Little Miss

Hjælp vi skal føde

113 indlæg i dette emne

Jeg er enig med alle andre - de fædre var da bare skønne - sådan må min mand godt være når jeg skal føde!!! Syntes det var fedt at hende med det akutte kejsersnit bare sagde kejsersnit da de spurgte hvad de ville - og manden sagde "Hun HAR taget stilling" :loveshower Han satte nogle meget fine ord på at det er svært at stå der og ikke kunne gøre en skid - der syntes jeg mange af de andre mænd har virket ligeglade/uengageret i forhold til de to i dag! Tror virkelig at det de gjorde, gjorde en forskel for kvinderne - Og syntes heller ikke de kvinder klarede det helt tovlig selvom den ene skreg voldsomt så tror jeg bare det er nødvendigt!!! Syntes det var det bedste afsnit!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som i andre så vil det blive savnet, har optaget dem så når ødslen nærmer sig så kan jeg lige sluge dem igen. personligt synes jeg det er lidt ærgeligt at der stort set ikke har æret en fødsel aom bare er æret helt problemfri. Ja hende den ene havde lyd på man kan personligt sige at jeg bestemt heller ikke føder i stilhed. Som min mand siger man skal bare være der, jeg taler ikke under fødsler og skal ikke røres ved så hans rolle er egenligt bare at sidde ved siden af og komme med stille ros og støtte benene når vi når så langt. Glæder mig og frygter allerede den næste fødsel. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej ELSKEDE ham maleren! Han var bare såååå sød, synes jeg :) Og det var hun også!

Kunne også rigtig godt lide det andet par - de var super søde, og han var da bare for kær ham lægefaderen :loveshower Og ja, det må være såååå svært at stå der og se på. ISÆR da de skulle vente 1½ time på epiduralen. På ingen måde sjovt!

Åh kommer også til at savne dem. Vil skynde mig at se dem igen på dr.dk, så man kan huske dem :)

Jeg kan godt følge det med, at der gerne måtte have været en problemfri fødsel, men det kan man jo ikke rigtig bestemme. Jeg tænker, at parene jo netop er valgt før, man ser dem gå i fødsel. Og det er jo svært at gætte sig til, hvordan fødslen bliver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt følge det med, at der gerne måtte have været en problemfri fødsel, men det kan man jo ikke rigtig bestemme. Jeg tænker, at parene jo netop er valgt før, man ser dem gå i fødsel. Og det er jo svært at gætte sig til, hvordan fødslen bliver :)

Jeg syns også netop det så ud til de har prøvet at vælge så bredt som muligt, godt nok ikke geografisk men aldersmæssigt, uddannelsesmæssigt, enlige og par, flergangs og førstegangs fødende. At mange af fødslerne så krævede lidt ekstra må jo være lidt tilfældigt. Men hallo, vi fik da også en ambulancefødsel :rolleyes hvor vildt var det! Og syns også det var fint de havde valgt et par som skulle ha pks.

Jeg glæder mig til flere udsendelser, men kan godt være jeg ikke syns de er så relevante til efteråret, desværre...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var jeg den eneste der studsede over, at manden, fra det par man mødte første gang igår, stod og fortalte at der 1 min veer og 1 min mellem, men at det ikke var regelmæssigt nok til Hvidovre??? :huh

Blev helt paf!!! Ved ikke om jeg misforstod det eller hvad, for i min pjece fra jm om fødsel står der, man skal henvende sig til fg, når der er tre-fem min mellem veerne som førstegangsfødende, selvom det selvfølgelig nok varierer fra sygehus til sygehus...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var jeg den eneste der studsede over, at manden, fra det par man mødte første gang igår, stod og fortalte at der 1 min veer og 1 min mellem, men at det ikke var regelmæssigt nok til Hvidovre??? :huh

Blev helt paf!!! Ved ikke om jeg misforstod det eller hvad, for i min pjece fra jm om fødsel står der, man skal henvende sig til fg, når der er tre-fem min mellem veerne som førstegangsfødende, selvom det selvfølgelig nok varierer fra sygehus til sygehus...

Nej det studsede jeg også over ISÆR efter vi havde set ambulance fødslen - for det kan altså godt gå rigtig stærkt!

Jeg talte med en kvinde - førstegangsfødende - der fortalte at hun var kommet ind på sygehuset, men hun var kun 1,5 cm åben, så de spurgte om ikke hun ville hjem igen, hun måtte godt vente en time og så ville de lige se hvor meget hun havde udvidet sig. 35 minutter efter skulle hun på toilet - jordmoderen ville lige hjælpe hende, men da hun nåede håndvasken på badeværelset fik hun at vide at nu kunne hun godt stoppe for hun kunne altså se hovedet - barnet var på vej!!! Så der stod hun og fødte op af håndvasken. Hvis hun var kørt hjem igen ville hun ikke have nået det - for hun havde 20 min hjem og 20 min ind igen!

Altså jeg tror det er rart at blive hjemme længe - MEN jeg syntes også der er grænser for hvor sjovt det er at blive hjemme FOR længe - min søster blev også rådet til at blive hjemme, med det resultat at hendes presseveer begyndte 5 minutter efter hun havde lagt sig i sengen på hospitalet. De nåede kun lige at undersøge hende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Var jeg den eneste der studsede over, at manden, fra det par man mødte første gang igår, stod og fortalte at der 1 min veer og 1 min mellem, men at det ikke var regelmæssigt nok til Hvidovre??? :huh

til sygehus...

Det gjorde jeg også. Både at der var så kort imellem, for vi fik da også det med 3-5 minutter at vide fra vores sygehus; og så ikke mindst, at han sagde de ikke var regelmæssige nok til Hvidovre - jeg tror aldrig mine veer blev sådan fuldstændigt regelmæssige, så der var nøjagtigt samme tid mellem alle veerne. Det varierede lidt, sådan med ½ minut til hver side måske, og det skred da bestemt fremad helt, som det skulle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske hvem der har fortalt mig det, men har hørt at der er blevet valgt ud i hvem de viser på fjernsynet og at man har søgnt dem hvor der var mere "drama". Og det er da også lidt underligt hvis ingen af de udvangte for en fuldstændig glat fødsel. Der har jo nærmest været grønt vand, blå børn og cup og nå ja akut kejsersnit ved dem alle. :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske hvem der har fortalt mig det, men har hørt at der er blevet valgt ud i hvem de viser på fjernsynet og at man har søgnt dem hvor der var mere "drama". Og det er da også lidt underligt hvis ingen af de udvangte for en fuldstændig glat fødsel. Der har jo nærmest været grønt vand, blå børn og cup og nå ja akut kejsersnit ved dem alle. :whistling

Lyder meget sandsynligt!!! Min jordemoder sagde i hvert fald at det var et skrækkeligt program der ikke viste nogen gennemsnitlig fødsel!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder meget sandsynligt!!! Min jordemoder sagde i hvert fald at det var et skrækkeligt program der ikke viste nogen gennemsnitlig fødsel!

Åh det er jeg alligevel glad for at du skriver. Sad godt nok og blev helt bleg efter maraton-kigning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jo klart at de udvælger fødsler, hvor der er lidt drama. Hvis det bare var de samme gennemsnitslige fødsler de viste hver gang, så blev det nok lidt kedeligt :)

Min fødsel var nok ikke kommet med fx ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha så var min med garanti kommet med... Er nu glad for at det ikke blev filmet.. Men er glad for at andre lægger krop til, for synes det er fedt at se... Så endda et afsnit en onsdag morgen hvor veerne var gået i sig selv efter næsten et døgn... Hi hi lidt mærkeligt at jeg havde overskud til at se på andre fødende mens jeg selv var i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Min jordemoder sagde også sidst jeg var der ned at hun havde haft mange meget bekymrede par side de de havde set programmet for de trode at det de forbandt med en alm gennemsnitlig fødsel ikke var det rigtige billede. Desuden tænkerjeg at man da godt kunne have lagt et par alm fødsler ind uden det var blevet kedeligt at se på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER