holde baby m hænderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har brugt flexibath til F siden han var nyfødt. Det har virket upåklageligt. Vi bor i lejlighed og det er dejligt at det kan pakkes væk.

Det har passet fint i str og nu sidder F op og leger.

Min søster har to børn på 5 og 7 de har haft to i deres lejlighed, så kunne ungerne side ved siden af hinanden og bade.

Jeg har aldrig prøvet at flytte på det m vand i, men tror nu jeg ville stille det der hvor der skulle bades og hente vand i en spand eller skål!

Jeg har aldrig haft baby indsats af den ene eller anden slags. Jeg har aldrig haft brug for det og syntes det er fint at holde baby m hænderne.

Er det så fordi at din dreng kan få armene op over kanten, at han kan sidde op og lege i badekaret?

Thea sidder også selv, men hun er stadig så lille at kanterne når op over skuldrene på hende. Men der er slet ikke plads til at hun kan få armene ud til siden, og det er jo ret problematisk når hun skal vaskes under armene :) og når hun plasker med armene slår hun ofte armene ind i kanterne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været rigtig glade for vores, især da Dicte var helt lille og det var lidt farligt at blive badet, der virkede det til at give hende tryghed med en relativt lille badekar. Nu hvor hun er 1,5 år, er det ikke et hit mere. Hun gider ikke rigtig sidde i det, og vil hellere stå ved siden af badekaret og plaske i vand. Er vi der imod et sted hvor der er et rigtigt badekar, så kan hun bade i timevis hvis hun får lov ;) vi har plads på badeværelset, så vi overvejer at få badekar - igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det så fordi at din dreng kan få armene op over kanten, at han kan sidde op og lege i badekaret?

Thea sidder også selv, men hun er stadig så lille at kanterne når op over skuldrene på hende. Men der er slet ikke plads til at hun kan få armene ud til siden, og det er jo ret problematisk når hun skal vaskes under armene :) og når hun plasker med armene slår hun ofte armene ind i kanterne

Ferdinand er 2 år og 8 mdr og da lå ned holdte jeg ham under nakken og han så siddet op siden han kunne det fra ca 10 mdr vil jeg tro. Men selvfølgelig med mig lige ved siden af til at starte m. Nu sidder han selv og leger. Jeg har ikke oplevet noget problem m at lanterne er høje. F har altid siddet fint ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ferdinand er 2 år og 8 mdr og da lå ned holdte jeg ham under nakken og han så siddet op siden han kunne det fra ca 10 mdr vil jeg tro. Men selvfølgelig med mig lige ved siden af til at starte m. Nu sidder han selv og leger. Jeg har ikke oplevet noget problem m at lanterne er høje. F har altid siddet fint ;-)

Kanterne ville jo heller ikke være for høje, hvis bare karet havde været bredt nok til at hun kunne bevæge armene :)

Og så tror jeg du misforstod det jeg skrev med at hun sidder selv :) Hun sidder rigtigt op, uden støtte. Hun ligger ikke længere ned når hun er i bad. Det er et godt stykke tid siden hun sidst gad det :D Så hun sidder også op i badekaret, og leger. Men problemet er jo, at det ikke er bredt nok. Der er simpelthen ikke plads til at hun kan vende rundt dernede, og hun får hele tiden slået albuerne ind i siderne. Og så bliver babyen selvfølgelig hidsig ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og forresten, så er babyindsatsen efter min mening ikke særlig god. Thea har altid sat rigtig dårligt i den. Hovedet har altid hængt ned af brystkassen når hun har sat i indsatsen, og der er ikke plads til at hun kan læne hovedet længere tilbage.

Og bare baby spræller en lille bitte smule med benene, så glider de ud af indsatset. :)

Jeg havde også store problemer med indsatsen.

Men jeg puttede 2 vaskeklude på den så Alma kan ikke glide af den og så virker det.

Men da hun var bette baby ( man er vel stor baby på 5 mdr ik :) ) gled hun af den og lå på samme måde som Thea

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke haft babyindsats, men har altid vaeret glad for vores :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kanterne ville jo heller ikke være for høje, hvis bare karet havde været bredt nok til at hun kunne bevæge armene :)

Og så tror jeg du misforstod det jeg skrev med at hun sidder selv :) Hun sidder rigtigt op, uden støtte. Hun ligger ikke længere ned når hun er i bad. Det er et godt stykke tid siden hun sidst gad det :D Så hun sidder også op i badekaret, og leger. Men problemet er jo, at det ikke er bredt nok. Der er simpelthen ikke plads til at hun kan vende rundt dernede, og hun får hele tiden slået albuerne ind i siderne. Og så bliver babyen selvfølgelig hidsig ^_^

F har altid siddet "stille" på sin flade og ikke vendt sig rundt, så det giver jo klart en forskel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også rigtig glade for vores. Felix insisterer stadig på at bade i det selv om han snart når enden med fødderne. Babyindsatsen fandtes ikke til den dengang vi købte vores men det var fint selv at holde ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også rigtig glade for vores. Felix insisterer stadig på at bade i det selv om han snart når enden med fødderne. Babyindsatsen fandtes ikke til den dengang vi købte vores men det var fint selv at holde ham.

:ditto

Jeg synes ogsaa, at det at ligge og flyde i vand maa vaere en sanseoplevelse for baby, saa har ikke helt forstaaet det med babyindsats.

Barbamama, jeg synes tilgen gaeld ikke, det egner sig til at blive flyttet rundt paa med vand i. Vi havde det med paa camping nu her og der ville naoh ikke sidde i det inde i brusekabinen paa vores mobile home. Saa det kom ud paa badevaerelsesgulvet, men skulle jo loeftes/flyttes for at blive toemt. Du er i hvert fald nok afhaengig af Brians staerke arme, hvis det skal fyldes 1/5 til 2/3 op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh havde helt glemt denne gaaaaaamle tråd :o Vi endte med at få et flexibath af min mor, og er superglade for det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER