Guest

At blive mormor kontra farmor

26 indlæg i dette emne

Det er nogle super interessante indlæg - jeg har aldrig selv tænkt over det må jeg indrømme, men jeg gør da pludselig nogle tanker omkring det.

Min svigermor er meget mere ind over det hele end min mor er, men min mor er heller ikke en der hænger i telefonen konstant, det er min svigermor heller ikke, men hun ringer jævnligt og følger med, skriver datoer for vores undersøgelser i kalenderen, ringer og følger op på det hele, er nysgerrig, vil gerne have besøg af mig, køber specielle madvarer, bare fordi jeg "ikke lige har lyst til andet end/får ikke kvalme når jeg tænker på" jeg er sikker på at min mor også ville det, men min mor arbejder, har 4 døtre (hvoraf jeg bor længst væk), en masse fritidsinteresser og i det hele taget et travlt liv.

Min svigermor er ovenud lykkelig for sit første barnebarn to be, mens min mor har et barnebar i forvejen. Der er ingen tvivl om det er MOAAAR der er den jeg helst vil snakke fødsel med, høre erfaringer fra og tale uro og følelser med og når først barnet kommer er det også min mor der er hende der sætter sig ned på gulvet og leger med det - mens min svigermor nok nærmere vil blive siddende i stolen og kigge på - tilgengæld bliver min svigerfar en kanon bedstefar der ligesom min mor er total i børnehøjde.

Mine forældre arbejder, mens mine svigerforældre er pensionerede.

Jeg vil nok være mest tryg når barnet er ved mine forældre, men derfor forfordeler jeg dem ikke, det er mig der skal komme over det.

Jeg håber alt går lige op!!!

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER