Solvej99

Hvor strikse er I?

13 indlæg i dette emne

(Rutiner)

Hvor strikse er I i forhold til rutiner derhjemme?

Her tænker jeg særligt på spise- og sovetider.

Jeg vil gerne have at der er en form for rutine, men omvendt vil jeg ikke holde fast i tidspunkter, da han jo ikke altid sover lige længe. Man kan vel sige at vi har rutiner efter timer og ikke tidspunkter. Altså der går som regel 2-3 timer mellem hver lur og måltid.

Hvordan gør I? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg prøver at gøre som dig. At holde nogen rutiner i løbet af dagen, men ikke på klokkeslet. Det kan overhovedet ikke lade sig gøre herhjemme for det er meget forskelligt hvordan Ronja sover i løbet af dagen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har os nogle rutiner herhjemme angående spisning :)

Spiser morgenmad ved 8-8.30 tiden

Spiser frokost ca ved 12 tiden

Spiser lidt eftermiddags mad ( rugbrød eller frugt) ved 15 tiden.

Aftens mad ved 17.30-18 tiden

Det er sådan set hver dag :)

og hvis han sover når tiden er ved at nærme sig han skal spise, så vågner han normalt og så kan han sove igen bagefter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har os nogle rutiner herhjemme angående spisning :)

Spiser morgenmad ved 8-8.30 tiden

Spiser frokost ca ved 12 tiden

Spiser lidt eftermiddags mad ( rugbrød eller frugt) ved 15 tiden.

Aftens mad ved 17.30-18 tiden

Det er sådan set hver dag :)

og hvis han sover når tiden er ved at nærme sig han skal spise, så vågner han normalt og så kan han sove igen bagefter :)

Kommer han fx i seng samme tid hver dag uanset hvad tid han er vågnet fra sin sidste lur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså normalt plejer han at vågne ved halv 8 tiden og så sover han igen mellem 10-10.30

så sover han igen til eftermiddag ved 13-14 tiden,

så til aften mellem 19.30-20 tiden kommer han i seng

Men han sover allerhøjst 1½ time af gangen - for det meste kun 1 time.

han sover så igennem om natten :)

Men normalt er ikke lige for tiden , fordi han er syg - så synes han at han skal vågne mellem 6.30-7 om morgen og så sover han nogle gange ved 9 tiden igen .. så springer han sin lur over ved 10-10.30 tiden og så sover han bare til eftermiddag ved 13 tiden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det foregår herhjemme på rutiner.

men nej ikke på klokkeslet.

Der er så mange ting, der kan spille ind.

men omkring ca. samme tid hver dag er det som regel.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør som jer andre - at vi forsøger at holde rutiner, men de tilpasses selvfølgelig efter barnet. Filippa har i en periode vågnet ved 8-tiden, men i dag vågnede nu 7.10 - så der skal hun sove formiddagslur tidligere. Det er også meget forskelligt, hvor længe hun sover til eftermiddag, men vi kommer hende altid i seng omkring 19.30 - det kan så variere, hvor lang tid hun er om at falde i søvn, men det har ikke nødvendigvis noget at gøre med, om det er kort eller lang tid siden, hun stod op fra eftermiddagsluren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret -prøver at være striks med tider, men det bliver altid +/- Mht lure er det blevet meget nemmere efter han blev seks måneder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg stoppede med at kigge på klokken fik jeg en meget nemmere og gladere datter (som også sov bedre) og hun fik en meget mere glad og afslappet mor!

Jeg kigger 100% kun på Erica for at finde ud af om hun er sulten eller træt. Men ofte er det jo på de samme tidspunkter hun er det - men jeg aner ikke om hun oftest får eftermiddagsgrød kl 14 eller 16!!

Men det kan godt ske jeg snart skal til at holde lidt øje med uret, det er jo rart at have styr på hendes rutiner inden hun skal i DP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter jeg stoppede med at kigge på klokken fik jeg en meget nemmere og gladere datter (som også sov bedre) og hun fik en meget mere glad og afslappet mor!

Jeg kigger 100% kun på Erica for at finde ud af om hun er sulten eller træt. Men ofte er det jo på de samme tidspunkter hun er det - men jeg aner ikke om hun oftest får eftermiddagsgrød kl 14 eller 16!!

Men det kan godt ske jeg snart skal til at holde lidt øje med uret, det er jo rart at have styr på hendes rutiner inden hun skal i DP.

Det synes jeg er meget imponerende! :respekt

Jeg prøver også at lade være at hænge for meget i klokken, men jeg synes, at Filippa den senere tid ikke rigtig viser træthedstegn :unsure Altså, selvfølgelig gaber hun og klør øjne, men det kan så allerede være 20 min efter hun er vågnet, og så tror jeg altså ikke på, at hun er træt igen. Når hun har været vågen i 3 timer, er det langt fra sikkert, at der er sådanne tegn...

Hvordan ser du på hende, om hun er sulten? -ja, det lyder måske tåbeligt, når jeg har en datter på 7 måneder, men jeg synes altså, at det er svært at SE :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der ikke andre "rutiner" end morgenmad omkring 8 inden hun skal afleveres (kl 9 ca) og så gøres vi sengeklar omkring kl 20 (børster tænder, nattøj og tør ble), hvor hun så kommer i seng og får sin flaske.. Nogle gange sover hun med det samme - andre gange går der 1 time før hun falder i søvn.

Så spiser vi mellem 1700-1830

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det synes jeg er meget imponerende! :respekt

Jeg prøver også at lade være at hænge for meget i klokken, men jeg synes, at Filippa den senere tid ikke rigtig viser træthedstegn :unsure Altså, selvfølgelig gaber hun og klør øjne, men det kan så allerede være 20 min efter hun er vågnet, og så tror jeg altså ikke på, at hun er træt igen. Når hun har været vågen i 3 timer, er det langt fra sikkert, at der er sådanne tegn...

Hvordan ser du på hende, om hun er sulten? -ja, det lyder måske tåbeligt, når jeg har en datter på 7 måneder, men jeg synes altså, at det er svært at SE :(

Jamen enten så sutter hun på min hud (arm eller ansigt) eller så bliver hun pyller og vil ikke lege selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

@tumlepigen: ronja smasker nogen gange når hun er sulten eller begynder at sige uh uh fordi hun er lidt utilfreds :) men jeg synes også det er svært at finde ud af engang imellem.

Da hun var mindre kunne jeg prøve med en finger og hvis hun begyndte at sutte vidste jeg hun var sulten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER