Anna1980

første skemad

23 indlæg i dette emne

Vi skal give tobias skemad første gang på lørdag. Har I nogle gode råd til hvad vi skal starte med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Herhjemme startede vi med majsgrød. Det var et hit :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme startede vi med majsgrød. Det var et hit :)

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lavede i den efter den opskrift der sundhedsstyrelsens bog?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lavede i den efter den opskrift der sundhedsstyrelsens bog?

Jeps... Jeg halverede dog opskriften i starten, da han alligevel aldrig kunne spise det hele.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

super tak, så vil jeg prøve mig frem med det.. lige et spm til. mht drikkelse når de får grød, gav i vand i et rigtig kop eller tudkop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har givet i en rigtig kop fra start. Synes lige så godt at han kunne lære det.

Min sp anbefalede at bruge en lille kop. Så herhjemme drikker han af et shotglas :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lavede i den efter den opskrift der sundhedsstyrelsens bog?

Jeg lavede en portion som der står i opskriften og gemte resten i køleskabet - det kan godt holde et par dage.

Mht kop, så købte vi en tudkop, men det gik ikke i starten, der drak hun af et snapseglas :P Lidt senere prøvede vi med tudkoppen, men hun fangede det ikke rigtig, så vi brugte den anden top til, som gjorde, at der ikke kom så meget vand ud af gangen. Nu drikker hun af almindelig kopper, der hører til de spisesæt vi har eller af nogle små krus fra Rice.

Pøj-pøj med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak, jeg har købt to tudekopper fra tupperware, så jeg håber et eller andet sted at han godt vil bruge dem, mne nu må jeg se... har også et lille kop i et af service sættenee han har fået, så kan jeg prøve det hvis han ikke vil tudekoppet..

tak for jeres input... :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik faktisk rigtig godt. Han spiste omkring 15 halve skefulde af risgrød med æble og mango. Han var meget begejstret.

hvilken temp har det vand I tilbyder de små? Alm koldt vand eller hvad? Måske et dumt spm men kom i tvivl i dag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt det gik godt :)

Vi giver vand af et lille børneglas herhjemme. Det er alm koldt vand fra hanen. Det behøves ikke at blive kogt inden eller noget andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal være koldt vand fra hanen. Der er bakterier i det varme/lunkne.

Jeg hælder som regel vand i glasset først og så står det på køkkenbordet mens jeg koger grøden. Så er det ikke iskoldt, når han skal drikke det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God idé at hælde vand op først.. Må se hvordan det går i dag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lavede en portion som der står i opskriften og gemte resten i køleskabet - det kan godt holde et par dage.

Mht kop, så købte vi en tudkop, men det gik ikke i starten, der drak hun af et snapseglas :P Lidt senere prøvede vi med tudkoppen, men hun fangede det ikke rigtig, så vi brugte den anden top til, som gjorde, at der ikke kom så meget vand ud af gangen. Nu drikker hun af almindelig kopper, der hører til de spisesæt vi har eller af nogle små krus fra Rice.

Pøj-pøj med det :)

Venter du så med at tilsætte mme? For det må du ikke genopvarme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag spiste han det op jeg havde lavet. Grød af 15 g pulver og halv deciliter vand. Plus han drak fint vand af sit tudkop, men skulle lige finde ud af hvad det der vand var for noget... Er pavestolt af min lille dreng. <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er sprunget over tudkoppen .. Der er ingen grund til at skulle vende dem fra den senere og over til en almindelig, når de lige så godt kan drikke af en alm kop/glas fra starten :)

Bare et tip ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han vil ikke rigtig drikke vand, hverken af tudkop almindelige kop eller sutte flaske... Nogle gode ideer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tog også lidt tid for Theo at lære det.

Prøv med en meget lille kop, der passer til hans mund. Fx et shotglas.

Hold vandet så det lige rører hans læber, så burde han begynde at suge det til sig på et tidspunkt.

Held og lykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Venter du så med at tilsætte mme? For det må du ikke genopvarme!

Ja, det gjorde jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går meget bedre med tudkoppen nu, i dag drak han rigtig af den :-)

:-)nu ville jeg så spørge om I ved hvornår man skal introducere måltid to. Lige nu spiser han 1 dl grød kl 10. han har fået grød en uge nu.

har nogle af jer oplevet problemer med de små børns maver når de fik frugt mos? Han har haft smagt lidt på noget frugt mos et par aftner når vi spiste, men ca en time efter har han skreget en hel time. I dag fik han så på sin grød og skreg også en time efter... Så tænker om det er det der driller ham... Hvad er jeres erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt være, at hans tarme ikke er modnet nok endnu til at fordøje den mere faste føde, vi havde selv nogle problemer med Elias og hans mave og fik at vide, at så kunne det være en god idé at gøre grøden lidt mere tynd i det med enten MM eller MME og så undlade frugtmosen lidt endnu...

Prøv at tage en snak med din SP om det, hun har sikkert også nogle gode råd til at hjælpe jer igennem... :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har snakket med min sp om det og hun sagde også vi skulle holde en pause og forsøge igen på et senere tidspunkt. Har forsøgt med en lille smule i dag og det er gået uden problemer...

han har prøvet kartoffelmos her til aften, det var han ikke så vild med, men skal lave den tyndere imorgen. Den var blevet for tyk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER