Iben25

Skiferie med en på 4 år.

8 indlæg i dette emne

Hejsa.

Er der nogle af jer der har prøvet at være på skiferie med jeres små børn? Vi overvejer om min mand og vores søn skal tage med farmor og farfar til Norge. Vi er bare lidt i tvivl om hvor meget vores søn vil få ud af det. Det ville være dejligt hvis der er nogle af jer der har nogle erfaringer i vil dele med mig?

Del dette indlæg

Ki og Martin herindefra havde Leo på liiiiiiige knap 4 med på skiferie her i julen. Det var vist en kæmpesucces! Jeg vil tro at du kan finde en tråd fra Ki om hendes juleferie i smalltalk tråden. :)

Edit: Kis indlæg er HER :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min lillebror var 3, da vi tog på skiferie første gang og det var i Norge... Han fik meget ud af det - han lærte at stå på ski og kom også ud på bakkerne sammen med mig og de andre der var med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åhhhh, bare vi havde penge til skiferie. Jeg ville uden tvivl tage afsted, de kan så meget de børn og lærer så hurtigt, og bare det at være i sneen i meget smuk natur og jo så skønt.

jeg vil sige go for it!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er det besluttet! De tager afsted! Jeg bliver hjemme med den lille (hun er kun 4 mdr). Barn, far og bedsteforældre glæder sig virkelig meget!! Tak for jeres svar!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det bliver da en dejlig herretur (inklusive bedstemor) - jeg tror, det bliver en super oplevelse for ham. Rigtig god tur til dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde vores yngste søn med på ski første gang da han var to jeg brugte meget tid på hjemme hygge og kælketur sammen med ham men han var på ski og nød det. Sidste år da han var tre gik det rigtig godt han var rigtig hurtig til at lære og han var helt vild med at stå på ski. Så vi glæder os rigtig meget til vi skal afsted om nogle uger. Er sikker på at din mand og søn får en dejlig tur på ski.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har som barbamamma skriver lige været afsted med Leo over nytåret. Leo er godt nok kun 3 år og ikke 4 :rolleyes

Og det gik over al forventning. Han elskede det, og han glæder sig rigtig meget til vi skal afsted igen i slutningen af måneden - der napper vi 2 uger :loveshower

Vi har for et stykke tid siden forberedt ham ved at give ham både støvler og ski, og givet ham lov til at futte rundt i det derhjemme for at vænne ham til at have udstyret på.

Vi har valgt at købe til ham, da vi kommer til at være afsted en 4-5 uger i denne sæson, så det kan slet ikke svare sig ikke at købe udstyret så.

Husk at skiferie med så små børn er på børnenes præmisser, det skal være sjov og ballade og ikke strenge instrukser. Skiskole kan klart anbefales, hvis han har det ok med at være væk fra sin far en times tid. Ofte er der ældre børn med på samme hold eller også kører der ældre hold i samme terræn, og det vil helt sikkert gøre, at han vil synes, at det er sjovere at kunne køre som de store.

Og så kan jeg anbefale jer at se Thomas Uhrskov's DVD om skiløb og børn, der kan I finde rigtigt mange gode råd.

Den kan købes HER

Håber de får en dejlig tur.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER