Besvaret February 7, 2012 Nogen der ved hvornår afsnittet fra idag blir genudsendt? Jeg nåede ikke at se det .. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2012 Nogen der ved hvornår afsnittet fra idag blir genudsendt? Jeg nåede ikke at se det .. Du kan se det på dr.dk Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2012 Det var et fint afsnit idag, det virker bestemt overskueligt at føde hvis det foregår sådan. Men ham manden som gik under fødslen... Sikke en idiot! Fair nok, det virkede til hans kone var afklaret med hans opførelse - men der er da ikke meget mand over den opførelse! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 7, 2012 Du kan se det på dr.dk Tusind tak - vil sætte mig og se det imorgen så :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 8, 2012 To af de fødende er mødre i min lokale bh og jeg møder dem dagligt :) Kan sige, at August, som blev taget med kop har det fint og ser helt alm ud :) Jeg vidste dog ikke, de var med i programmet før jeg så traileren og min datter råbte "det er Noa's mor" :) Vi er selv blevet interviewet til programmet (som blev optaget sidste forår), men manden ønskede ikke at være med i det - desværre. De søde journalister fortalte lidt om baggrunden til at lave programmet og at det primært skulle handle om fødslen, og ganske kort om tiden lige før og lige efter. Hvordan selve fødslen bliver filmet er sket i overensstemmelse med forældrene, derfor er det også meget forskelligt, hvor meget man får lov at se. Nogle ønsker kun at blive filmet fra maven og op mens andre er ikke har noget imod at de filmer det hele - så at sige. En halv time virker ikke af meget, men på den anden side tror jeg også, at en time ville blive for meget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 8, 2012 Jeg kunne sagtens klare at det varede en time :lol Jeg synes det 3. afsnit var dejligt positivt og stille og roligt. Bestemt ikke skræmmende! Jeg synes at det var dejligt vi fik lov at følge hende med bøsseparret lidt efter fødslen også - skøn baby! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 8, 2012 Synes nu ikke man kan sidde og kalde manden (der gik ud) for en idiot. For det første var hans kone afklaret med det - Og de så ud til at have et forhold, hvor det blev respekteret at han tydeligvis ikke havde det så godt med fødslen - Og de grinte da også bagefter af det. Sådan er mænd(og kvinder) jo så forskellige. Og man skal lige huske, at det er TV - Der bliver klippet helt ned til de SPÆNDENDE sekunder. Alt det udenom, er jo uinteressant. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 8, 2012 Altså jeg ved heller ikke, om jeg vil sige, at han er en idiot. Mon ikke det dækker over en grundlæggende utilpashed med alt dét, der foregår? Tror bare virkelig ikke at han er god til at sætte ordentligt ord på sine følelser. MEN - hvis det var min mand, der reagerede sådan, ville jeg godt nok også blive stiktosset. Måske ikke så meget dét med at han går ud - mere det med at han sad 2 m fra hende og bare kiggede med en blanding af angst og afsky i øjnene. Igen - jeg tror, det bunder over hans egen tilpashed, og vi ved ikke, hvor meget han kæmpede for at overvinde det. Men jeg håber bare ikke, at min mand reagerer sådan :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 8, 2012 Så brug et andet ord end idiot. Som jeg også skriver så er det helt fair hvis de er afklaret med det er sådan, selv er jeg generelt også sart med mange ting, og tror fx heller ikke jeg har behov for at se moderkagen i alle vinkler. Jeg syntes bare det var en besynderlig støtte han gav, og at han ikke så godt kunne lide at hendes krop ændrede sig undervejs i graviditeten. Måske kunne han bare ikke sætte de rigtige ord på det, ingen mand kan vel lide at se sin kone have så ondt.. Han fik det bare til at lyde som om det var mest synd for ham. Men jo, det er tv og klippet sammen. Og de virkede til at være et sødt par som har det godt sammen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 9, 2012 Så brug et andet ord end idiot. Som jeg også skriver så er det helt fair hvis de er afklaret med det er sådan, selv er jeg generelt også sart med mange ting, og tror fx heller ikke jeg har behov for at se moderkagen i alle vinkler. Jeg syntes bare det var en besynderlig støtte han gav, og at han ikke så godt kunne lide at hendes krop ændrede sig undervejs i graviditeten. Måske kunne han bare ikke sætte de rigtige ord på det, ingen mand kan vel lide at se sin kone have så ondt.. Han fik det bare til at lyde som om det var mest synd for ham. Men jo, det er tv og klippet sammen. Og de virkede til at være et sødt par som har det godt sammen. enig. Men ja, som du siger, er det sikkert også twistet lidt sådan fra tv-holdets side. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 9, 2012 NOOOOOOOOOOOOOOOOO! Det er lige gået op for mig at jeg TOTALT har glemt at se det i tirsdags! ARGH!!!! Damn you, brain, why didn't you remember? :box Er der nogen, der ved hvornår (om) det bliver genudsendt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 9, 2012 NOOOOOOOOOOOOOOOOO! Det er lige gået op for mig at jeg TOTALT har glemt at se det i tirsdags! ARGH!!!! Damn you, brain, why didn't you remember? :box Er der nogen, der ved hvornår (om) det bliver genudsendt? Pas, men hvis man har en yousee boks så gemmer den det i DRs arkiv :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 9, 2012 NOOOOOOOOOOOOOOOOO! Det er lige gået op for mig at jeg TOTALT har glemt at se det i tirsdags! ARGH!!!! Damn you, brain, why didn't you remember? :box Er der nogen, der ved hvornår (om) det bliver genudsendt? Du kan også se det på dr.dk.. Vist nok her: http://www.dr.dk/DR1/Foedsler/se_udsendelserne.htm Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 9, 2012 Pas, men hvis man har en yousee boks så gemmer den det i DRs arkiv :-) Du kan også se det på dr.dk.. Vist nok her: http://www.dr.dk/DR1/Foedsler/se_udsendelserne.htm Super! Tak skal I have :) (Så vil jeg skynde mig ud af tråden, så jeg ikke får læst alt hvad der sker ;)) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 9, 2012 Det bliver vist også genudsendt i morgen fredag Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 9, 2012 NOOOOOOOOOOOOOOOOO! Det er lige gået op for mig at jeg TOTALT har glemt at se det i tirsdags! ARGH!!!! Damn you, brain, why didn't you remember? :box Er der nogen, der ved hvornår (om) det bliver genudsendt? Det bliver genudsendt i morgen, fredag kl 14.30 :) :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Jeg ser det hver gang... og tvinger kærligt min kæreste til at se med :) Det er et godt program.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Uha ja, hvad siger i til 3. program, jeg syns det var så vildt at hun fødte i ambulancen. Det gik virkelig hurtigt, også for seerne, 2 sec efter ambulanceføreren havde fået handsker på måtte han gribe babyen. Det er altså fantastisk hver gang der kommer sådan en fin lille skabning ud. :kuller Har selv gjort mig en del tanker om hvordan det vil være hvis jeg føder så hurtigt, der er jo en risiko for det når jeg har født hurtigt før. Satser nu på jeg godt kan nå de 12 min det vil ta mig at komme til Skejby, men nu har jeg hele to gange haft drømme om at føde lige pludselig hjemme i soveværelset. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Jeg tudede.. Men det er nok bare hormoner. Synes det er sjovt at se, og følger det troligt hver tirsdag aften sammen med min mor :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 15, 2012 Jeg fik så lige lavet mig en "hjælp vi skal føde" maraton - jeg har ikke set det før, men har optaget alle afsnit , for det med fødsel var jeg ikke liiige helt klar til endnu, men efter et par gode snakke med de veninder der har født så fik jeg lige pludselig TRANG til at se noglefødsler... Jeg vidste godt at det gør VIRKELIG ondt at føde, men jeg har altid sagt - så lidt "drugs" til mig som muligt - MEN puh ha, at man kan miste kontrollen SÅ meget pga smerter kom alligevel lidt bag på mig - så måske de der "drugs" ikke er så slemme alligevel. Men ih hende der tvillinge moderen hvor var hun da bare lidt dejlig!!! Ok hun kom nok heller ikke til at mærke de samme smerter, men hun var bare sådan lige lidt sød syntes jeg "For mange betyder det rigtig meget at føde selv, men for mig så er det vigtigste bare at de kommer ud bedst muligt" - det kunne jeg godt li hende for - jeg skal KLART have kigget lidt mere på de forskellige muligheder for fødsler - hvis nu et kejsersnit er nødvendigt (hope not) så vil jeg da gerne lige vide hvad der foregår. Glæder mig vanvittigt til at komme igang med fødselsforberedelse! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 16, 2012 Jeg tudede også :rolleyes men det gør jeg jo over alting for tiden. Og hvor er det bare et smukt øjeblik, når de små nye kommer op til deres moooar og hilser på :biglove Jeg synes det var et rigtig godt afsnit. Blev også lidt chokeret over ambulancefødslen, men falckredderne tog det jo bare SÅ roligt! Imponerende. Og så gik det jo rigtig godt trods alt, med dejlig ro på bagefter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 21, 2012 Husk det er i aften :balloons Jeg fandt den her fødsel - den er liiiidt lang i starten, men hvis i keder jer så starter fødslen lige omkring 7-8 min inde. Det må siges at være en anderledes fødsel og SLET ikke som i hjælp vi skal føde - noget mere syngende en skrigende http://www.youtube.com/watch?has_verified=1&v=eAkLzv7Dboc&oref=http%3A%2F%2Fvoresborn.dk%2Fblog%2Fgravidblog%3Fid%3D7873&has_verified=1 (og så er jeg ved at dø af grin over katten - til aller sidst i rulleteksterne) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Syns de sagde det var sidste afsnit i aften? Øv, jeg ku da godt fortsætte med et par fødsler om ugen... Syns bare de fædre i aften var så søde. Mig totalt tudemarie i aften :kuller :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Min mand blev også meget rørt over afsnittet idag, nu er dét også meget tæt på det er vores tur... Og jo, det var sidste afsnit idag. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 28, 2012 Det kommer igen til efteråret.. De søger faktisk nye deltagere.. Jeg tudede fra start til slut - så hormonel.. Det må også have været svært for den far som var læge.. Men synes godt nok de klarede det super alle 4.. Elsker det program, så synes da det er drøn ærgeligt det var sidste afsnit.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites