Maybe

kvalme......

35 indlæg i dette emne

Det skal nok gå godt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Krydser fingre for at det går godt! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tja så har jeg været ved lægen og det var nok begrænset hvad jeg fik ud af det.

jeg skal til akupunktur på næste torsdag, for pga. sygplejskerne og mit job, kan jeg ikke få tid før.... arrrhhhh

hun ville gerne lige vente med at prøve B6

+ hun nævnte at det ofter er på dette tidspunkt at det er værst, så tja jeg må vel bare holde ud.

det er bare træls at jeg har det skidt med at handle ind, det øger kvalmen og motion øger det også.

det er faktisk primært motionen jeg er træt af ikke kan gennemfører så godt, for lysten er der bestemt ikke, når jeg ved det øger det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tja så har jeg været ved lægen og det var nok begrænset hvad jeg fik ud af det.

jeg skal til akupunktur på næste torsdag, for pga. sygplejskerne og mit job, kan jeg ikke få tid før.... arrrhhhh

hun ville gerne lige vente med at prøve B6

+ hun nævnte at det ofter er på dette tidspunkt at det er værst, så tja jeg må vel bare holde ud.

det er bare træls at jeg har det skidt med at handle ind, det øger kvalmen og motion øger det også.

det er faktisk primært motionen jeg er træt af ikke kan gennemfører så godt, for lysten er der bestemt ikke, når jeg ved det øger det

Æv altså... Hm, skægt at hun er så tilbageholdende med B6. Min læge så på ingen måde et problem i det. Dog ikke dermed være sagt at hun havde ret :unsure

Nå, men vi må da håbe, at akupunkturen hjælper.

Hvis det er dig en trøst, toppede mit helt sikkert også omkring uge 6-7. Allerede i uge 8+ begyndte det at stilne lidt af - men om det var B6 eller ej, ved jeg så ikke. Jeg er sikker på, at du nok skal komme ovenpå igen. Heldigvis er det jo virkelig de færreste, som har det alle 9 mdr :) Og så snart du er frisk igen, må du så starte op med motion igen. Lad i hvert fald være med at slå dig selv oveni hovedet - du kan ikke gøre så meget, og du har det altså skidt nok i forvejen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hurra min krop har endelig fundet ud af hvordan man knækker sig... hvem skulle tro man blev glad for det.......

når men det hjælper, de sidste 2 nætter har jeg sovet ok, motion er stadigvæk ikke lige aktuelt, men ja det må altså vente lidt, havde ellers truet med at skulle derned i motionscenteret i dag, men nej det bliver til en gåtur i stedet.

jeg er dog ikke så ramt mere som jeg har været, så jeg håber da bestemt at det topper nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at træde i noget, men jeg er nu 15+3 og har stadig kvalme :-( Det er dog blevet lidt bedre de sidste par dage...

For mig er det især lugte, der kan fremkalde det, og jeg har slet ikke kunne klare at lave mad siden uge 4, så det hænger manden på... Emhætten på fuld knald, døren lukket ind til mig, og så håber vi, at jeg kan nå at spise inden det bliver for slemt. Er konstant sulten, men har bare kun let appetit når det kommer til stykket.

For mig hjælper det, at spise meget frugt og grønt, især avokado... Drikke rigeligt med vand.

Og som andre nævner, så hjælper det at komme ud blandt andre, så er det først når der kommer madlugt, at kvalme gør opmærksom på sig selv ;-)

Jeg er lige begyndt at få akupunktur-behandlinger hos min læge, håber det hjælper :-)

Håber du slipper af med kvalmen langt hurtigere end mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg starter altid dagen med en skive rugbrød, og de dage hvor kvalmen har været størst, har været de dage hvor jeg ikke fik rugbrød til morgen.

En anden ting jeg har fundet ud af er, at jo mere fed maden er, des værre bliver kvalmen. F.eks kan jeg spise al det kylling jeg vil, men tager jeg skindet med, får jeg det skidt. Er 10+4 og døjer stadig meget med kvalme, dog ikke nær så meget som tidligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg led af rigtig meget kvalme + opkast indtil jeg var omkring 16 uger henne (fik hyperemesis), så jeg har da lidt tips til hvordan man undgår kvalmen. :)

- mandler er gode til at dulme kvalmen

- bolcher, lakrids osv. alt muligt man kan gå og sutte lidt på som giver mundvand og smag, men som man ikke behøver at sluge

- bitte, bitte små måltider..

- Meget små portioner på tallerknen. Det taber appetitten fra en hvis man får serveret en bugnende tallerken mad, men hvis man istedet får en halvtom tallerken, så er det lidt nemmere at spise noget

- Spis hvad du har lyst til (jeg levede i et par uger af sherrytomater og mozzerella ost)

- accepter kvalmen er der, så bliver det en lille smule nemmere at leve med den

- Selvom du ikke har lyst til at spise, så er det vigtigt at få bare en lille smule ned, sult avler kvalme og så er man i en rigtig dårlig cirkel pludselig..

- Knækbrød kan være godt at gumle lidt på

- Ikke for mange smagsnuancer af gangen

- Sørg for at hvile, træthed kan godt forværre kvalmen.

Det var vist det jeg kunne komme i tanke om lige nu. håber du snart er ovre kvalmen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået 2 gange akupunktur mod kvalmen. 1.gang var der ingen forbedring, 2. gang gik det helt galt. Fik det skidt (læs RIGTIGT VOLDSOM KVALME), rejste mig for at kalde på hjælp, besvimede, knalde hovedet i briksen og videre ned i gulvet. Resultat: 3 cm lang skramme i hovedebunden, der heldigvis kunne limes og en gedign hjernerystelse. Havde det voldsomt skidt de første 3 dage efter, medd meget mere kvalme end før. Men nu på 5-dagen går det faktisk rimeligt, har meget mindre kvalme. Kunne faktisk spise helt normal aftensmad i går :) Så om akupunkturen hjalp, eller om det var slaget i hovedet er jo svært at sige. Håber det var akupunkturen, for kan ikke anbefale den anden "behandling" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvom kvalmen er træls for alle, er det dejligt med en masse råd.!

Jeg er 8 uger henne og har døjet en smule med kvalme og i fredags gik det helt galt. Kastede op fra morgen til omkring midnat, hvor jeg ikke orkede mere og ringede til vagtlægen. Han var ikke tilfreds med at jeg ikke engang kunne holde vand nede i mig, og tøvede ikke med at give mig piller mod kvalmen! Så min morgenrutine for tiden er at tage en pille og en banan inden jeg overhovedet står ud af sengen, det kan holde kvalmen nede på et niveau, så jeg i det mindste ikke kaster op.! Begynder tingene at gå lidt for hurtigt, får jeg kvalme og bliver svimmel - så det meste er i slowmotion herhjemme!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER