Barbamama

Er I bange for at få stjålet jeres barnevogn?

22 indlæg i dette emne

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor meget man skal sikre sin barnevogn. :unsure

Vores plan er jo at have to... En eller anden brugt til altanen (som nok næppe bliver stjålet ;)) og så en superlækker ny en, som aldrig skal slæbes med op på fjerde sal, men være klar til at trille ture med, alle de gange jeg skal ud. Og så måske være "middagslursvogn" når vi engang flytter i hus...

Men vi har ikke et (personligt) skur at stille barnevognenen ind i. Og man må ikke stille barnevognen ned i bunden af sin opgang (hvilket jeg også hader når andre gør, så jeg vil ikke være "en af dem" <_< ) Vi har så en aflåst cykelkælder. Men der har alle andre i blokken jo også nøgle til :unsure Og jeg ville ALDRIG undlade at låse min cykel der. Og der er endda sedler om at man skal huske at smække døren, så den låser, fordi der har været problemer med tyveri. :unsure

Så nu begynder jeg at tænke på, om jeg egentlig tør have en barnevogn til at stå dernede. :unsure Der er jo en halvdyr sag, tænk hvis nogen nuppede den? :o

Men hvad er egentlig alternativet? Skal jeg så alligevel slæbe den med op på fjerde sal? Det kan jeg da ikke, hvis jeg er alene hjemme og også skal tage mig af babyen :unsure

Og i kategorien "mindre bekymringer": Kan man efterlade dyne mv. i sin vogn, eller skal det slæbes med op? Og er der egentlig ikke mange edderkopper i sådan en cykelkælder. :unsure Hvad nu hvis de kravler ned i vognen... Adr! :o

Hvad gør I andre? Jeg har mest lyst til at have privat garage til vognen og dække den over med et lille telt, så der ikke kan kravle kryb i den :7himmel Men det sker jo ikke... Men hvad gør man så? Kan man få en "cykellås" til barnevogne???

Del dette indlæg

nu bor vi jo i eget hus og har fået en barnevogn, så jeg ville ikke være bange for at have vognen til at stå i skuret, da det kun er os, som bruger det. Men jeg ville nok tage vognen med ind i stedet, for tænker fugt osv i skuret ikke ville være det bedste for vognen.

Hvis jeg boede som dig i lejlighed, så er det nemmeste jo at have barnevognen i fællesrummen med cyklerne og så anskaf sig nogle låse, som man kan få bl.a. til knallerter eller låsekæder, som man har til cykler, og så låse vognen fast, for det signalere også at jeg er ikke nem at stjæle, som den barnevogn ved siden af, der ikke er fastlåst :)

angående edderkopperne, så kan du jo også risikere at der smutter en edderkop i altanvognen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Køb en kædelås :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan vel afhjælpe edderkoppeproblemet, hvis du sørger for at sætte fluenettet på hver gang :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejlige kloge kvinder!!! :lovebk

Det giver jo nærmest sig selv, men jeg havde bare ikke tænkt så langt :P Men ja, kædelås og insektnet! GOTCHA! :super

Men hvad med det med dyne mv. Ville I lade det blive i vognen eller tage det med op? Og er det "nok" med en kæde, tror I? Bare fordi jeg låser stellet fast, kan man jo godt nappe selve kassen... Men kan man overhovedet sætte en kædelåst fast i en kasse? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejlige kloge kvinder!!! :lovebk

Det giver jo nærmest sig selv, men jeg havde bare ikke tænkt så langt :P Men ja, kædelås og insektnet! GOTCHA! :super

Men hvad med det med dyne mv. Ville I lade det blive i vognen eller tage det med op? Og er det "nok" med en kæde, tror I? Bare fordi jeg låser stellet fast, kan man jo godt nappe selve kassen... Men kan man overhovedet sætte en kædelåst fast i en kasse? :)

jeg tænker at selv kassen kan låses fast ved håndtaget (hedder det sådan?)

afhængig af hvor meget du har brugt på dyne og madress, så ville jeg tage det op, men i starten ligger baby jo i liften, så det er jo ikke et problem, der tager du jo bare hele liften med op.

Havde jeg en voksi, ville jeg ikke lade den ligge, for det kan friste for mange sjæle

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror, at jeg vil bruge samme dyne i barnevogn og vugge :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Den med dynen tror jeg afhænger meget af, hvor du bor. Vi bor i Hillerød i et meget stille og roligt kvarter, hvor de "værste" naboer vi har, bare er lidt glade for at slå sig på flasken en gang i mellem.. Så godt som ingen kriminalitet. Så jeg ville ikke have et problem med at lade dyne ligge i. Men er opvokset i et kvarter med rigtig mange folk med problemer (fik stjålet 3 cykler på 1 år) så der ville jeg ikke lade noget som helst ligge!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke lade dyne ligge, der er altid lidt fugt og koldt i en kælder, og sådan en dyne er ikke lækker at blive puttet i. Jeg tager også madrassen op om vinteren, så er der ikke mulighed for skimmelsvamp. Har også læst andre steder, at man bør gøre det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde kun en babydyne, så det gav sig selv ;) ogjeg tror det kommer hel naturligt at dynen eller voksien kommer med op, ellers skal baby jo fryse op ad trapperne ;) ellers ville jeg godt turde lade den ligge, der er jo dækken på vognen, så man kan godt skjule dynen, så den ikke kan ses hvis man går forbi.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg bor også på 4.

Vi tog altid liften med op og nu er det voksien vi tager med op. Så det giver vist sig selv :)

Jeg har en knallertkæde til at låse barnevognen fast når jeg er ude. Men herhjemme er jeg én af dem der stiller den i opgangen :whisteling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi bor på 2. og har et egentligt barnevognsrum til hver opgang, som også må bruges til cykler, hvis det ikke er optaget af barnevogne. Men det er stadig et rum, som alle har nøgle til. Vi har købt en spirallås med kode til at låse barnevognen med. Jeg låser ikke kassen fast - jeg tror sqi ikke, at nogle gider stjæle kun kassen :unsure

Jeg prøver at komme insektnet over, men får det ikke gjort hver gang, for det er ærlig talt lidt besværligt med baby på armen, og hvad man ellers skal slæbe med op, som så af gode grunde ikke kan ligge på eller i vognen imens. Vi har altid taget lift/voksi/dyne (de to første ligger baby jo i ;)) med op, men regnslag, insektnet og en barnevognsrangle ligger i vognen. Jeg vælger at tro, at det ikke bliver stjålet, og hvis det gør, er det jo ikke det dyreste (men selvfølgelig stadig irriterende!).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Uhhh, har lige snakket med min svigerinde om at der vist er barnevognsrum hvor vi bor :) Så det vil jeg undersøge :)

Men ellers så bliver det noget med at låse barnevognen fast og tage dyne (og måske madras...) med op :)

Tak for hjælpen piger :lovebk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har købt en Odder vogn til over 10000 kr og den får ikke lov at stå i cykelkælderen.. Jeg er både bange for at få den stjålet men også at den bliver ødelagt af en cykel der evt. vælter ind i den eller andre uforsigtige mennesker...

Jeg har tænkt mig at slæbe den med op hver gang. Jeg bor i lejlighed på 1. sal..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville ikke lade dyne ligge, der er altid lidt fugt og koldt i en kælder, og sådan en dyne er ikke lækker at blive puttet i. Jeg tager også madrassen op om vinteren, så er der ikke mulighed for skimmelsvamp. Har også læst andre steder, at man bør gøre det.

Lige min tanke... !

og jeg læste også engang om en på bx, som havde haft en klapvogn til at stå i en fælles

kælder-ting, hvor der var en der havde skidt i den og tørret røv i dynen.

(glemmer aldrig den historie).

- Der findes virkelig syge mennesker derude!!!

Jeg ville ikke lade min dyre barnevogn stå i en fælles kælder.

Både af frygt for at den skulle blive stjålet, men også pga. ovenstående.

Har i overvejet at købe en brugt evt?

De kan jo også fåes pæne og velholdte.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige min tanke... !

og jeg læste også engang om en på bx, som havde haft en klapvogn til at stå i en fælles

:blink Der blev jeg lige kvalt i en saltstang :lolhit Det er slet ikke morsomt, men var lige flad af grin et øjeblik, jeg er født og opvokset på landet, så har ALDRIG oplevet sådan noget :blush

Jeg har hørt mange mærkelig ting, gjordt af mennesker, men der er da dog alligevel for sygt :klap , findes der virkelig mennesker der er så syg i hovedet, det er sku da ulækkert :puke

Men hvor kæft hvor var jeg blevet gal, hvis der var nogle der gkorde det i min barnevogn/klapvogn, tror aldrig jeg nogensinde jeg ville komme til at bruge den igen, lige meget hvor dyr den havde været.. så var kæresten blevet sendt ud og købe en ny..

Del dette indlæg

Annonce ♥

:blink Der blev jeg lige kvalt i en saltstang :lolhit Det er slet ikke morsomt, men var lige flad af grin et øjeblik, jeg er født og opvokset på landet, så har ALDRIG oplevet sådan noget :blush

Jeg har hørt mange mærkelig ting, gjordt af mennesker, men der er da dog alligevel for sygt :klap , findes der virkelig mennesker der er så syg i hovedet, det er sku da ulækkert :puke

Men hvor kæft hvor var jeg blevet gal, hvis der var nogle der gkorde det i min barnevogn/klapvogn, tror aldrig jeg nogensinde jeg ville komme til at bruge den igen, lige meget hvor dyr den havde været.. så var kæresten blevet sendt ud og købe en ny..

Nej jeg havde heller aldrig brugt den igen.

puha...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er blevet lidt i tvivl om hvor meget man skal sikre sin barnevogn. :unsure

Vores plan er jo at have to... En eller anden brugt til altanen (som nok næppe bliver stjålet ;)) og så en superlækker ny en, som aldrig skal slæbes med op på fjerde sal, men være klar til at trille ture med, alle de gange jeg skal ud. Og så måske være "middagslursvogn" når vi engang flytter i hus...

Men vi har ikke et (personligt) skur at stille barnevognenen ind i. Og man må ikke stille barnevognen ned i bunden af sin opgang (hvilket jeg også hader når andre gør, så jeg vil ikke være "en af dem" <_< ) Vi har så en aflåst cykelkælder. Men der har alle andre i blokken jo også nøgle til :unsure Og jeg ville ALDRIG undlade at låse min cykel der. Og der er endda sedler om at man skal huske at smække døren, så den låser, fordi der har været problemer med tyveri. :unsure

Så nu begynder jeg at tænke på, om jeg egentlig tør have en barnevogn til at stå dernede. :unsure Der er jo en halvdyr sag, tænk hvis nogen nuppede den? :o

Men hvad er egentlig alternativet? Skal jeg så alligevel slæbe den med op på fjerde sal? Det kan jeg da ikke, hvis jeg er alene hjemme og også skal tage mig af babyen :unsure

Og i kategorien "mindre bekymringer": Kan man efterlade dyne mv. i sin vogn, eller skal det slæbes med op? Og er der egentlig ikke mange edderkopper i sådan en cykelkælder. :unsure Hvad nu hvis de kravler ned i vognen... Adr! :o

Hvad gør I andre? Jeg har mest lyst til at have privat garage til vognen og dække den over med et lille telt, så der ikke kan kravle kryb i den :7himmel Men det sker jo ikke... Men hvad gør man så? Kan man få en "cykellås" til barnevogne???

Vi har en laaaang tynd vejer-lås med kode, som vi bruger når vi skal stille den udenfor vores grund. Fx. når vi går på café og Frederik er med indenfor.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige min tanke... !

OMG, jeg bliver rasende når jeg læser sådan noget!!!! :gal Hvad sker der for sådan nogle mennesker?!?!?

Er rimelig hooked på en ny... :unsure Men er også ved at være rimelig sikker på at der er barnevognsrum hvor vi bor, så tror ikke der er problemer alligevel :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er det ikke noget problem med hvor den skal stå efter vi er flyttet i hus, men jeg har netop i dag købt sådan en 'krølle-kæde-lås', så jeg kan låse den, hvis jeg efterlader den på offentlige steder - som f.eks. i dag hvor vi var oppe ved lægen og den stod nede på gaden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

OMG, jeg bliver rasende når jeg læser sådan noget!!!! :gal Hvad sker der for sådan nogle mennesker?!?!?

Er rimelig hooked på en ny... :unsure Men er også ved at være rimelig sikker på at der er barnevognsrum hvor vi bor, så tror ikke der er problemer alligevel :loveshower

Åh det ville da være skønt.. så slipper du for bekymringerne.

kan godt forstå at du gerne vil ha en ny - men tænkte måske at du kunne have

den nye på altanen og den gamle i kælder..

men det er jo ligemeget hvis der er et barnevogns rum..

Ellers må de ihvertfald lige se af at få dset ordnet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

God tråd! Har selv haft samme bekymring mht tyveri af vogn - specielt når man har en vogn der koster lidt. Synes man har hørt flere gange at vogne er blevet stjålet, endda med børn i :( Så skal helt sikkert have fundet en måde at sikre vognen på når den tid kommer.

Dyne osv ville jeg tage det med ind så det ikke får fugt.

Mht dyne så er min plan at droppe vuggen og lade baby sove i liften som så er stillet i babysengen. Så der er det jo logisk at bruge samme dyne om dagen som om natten.

Dog vil jeg anskaffe mig 2 dyner. Hvis der sker et lille bleuheld eller baby gylper eller kaster op, så er det jo ikke altid man kan undvære dynen mens den er til vask, så det er rart at have 2.

Tænker at anskaffe mig en kraftig lås alle de store til cykler eller dem til knallert. De er tunge og praktisk talt umulige at have siddende på når man skal køre med vognen, så det må afskrække folk i at snuppe vognen når de går forbi. Men man kan jo altid komme i bil og stjæle den hvis den ikke er låst fast til noget :(

Ih hvor jeg hader at vi lever i et samfund hvor det er nødvendigt at tænke over den slags :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER