Barbamama

Barn født d. 29. februar

6 indlæg i dette emne

Jeg er lid nysgerrig. :) Det henvender sig nok mest til dem med termin i slutningen af februar og starten af marts, men andre må selvfølelig gerne byde ind med "hvis nu en skønne dag..."

Hvad ville I gøre, hvis I fødte d. 29. februar? Ville barnet så have fødselsdag 29. februar hver fjerde år, og ellers 28.februar/1. marts, eller ville I altid holde det 28.februar/1.marts eller ville I gøre noget helt andet? :)

Del dette indlæg

Jeg har gået i klasse med en der havde fødselsdag d. 29. februar, og hun hold fødselsdag d. 28 hvis det ikke var skudår. Det fungerede rigtig fint for hende. :)

Men det må nu være spøjst kun at have fødselsdag hvert 4. år :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kender også en, der bliver 7 år i år. :lolhit Eij hun har altid holdt det d 28/2, og så selvfølgelig den 29, på skudår. Jeg har selv født d 1 marts, men det var "heldigvis" ikke et skudår, for så havde jeg jo født, d 29. Men tror også, at vi havde holdt fødselsdag d 28 så. Det er jo læææænge at vente en hel dag, tror jeg når man er barn. Så kan man jo lige så godt holde d 28. :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min bonussøn bliver 4 år den 29/2 i år :lolhit

men de år der ikke er skudår bliver fødselsdagen holdt d. 28/2 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Man er nok nødt at vælge at holde hvert år endten d 28 el 1 - Tror det må være hårdt at ha fødselsdag hvert 4 år som barn ... :balloon

Det er f'rst når man blir ældre det kunne være fedt hehe ...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Linus er fra 27. februar for 4 år siden - altså også et skudår, så vi snakkede en del om det og kom frem til at ved de andre børn holder vi alligevel ikke fødselsdag på selve dagen men i weekenden før eller efter, så det ville han også komme til hvis han blev født 29/2.

Men de år hvor det så var skudår ville vi lave noget særligt ud af selve den sjove dato (selvom vi nok ville være trætte oven på en lang arbejds/børnehave/skoledag som hverdagene jo oftest er).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER