Solvej99

Giver I jerndråber?

26 indlæg i dette emne

Theo fylder 1/2 år på mandag og jeg er derfor begyndt at tænke på om han skal have jerndråber.

I sundhedsstyrelsens hæfte står der at det anbefales at give jerntilskud indtil 1-årsalderen såfremt barnet ikke får MME. Theo er ammebarn og får derfor ikke flaske. Men han får jo MME i sin grød? Jeg ved bare ikke om det er nok.

Derfor... Giver I jeres ammebørn jerndråber? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min sp sagde at man skal give jern hvis baby får under x ml mme om dagen. Kan selvfølgelig ikke huske tallet, står det i brochuren?

Jeg giver jern og har ingen problemer med det. Hvis der var problemer, hård mave el.lign. ville jeg ikke have kvaler med at stoppe. Det er ret nyt at det fra 6 mdr og ikke 12 de skal have jern og jeg er sikker på det ikke er nødvendigt, hvis man ellers giver god varieret kost.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mener at hvis der gives mindre end 400ml mme om dagen (i grød) skal der gives jerndråber. Jeg gav nadja de fleste dage, må ærligt indrømme nogle dage glemte jeg :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der står 400 ml i hæftet. Tror bare ikke at han får så meget :unsure

Har sendt en mail til SP om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

David han får under 400 ml mme om dagen - så han får jerndråber

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også det min SP har svaret. Så vi starter op med jerndråber på mandag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du har oprettet tråden for det havde jeg da ikke lige tænkt på vi snart skal i gang med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du har oprettet tråden for det havde jeg da ikke lige tænkt på vi snart skal i gang med :D

Det er smart at have én så tæt på at følges med :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er smart at have én så tæt på at følges med :)

Nemlig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd...jeg vidste slet ikke, at man skal give jerndråber :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God tråd...jeg vidste slet ikke, at man skal give jerndråber :blush

Godt vi har BK :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon er flaskebarn, men han holdt op med at få flaske for længe siden, og får kun én portion grød om dagen, så vi når heller ikke op på de 400 ml..... Derfor startede vi op med jerndråber for nyligt, og heldigvis har vi ikke haft maveproblemer af det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon er flaskebarn, men han holdt op med at få flaske for længe siden, og får kun én portion grød om dagen, så vi når heller ikke op på de 400 ml..... Derfor startede vi op med jerndråber for nyligt, og heldigvis har vi ikke haft maveproblemer af det :)

Tænk, at Marlon slet ikke får flaske mere! Store dreng :) Filippa får stadig en flaske at gå i seng på - hvornår stoppede I med det? Drikker han MME i kop eller sødmælk ved siden af, eller kun vand?

Og undskyld, at jeg drejer væk fra emnet :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk, at Marlon slet ikke får flaske mere! Store dreng :) Filippa får stadig en flaske at gå i seng på - hvornår stoppede I med det? Drikker han MME i kop eller sødmælk ved siden af, eller kun vand?

Og undskyld, at jeg drejer væk fra emnet :badgirl

Det skal du ikke undskylde. Man må gerne dreje væk fra emnet i mine tråde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ikke undskylde. Man må gerne dreje væk fra emnet i mine tråde ;)

Tak, søde du :kram2

Hvor er det i øvrigt vildt, at Theo er ½ år om få dage - føler mig så gammel, når jeg siger sådan, men tiden går altså hurtigt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, søde du :kram2

Hvor er det i øvrigt vildt, at Theo er ½ år om få dage - føler mig så gammel, når jeg siger sådan, men tiden går altså hurtigt!

Ja jeg forstår det heller ikke :o

Men når jeg så læser i nogle af de nybagte mødres tråde, så tænker jeg alligevel at det er længe siden han var så lille. Og så lægger man virkelig mærke til hvor meget der egentlig er sket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk, at Marlon slet ikke får flaske mere! Store dreng :) Filippa får stadig en flaske at gå i seng på - hvornår stoppede I med det? Drikker han MME i kop eller sødmælk ved siden af, eller kun vand?

Og undskyld, at jeg drejer væk fra emnet :badgirl

Han fik faktisk sin sidste flaske lige da han var 6 måneder gammel.... :o Han gad simpelthen ikke mere, og SP gav grønt lys til at vi gav ham hans MME i grøden :)

Jeg synes også det var helt trist dengang, for han var jo stadig så lille :blush

Vi har efterfølgende forsøgt at give ham vand eller mælk i flasken et par gange (fx da han havde falsk strubehoste) men han kan slet ikke finde ud af at sutte længere, og bliver bare sur :rolleyes

Han får MME i sin havregrød om morgenen, men han nægter at drikke mælk, både mme og sødmælk, så han får bare vand i koppen.... Det er han til gengæld super skrap til at tage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han fik faktisk sin sidste flaske lige da han var 6 måneder gammel.... :o Han gad simpelthen ikke mere, og SP gav grønt lys til at vi gav ham hans MME i grøden :)

Jeg synes også det var helt trist dengang, for han var jo stadig så lille :blush

Vi har efterfølgende forsøgt at give ham vand eller mælk i flasken et par gange (fx da han havde falsk strubehoste) men han kan slet ikke finde ud af at sutte længere, og bliver bare sur :rolleyes

Han får MME i sin havregrød om morgenen, men han nægter at drikke mælk, både mme og sødmælk, så han får bare vand i koppen.... Det er han til gengæld super skrap til at tage :)

Sikke en bestemt lille herre :D Får han så nok MME? Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så skal de have bryst/flaske til de er 9 mdr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en bestemt lille herre :D Får han så nok MME? Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, så skal de have bryst/flaske til de er 9 mdr.

Ja, så længe han fik grød 3 gange dagligt, kunne det godt gå, fordi vi putte MME i grøden..... (så fik han ca 600 ml dagligt den vej) Men nu hvor han kun får 1 gang grød dagligt, har vi været nødt til at give jerndråber :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, så længe han fik grød 3 gange dagligt, kunne det godt gå, fordi vi putte MME i grøden..... (så fik han ca 600 ml dagligt den vej) Men nu hvor han kun får 1 gang grød dagligt, har vi været nødt til at give jerndråber :)

Smart :)

Spændende om han en dag vil drikke almindelig mælk. Drikker I mælk derhjemme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victor var også ammebarn, og selvom han fik MME i sin grød i starten, så gav vi ham jerntilskud.

Vi brugte så ikke dråberne, men købte noget pulver til at strø over grøden istedet. Det farver ikke tøjet hvis det kommer på, og så er det ikke så hårdt ved maven. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Smart :)

Spændende om han en dag vil drikke almindelig mælk. Drikker I mælk derhjemme?

Ja, det håber jeg bestemt han vil :) Vi drikker ikke så meget mælk, men jeg gør dog mere her når jeg er gravid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victor var også ammebarn, og selvom han fik MME i sin grød i starten, så gav vi ham jerntilskud.

Vi brugte så ikke dråberne, men købte noget pulver til at strø over grøden istedet. Det farver ikke tøjet hvis det kommer på, og så er det ikke så hårdt ved maven. :)

Det lyder smart. Er det noget du køber på apoteket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det håber jeg bestemt han vil :) Vi drikker ikke så meget mælk, men jeg gør dog mere her når jeg er gravid....

Ja ellers kunne man da forestille sig at han ville få brug for noget kalktilskud på et tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder smart. Er det noget du køber på apoteket?

Det er rigtig smart. :) Ja, vi købte det på apoteket, men man kan vist også købe det på nettet og i helsekostforretninger. Det hedder babyfer, og der er 60 breve i en æske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER