Ezri

Hvad synes I om De Unge Mødre?

34 indlæg i dette emne

Jeg følger egentlig ikke med længere, men jeg har lige læst på Ekstrabladet at det fjerde barn af en af De Unge Mødre er blevet tvangsfjernet. Det er jo en temmelig grum statistik der efterhånden tegner sig.

Så hvad synes I om, at den udstiller ofte meget sårbare unge mødre på TV på denne måde?

Her er links til artiklerne

Dea

Hannah

Natacha Nikita

Glennie

Del dette indlæg

jeg har set det for at følge hende Camilla frammes og deres bryllup, men nu er hun jo så blevet skilt igen. Men ja det lyder da ikke godt. Men nu undre jeg mig over, hvem der har fået fjernet et barn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså jeg følger det, fordi jeg synes det er godt tv.

Har ikke så meget taget stilling til at det er sårbare unge mødre som bliver udstillet - de vælger jo selv at være med. Og kan stoppe uden problemer (de skal bare lave et afslutnings program, så de ikke bare pludselig er væk) ..

Jeg synes det er spændende og også sjovt, og nogen af mødrerne er i mine øjne meget stærke mennesker som ved hvad de vil i livet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er hannah og natascha nikita som begge har fået tvangsfjernet deres børn.

Jeg sluger det råt og synes at det er brandgodt tv :-)

Jeg håber dog aldrig nogensinde at min datter vil udstille sig selv på den måde. Som forælder forstår jeg ikke at pigerne ikke er blevet stoppet af deres egne forældre. En del af den kommer dog også fra nogle sørgelige familier, så det er jo heller ikke sikkert at forældrene ikke ved bedre.

Men det jeg vil frem til er egentligt, at programmet har nu kørt i rigtig mange sæsoner. Pigerne har sikkert set det før og ved hvad de går ind til. De ved at de bliver udstillet, de ved at alt hvad de gør forkert er guf for sladderbladende og de har så "til gengæld" fået deres 15 minutters berømmelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aldrig rigtig set det, for jeg synes faktisk ikke at det er ret godt tv. :blush Altså ikke for at være træls, men det har aldrig rigtig fanget mig :)

Men jeg har godt set at der har været en del tvangsfjernelser oppe... Jeg synes jo ikke det er meget anderledes at "udstille" mødre, der får tvangsfjernet deres børn, end når der er dokumentarer om andre, der har problemer i tilværelsen. Jeg har ikke opfattelsen af at noget bliver fordrejet eller at de unge mødre er værre stillet, fordi de er på tv (jeg kan dog tage fejl, for jeg har som sagt ikke sådan rigtig set programmet).

Det er synd for dem, at de får fjernet deres børn, men jeg tænker at der vel er en grund til det, og at det ikke umiddelbart har noget at gøre med deres tv-optræden, og de har jo selv vist at Danmark skal kunne følge deres op og nedture... Så jeg har ikke "mere" ondt af dem end alle andre, der får fjernet deres børn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke fulgt så meget med, men med tanke på at de selv har meldt sig til programmet, kan jeg kun ryste på hovedet af, hvis nogen af deltagerne skulle føle sig udstillet.

Jeg bliver meget mere bekymret over at høre om teenagepiger, der dyrker ubeskyttet sex udelukkende med drømmen om at kunne være med i programmet :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke fulgt så meget med, men med tanke på at de selv har meldt sig til programmet, kan jeg kun ryste på hovedet af, hvis nogen af deltagerne skulle føle sig udstillet.

Jeg bliver meget mere bekymret over at høre om teenagepiger, der dyrker ubeskyttet sex udelukkende med drømmen om at kunne være med i programmet :o

Oh my! Det er da FORHÅBENTLIG en myte... :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Oh my! Det er da FORHÅBENTLIG en myte... :o

Hope so. Hørte det i forbindelse med nogen bekendte, der arbejder med unge.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aldrig rigtig set det, for jeg synes faktisk ikke at det er ret godt tv. :blush Altså ikke for at være træls, men det har aldrig rigtig fanget mig :)

Men jeg har godt set at der har været en del tvangsfjernelser oppe... Jeg synes jo ikke det er meget anderledes at "udstille" mødre, der får tvangsfjernet deres børn, end når der er dokumentarer om andre, der har problemer i tilværelsen. Jeg har ikke opfattelsen af at noget bliver fordrejet eller at de unge mødre er værre stillet, fordi de er på tv (jeg kan dog tage fejl, for jeg har som sagt ikke sådan rigtig set programmet).

Det er synd for dem, at de får fjernet deres børn, men jeg tænker at der vel er en grund til det, og at det ikke umiddelbart har noget at gøre med deres tv-optræden, og de har jo selv vist at Danmark skal kunne følge deres op og nedture... Så jeg har ikke "mere" ondt af dem end alle andre, der får fjernet deres børn.

Jeg synes forskellen på en dokumentar og De Unge Mødre er at programmerne om de unge mødre løber over en længere periode. Det hander ikke om det at være ung mor eller for tvangsfjernet sit barn, men om at vise (udstille) dem som mennesker og vise deres op- og nedture. Og det synes jeg er et problem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså det er jo tv, hvor vi bliver foraget. Og tænker hvor godt vi selv har det i forhold til dem

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes forskellen på en dokumentar og De Unge Mødre er at programmerne om de unge mødre løber over en længere periode. Det hander ikke om det at være ung mor eller for tvangsfjernet sit barn, men om at vise (udstille) dem som mennesker og vise deres op- og nedture. Og det synes jeg er et problem.

Umiddelbart synes jeg ikke, at der er den store forskel. En dokumentar kunne jo også følge en familie i en længere periode. Og at blive udstillet som mennesker, det gør alle i reality-tv vel, og de melder sig jo selv til...

Men når jeg tænker nærmere over det, synes jeg at der er et problem i forhold til at børnene ikke har haft mulighed for at sige nej til at være med <_< Jeg er da glad for at min mor ikke har hevet mig med i et realityprogram, da jeg var baby :o

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er rigtigt at pigerne melder sig selv, men har hørt fra en bekendt at programmet

opsøger unge gravide gennem lister fra fødselsforberedelseskurser, babysvømning og internetforums (som babyklar)??

Hun blev ihvertfald kontaktet to gange før hendes fødsel og en gang senere.

Og det synes jeg er noget svineri!! så kan jeg godt forstå at unge piger, som måske også drømmer om, at blive kendt,

kan have svært ved at udstå fristelsen flere gange...

Del dette indlæg

Annonce ♥

min tanke er også at pigerne ikke er klar over, hvordan de bliver fremstillet i programmerne. Producerne kan jo klippe sammen, som de ønsker og få de type piger ud af det, som de ønsker dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

altså det er jo tv, hvor vi bliver foraget. Og tænker hvor godt vi selv har det i forhold til dem

:ditto Lige præcis!

Og det er jo derfor at vi godt kan lide at se det. Det indrømmer jeg -_-

Jeg har fulgt trofast med i mange år, men jeg synes at programmet har taget en ærgelig drejning.

Det startede som et dokumentarprogram, men nu er det vel nærmest mere et realityprogram, hvor deltagerne rent faktisk går hen og bliver kendte - godt hjulpet på vej af medierne og grupper på facebook. Det synes jeg er ærgeligt.

Jeg tænker også at Sand Tv har valgt at finde værre og værre tilfælde, fordi der er nødt til at ske noget mere og noget nyt for at holde seertallet. Det er jo det samme der er sket med fx Paradise Hotel... Mere og mere sex og vildere og vildere opførsel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er rigtigt at pigerne melder sig selv, men har hørt fra en bekendt at programmet

opsøger unge gravide gennem lister fra fødselsforberedelseskurser, babysvømning og internetforums (som babyklar)??

Hun blev ihvertfald kontaktet to gange før hendes fødsel og en gang senere.

Og det synes jeg er noget svineri!! så kan jeg godt forstå at unge piger, som måske også drømmer om, at blive kendt,

kan have svært ved at udstå fristelsen flere gange...

Hmm, det kan så egentlig godt undre mig at tv-selskaber har adgang til fødselsforberedelseskurser? :o Jeg kan dog ikke se noget problem i at de caster ud fra internetforums, hvis de iøvrigt overholder forummets regler... Jeg ved ikke hvordan sådan noget casting foregår, men man holder vel øjnene åbne overfor en god historie, og så er internetforums da umiddelbart et godt sted at starte (og ikke et søgested, som lægger op til at de skulle gå efter mere uheldige tilfælde).

Jeg synes ikke, at det er iorden, hvis de bliver VED med at spørge efter at have fået et nej, men jeg kan også godt tænke "Så er det ikke værre"... Jeg tænker at alt tv i nogle tilfælde bliver lidt "ufint" og selvom de unge mødre har problemer, så er de vel trods alt myndige (eller også er den person, der skriver under for dem på at de må være med) og må forventes at kunne træffe deres valg selv. Jeg mener, det er jo ikke mennesker med sindslidelser, der pga. en diagnose stopper dem fra at kunne vide, hvad der foregår. Det er vel "bare" nogle unge mennesker, der træffer nogle lidt andre valg end nogle af os ville have gjort?

Jeg synes iøvrigt ikke at jeg har hørt nogle af de unge mødre råbe op om at de er utilfredse med programmerne, men det kan selvfølgelig godt være fordi jeg ikke følger så meget med i det ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes iøvrigt ikke at jeg har hørt nogle af de unge mødre råbe op om at de er utilfredse med programmerne, men det kan selvfølgelig godt være fordi jeg ikke følger så meget med i det ;)

Lige til info ;) Der har faktisk været flere tilfælde, hvor nogle af mødrene har været utilfredse med fremstillingen af dem og derfor ikke længere har ønsket at deltage.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige til info ;) Der har faktisk været flere tilfælde, hvor nogle af mødrene har været utilfredse med fremstillingen af dem og derfor ikke længere har ønsket at deltage.

:oops I stand corrected, then. :)

Men jeg må indrømme at jeg stadig hælder til at det er lidt "hype" når programmet møder modstand... Det er ikke tilfældigvis de piger, der har været mest ude og sk***, der har været utilfredse? For så kunne man jo overveje om det OGSÅ hang sammen med at de ikke rigtig kunne erkende deres eget ansvar i deres problemer, tænker jeg. Selvfølgelig et skud i tågen, når jeg ikke har fulgt med, men det ville umiddelbart give mening for mig, sådan ud fra hvad jeg hører.

Men alle realityprogrammer (OG dokumentarer!) fordrejer vel i et eller andet omfang virkeligheden for at fortælle en historie... Medmindre det er en ret ekstrem form for dogme, så skal der jo vælges, hvad der skal vises...

Jeg ved det ikke, og jeg skal måske også passe på med at råbe for højt, når jeg ikke har set det, men jeg har bare svært ved virkelig at synes at tv-selskaberne gør noget forkert...

Del dette indlæg

Annonce ♥

:ditto Lige præcis!

Og det er jo derfor at vi godt kan lide at se det. Det indrømmer jeg -_- u

Jeg har fulgt trofast med i mange år, men jeg synes at programmet har taget en ærgelig drejning.

Det startede som et dokumentarprogram, men nu er det vel nærmest mere et realityprogram, hvor deltagerne rent faktisk går hen og bliver kendte - godt hjulpet på vej af medierne og grupper på facebook. Det synes jeg er ærgeligt.

Jeg tænker også at Sand Tv har valgt at finde værre og værre tilfælde, fordi der er nødt til at ske noget mere og noget nyt for at holde seertallet. Det er jo det samme der er sket med fx Paradise Hotel... Mere og mere sex og vildere og vildere opførsel.

Jeg er meget enig i alt det Maria skriver!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener at Nadja (hende den rødhåret med leukemi) lang tid før DUM startede, stiftede et forum der hedder ung mor. Så mon ikke de finder pigerne der?:)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev faktisk kontaktet af Sand efter jeg havde født, egentlig var jeg for gammel, men jeg havde jo fået en sensation af en søn, vægtmæssigt og det ville de gerne have med

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg blev faktisk kontaktet af Sand efter jeg havde født, egentlig var jeg for gammel, men jeg havde jo fået en sensation af en søn, vægtmæssigt og det ville de gerne have med

Hvad vejede han da? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

http://go.tv2.dk/morgentv/id-47387223.html?ss

debat mellem bennedikte Kjær tidligere socialminister og Kåre Sand manden bag DUM

Ej hold nu k*ft altså (undskyld mit franske), men jeg synes helt ærligt at Bennedikte ikke lige tænker over hvad hun siger, for HVIS de har tvangsfjernet Hannahs pige på baggrund af DUMs tvhold i sværer situationer, hvorfor har kommunen så ikke informeret Hannah om det.

Jovist har barnet ikke et valg omkring det med at være med, men helt ærligt, hvis det var et problem, hvorfor gjorde de ikke noget ved det da den der børnereform trådte i kraft? Hvis hun er imod at DUM bliver sendt på tv, kan hun da gøre noget ved det, hun har magten til det...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og vil gerne undskylde min tone, men den debat gjorde mig bange og vred.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER