Perlemor

Storesøster - hvornår fortalte I det?

4 indlæg i dette emne

Hej alle jer flerbørnsmødre (og kommende)

Vi har en pige på 3 år som skal være storesøster til juni.

Vi har ikke fortalt hende det endnu og er meget i tvivl om hvornår vi skal gøre det.

Hvornår fortalte/fortæller I jeres store børn at der kommer en lillebror/søster?

Lidt fakta:

- er allerede stor så det kan ikke skjules (alle andre ved det)

- Vi skal flytte om 1½ uge, så tænker hun skal have tid til at vænne sig til nyt hus/eget værelse først

- har fået bækkenløsning, så kan ikke bære rundt på hende, og kan ikke forklare det når hun ikke ved det

Altså synes vi det er mega svært hvornår vi skal sige det til hende. Hvad siger I ???

Knus Rikke

Del dette indlæg

Vi fortalte det efter NF. Sebastian var der va 3 3/4 år.

Det var det rigtige tidspunkt at fortælle ham det på, selvom han da er ved at være godt utålmodig nu. Det er en lang ventetid, men det har også været godt for ham og han glæder sig.

Hvornår det er rigtigt er nok meget individuelt og kommer an på barnet. Jeg havde også en masse skavanker tidligt og det var derfor rart at kunne fortælle ham, hvorfor jeg ikke var helt så funktionsdygtig som før samt ikke længere kunne bære ham.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Første gang fortalte vi det efter NF da var hun 2 år og 4 mdr så det var begrænset hvor meget hun forstod i starten.

Her tredje gang ved den store på 6 det allerede fordi hun selv har regnet det ud. Den lille på 3 år får besked om præcis en uge. Der har vi været til scanning og gør det efterfølgende officielt. Vi vil være de første som siger det til hende og vil ikke risikere at hun pludselig hører det et andet sted.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg skal scannes på tirsdag, hvor jeg er 7+3.

Ser alt fint ud overvejer jeg at fortælle det til den kommende storesøster på 6 år i weekenden der kommer derefter :)

Har også overvejet at vente til efter NF, men er ikke sikker på det kan skjules så længe eller om jeg kan vente med at fortælle det... Hun bliver bare SÅ glad <3

Hun skal i hvert fald være den af familien, der får først besked, så hun ikke tilfældigt hører det et andet sted fra... og så kan hun jo også få lov at fortælle til bedsteforældrene, at hun skal være storesøster.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER