TroldeMor

Når baby bliver hidsig

4 indlæg i dette emne

Marlon har da godt kunne blive utilfreds og ked af det førhen..... Men for tiden oplever vi en helt ny side af vores lille englebarn. :rolleyes :)

Nemlig fri vilje, og evnen til at blive stiktosset når noget ikke er lige som man synes det skal være :numse :toot

Han kan simpelthen blive stiv som en pind hvis han ikke får sin vilje, og bøjer bagud som en flitsbue, mens han skriger af sine lungers fulde kraft (men ingen tårer) Eller hvis vi fjerner ham fra noget forbudt som han vil lege med fx.....

På en måde er det ret anstrængende med alt det skrigeri, og alligevel så er det også sjovt at se ham være så selvstændig :biglove

Men har lige et spørgsmål..... Skal/kan vi "opdrage" os ud af de situationer selv om han er så lille, eller vil han ikke forstå det? Og hvad kunne man i givet fald gøre?

Min umiddelbare reaktion ville være at sætte ham ned, og lade ham rase ud for sig selv..... Men er han for lille endnu?

Skal han bare afledes? Eller vil det bare give ham god grund til at opføre sig ligesådan næste gang han vil have sin vilje?

Del dette indlæg

Jeg ved ikke lige i sådan situationer, men herhjemme har vi fået Ronja til at forstå at hun ikke må bide for hårdt i vores fingre ved at sige av konsekvent hver gang hun bider for hårdt. Nu slipper hun når vi siger av, så man kan godt opdrage så de forstår det :) hvordan i skal gøre kan jeg så ikke lige komme med et bud på....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg følger lige med her på side linien - for david kan godt nok os blive tosset når det passer ham, hvis vi fjerner nogle ting han ikke må lege med eller når vi spiser og det ikke går hurtigt nok.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu har jeg været i en vuggestue med børn helt ned til 6 år.. Og vi opdragede på dem, så snart det var muligt... det er svært for børn, hvis de oplever at der ligepludselig kommer en sanktion på noget, som de "gerne" måtte før..

De bedste sanktioner, når de er så små (efter min opfatning)- er at flytte barnet væk fra de ting (gang på gang på gang) - hvis barnet bliver sur - er det okay at sætte dem ned, men bliv i samme rum og sæt dig evt, så de kan komme hen til jer.. Tilbyd evt noget andet legetøj eller en sut - men ynk dem ikke.. sig pyt skidt vi laver da bare noget andet..

Bliver barnet ked af det så trøst det selvfølgelig..

Nå i har gjort det mange gange nok - finder barnet ud af, at det hjælper ikke at skrige for at få sin vilje og allerede der er i nået rigtig langt..

Det kan være rigtig hårdt i starten..

Lidt råd fra en pædagog der har stået i samme situation utroligt mange gange - og gerne med op til tre børn ad gangen..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER