Myliona

Dovne babyer til scanning..

13 indlæg i dette emne

Har set en masse film, fra scanninger i forskellige uger hvor babyen lystigt hopper og danser rundt...

Vores har bare SLET ikke været så aktiv.. Faktisk har hun hver gang bevæget sig meget begrænset - dog spjættet med arme og ben, men ikke sådan hoppet livligt rundt..

Sidder jo og tænker over grunden :)

Er hun bare en doven baby? (Og bliver hun så også en stille og rolig baby når hun kommer ud :whistling )

Sover babyer? For måske har hun allerede en rytme - vi er altid blevet scannet mellem 9 og 11 nemlig.. Måske tager hun lige en lur der :rolleyes

Kan der være noget galt???

Vil gerne høre om jeres erfaringer :D Evt hvordan jeres baby opfører sig, eller opførte sig til scanningerne, og måske hvordan de endte ud :)

Vil især gerne høre fra andre med dovne scanningsbabyer, som har fået sunde og raske børn :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores baby er godt nok ikke kommet ud endnu, men jeg er overbevist om at den er sund og rask :loveshower

Og den var DOVEN til scanning. Som i MEGA doven. Altså, selvom jeg shakede maven, var oppe at gå, ude og tisse og scanningsdamen puffede og skubbede, så blev den liggende.

Da jeg blev scannet så det ud som om at den havde lavet sig en hovedpude derinde (kan ikke huske om det var moderkagen eller livmoderen den lå på... Det er ene er sikkert noget vrøvl, og det var så det andet scanningsdamen sagde ;)), så jeg forestiller mig lidt at den lå og puttede. Og hjertet hamrede derudaf, så det bekymrer mig sådan set ikke. Den lå også med hånden så det godt kunne ligne at den suttede på tommelfinger, så jeg forestiller mig at vi bare har en lille puttegris derinde :7himmel

Jeg blev iøvrigt scannet 13.20, så ved ikke om der var tale om middagslur? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var ikke en vild aktiv baby. Han sov ofte ved scanninger, jeg mærkede ham hver dag, men ikke specielt meget. Det skal dog lige siges at min moderkage sad foran og det kan jo gøre at jeg ikke har mærket alt.

Sebastian gik i seng kl. 23.00 dut :) Jeg var faktisk på hospitalet en aften og fik kørt ctg og da kl. havde slået 23 kom lægerne ind og begyndte at puffe til maven for nu var han altså blevet lige stille nok. Vi var ikke bekymrede for vi vidste at der var han gået til ro ;) lægerne syntes vidst vi var lidt underlige, men den var altså god nok.

Sebastian var en meget nem og rolig baby da han kom ud. Han er stadig nem dog med lidt mere krudt i måsen og han har et fantastisk godt sovehjerte. Det er ikke ualmindeligt at han i weekenden sover til kl. 10 og når han skal op om morgenen efter 12 timers søvn er han ikke altid lige nem at få vækket. Jeg har allerede en teenager i huset :D

Lillesøster er tilgengæld utrolig aktiv, til scanninger har de haft svært ved målinger da hun bare ikke ligger stille og der er godt gang i maven, så jeg er lidt spændt på om aktivitetsniveauet er højt når hun kommer ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var ikke en vild aktiv baby. Han sov ofte ved scanninger, jeg mærkede ham hver dag, men ikke specielt meget. Det skal dog lige siges at min moderkage sad foran og det kan jo gøre at jeg ikke har mærket alt.

Sebastian gik i seng kl. 23.00 dut :) Jeg var faktisk på hospitalet en aften og fik kørt ctg og da kl. havde slået 23 kom lægerne ind og begyndte at puffe til maven for nu var han altså blevet lige stille nok. Vi var ikke bekymrede for vi vidste at der var han gået til ro ;) lægerne syntes vidst vi var lidt underlige, men den var altså god nok.

Sebastian var en meget nem og rolig baby da han kom ud. Han er stadig nem dog med lidt mere krudt i måsen og han har et fantastisk godt sovehjerte. Det er ikke ualmindeligt at han i weekenden sover til kl. 10 og når han skal op om morgenen efter 12 timers søvn er han ikke altid lige nem at få vækket. Jeg har allerede en teenager i huset :D

Lillesøster er tilgengæld utrolig aktiv, til scanninger har de haft svært ved målinger da hun bare ikke ligger stille og der er godt gang i maven, så jeg er lidt spændt på om aktivitetsniveauet er højt når hun kommer ud.

Haha, hvis du får en hyper pige, så ved vi at der er en sammenhæng ;)

Jeg er som sådan heller kke bekymret - Vi har hørt hjertelyd, og set at hun er fin derinde.. Det var ren interesse og om der mon var en sammenhæng :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har godt selv overvejet om det hænger sammen. og det er der altså nogen der siger det gør. Selv er vi lidt bekymrede, for vores lille pige har krudt i røven :whistling Jeg mærker hende tumle (så meget at hele maven hopper) Mange gange i løbet af dagen. især om natten <_< Hun er måske stille 3 timer i løbet af en dag. Så hvis det er samme stil hun køre når hun kommer ud om 10 ugers tid, så får vi nok at se til hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har det været en meget aktiv og rumsterende baby til scanningerne. Den gør som det passer ham og så er han lidt ligeglad med om der så blir trukket på maven af scanningsdamen. Til nf var det svært at få lov at måle ham.

Hvordan han er når han kommer ud må jeg vente lidt med at finde ud af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til NF var vores spire meget livlig... Men i går til MD-scanning var den lidt mere rolig - måske den ikke var ordentlig vågen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide smadder meget om det tror jeg bare det er lidt tilfældigt. Jeg ved ikke om man kan tale om rytme, men jeg tror babyerne i maven har aktive og stille perioder og sover en del af tiden. Senere i graviditeten har jeg i hvert fald aldrig været i tvivl om dette, da mine unger fx. altid har syns, at tidspunktet når mor lægger sig i sengen om aftenen er det perfekte til gymnastiktime. Så man bare må indstille sig på at lægge sig ned en time eller to inden man regner med at få noget søvn... Det hænger selvfølgelig sammen med at når man slapper af blir der god plads derinde, men det er jo ikke hele natten de mosler.

Når det så er sagt er der ingen tvivl om at babyer fødes med meget forskelligt temperament og personlighed og søvnbehov. Men om der lige er en sammenhæng med det man har set på nogle få scanninger i løbet af ventetiden ville jeg ikke tro man kan sige så meget om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg var til NF fik afvide hun mente det var en dreng, da de som oftest var mere livlige der??! Og ja, det er en dreng, men til MD lavede han nu heller ikke de vilde bevægelser.. Mindes heller ikke Mille var så livlig dengang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bebs var også ekstrem doven her. Gad lige at kaste håndtegn, og spjætte et par gange når jeg grinte... Eller når jordmoderen trykkede mig på maven

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til nakkefoldsscanningen så vi en lille en, der sparkede, slog med arme og nåede både at ligge på ryggen, med numsen til og på maven i de ca. 10 min som scanningen tog...

Gad vist om det er al den aktivitet, der gør at jeg har haft heldagskvalme fra omkring uge 5 og stadig har det nu i uge 14??

Bliver spændende om der er lige så meget gang i den lille til misdannelses-scanningen d. 1/3 :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til nakkefoldsscanningen så vi en lille en, der sparkede, slog med arme og nåede både at ligge på ryggen, med numsen til og på maven i de ca. 10 min som scanningen tog...

Gad vist om det er al den aktivitet, der gør at jeg har haft heldagskvalme fra omkring uge 5 og stadig har det nu i uge 14??

Bliver spændende om der er lige så meget gang i den lille til misdannelses-scanningen d. 1/3 :-)

Jeg har også STADIG kvalme og kaster op- hver eneste dag, startede i uge 6 og er nu 15+6 og det er der stadig. Er også sygemeldt bla. Pga. Det. Vores Blop har også været ret aktiv til skanningene, så vi har også talt om, at det måske forklarer min søsyg/tømmermændslignende tilstand ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har altid været meget aktive til scanninger, og de to der er ude er stadig meget aktiv på den gode måde. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER