Oprettet January 30, 2012 At komme til lægen og få taget blodprøver og vandrejournal? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2012 Min læge ville først have mig ind til blodprøver og vandrejournal, da jeg var 9+, men jeg fik en tid med det samme til bare at konstatere at jeg var gravid. Men prøv da at ring til din læge, og hør hvordan de gør det, for tror ikke at det er helt ens ved alle læger :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2012 Fra uge 8+2 og frem :) Det er i hvert fald derfra min læge gør det- også får man taget alle blodprøver til NF plus lavet vandrejournal :) Jeg var hos lægen 9+0 for at få lavet det hele :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2012 Åbenbart meget forskelligt men de fleste læger vil først lave tiden så det passer med du kan få taget blodprøven til nakkefoldsskanningen. Det er vist først efter uge 8 du kan få taget den. Jeg var oppe i uge 9 men fik ikke taget blodprøve da Herlev hospital selv vil tage den samme dag som du bliver nakkefoldsskannet Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 30, 2012 Okay. Tror jeg ringer efter min tidlige scanning som er når jeg er 6+1. For der er heldigvis ikke så længe vente tider. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2012 Ifølge det skema jeg har lavet er 1. lægebesøg i uge 6-10. Og blodprøven, så vidt jeg har forstået, er for at tjekke hvilke børnesygdomme du har haft og er immun overfor. Doubletest er fra uge 8-13 og nakkefold 11-13. Jeg fik lavet doubletest (blodprøve) senest 1 time før min nakkefoldsscanning, så forstår ikke helt det med at det skal være så lang tid før. Og begge ting foregik på hospitalet for mig (er også tilknyttet Herlev hospital). Men som de andre siger, ring til din læge og hør ad ;) Det er ikke altid de følger de udstikkede tider til fulde. (UGER ER ALLE INKLUSIVE, dvs. 6+0 - 10+6) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2012 Jeg var afsted i sidste uge, da jeg var 7+2. Vedr. blodprøve til N/F den skal jeg første have taget d.14 feb. på Hvidovre Hospital og N/F er d.6/3.. :) Men ja ring til din læge, der er åbenbart meget forskel på mange ting ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites