Oprettet January 8, 2012 Jeg har to kusiner, hvor den ene lige har født og den har termin d. 10.. De fortæller at reglen er lavet om for, hvor lang tid man må gå øver tid?! De siger man max må gå en uge over nu.. De er begge fødende i Odense.. Dengang med Mille gik jeg 13 dage over tid.. Og fødte i Esbjerg.. Er det en ny regel eller er det kun i Odense? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2012 Da jeg gik til fødselsforberedelse fik vi af vide at man ofte kun får lov til at gå 10 dage over tid... Jeg skulle have født i Svendborg, men blev så flyttet, så skal føde i Odense nu.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2012 Det kommer an på hvilket sygehus man skal føde på.. I hele region syddanmark (incl Esbjerg) er den nye regel at man bliver TILBUDT at blive sat igang når man er 41+3 men man må godt vente til man er 42+0 som før. Så du kan selv bestemme :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 8, 2012 Jeg har også hørt, at reglerne er ændret til 1 uge- i hvert fald i Randers :) Jeg har ikke undersøgt med Aalborg, men har det på min liste af spørgsmål til jordemoderen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2012 jeg er hører til hillerød (region hovedstaden) og her fødte jeg også min første søn jeg gik 12 over tid før jeg blev sat igang og det blev jeg kun fordi at jeg ikke havde mærket ham ellers skulle jeg gå hele 14 dage over tid. Og jeg har lige været inde og kigge på deres hjemmeside og der stod at man stadig skal gå 14 over tid før de sætter noget igang <_< (hvis alt er normalt) Så lad os håbe på at det selv går igang denne gang, for jeg synes de dage jeg gik over tid var de længste dage i mit liv! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 11, 2012 jeg er tilknyttet Viborg sygehus.... jeg er i dag gået 11 dage over tid.... jeg blev undersøgt igår og alt er som det skal være, lillepigen har det fint, og der er rigeligt med fostervand endnu.... derfor skal jeg gå fulde 14 dage over, inden de vil sætte mig igang.... så, det er på lørdag.... tror det er fordi de har vurderet at min krop endnu ikke er klar til at føde endnu, og så håber de også at jeg selv går igang inden lørdag.... må indrømme, havde de tilbudt at sætte mig igang til undersøgelsen igår, så havde jeg ikke tøvet med at sige ja, for synes godt nok de sidste dage her er virkelig hårde og lange.... :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 13, 2012 Som andre har skrevet, så er det forskelligt fra region til region (eller sygehus til sygehus?). Jeg hørte til Hvidovre, og der sætter de først igang, når man er 42+0 - hvilket jeg så næsten måtte vente på <_< (gik selv i gang 41+5, fik taget fostervand 41+6 og der blev hun også født) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 13, 2012 Jeg har også hørt, at man hernede i sønderjylland, kan blive sat igang efter 10 dage over tid. Jeg synes det er lækkert at de gør det nu. Jeg har selv født 10 og 13 dage over tid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 14, 2012 Når alt kommer til alt er det jo KUN 3-4 dage, man har vadet rundt og ventet i 9 mdr, så de par dage gør jo ikke den vilde forskel.. Jeg gik selv over tid (41+2 kom veerne - 41+3 fødte jeg) og gu var det hårdt og trist. Men der er forskel på tiden man må gå over - DESVÆRRE! Jeg synes bestemt de skal sætte grænsen ved 41+0, vi er jo ikke indrettet til at bære barnet i mere end de 9 mdr og derfor sætter moderkagen ud = baby får ikke sin næring mm. Jeg kom ind til igangsættelse 41+2, der blev jeg undersøgt og hun spurgte mht hindeløsning. Jeg havde stadig 2 cm livmoderhals men den var meget blød.. Jeg fik hindeløsningen og tog hjem og holdte min mors fødselsdag. Tog en lur og fik veer 19.50 (vågnede der), fik mad og så lige mit IIIH så spændene Paradise Hotel (og after dark) før vi kørte den lange tur til roskilde (jeg sov mellem veerne), vi regnede med at skulle hjem igen, men nej 6 cm åben og ind på fødestuen o.O der gik ikke så længe før jeg var 9-10 cm åben, men hun ville ikke tage vandet for hun skulle vende sig (var stjernekigger) så det ventede vi på (sov stadig mellem veerne) og da hun endelig tog vandet (grønt) gik det rimelig hurtig med at komme ud.. det hele var så roligt og skønt.. Syningen var meget værre! Del dette indlæg Link to post Share on other sites