Oprettet January 6, 2012 Hej :) Er der nogen som modtager barselsdagpenge fra HK? Og vil I fortælle hvor meget I får udbetalt? Vil gerne være på forkant med den kommende skrantendene økonomi, når arb.pladsen på et tidspunkt ikke længere betaler for ens barsel :baby3 Da jeg var på barsel for 4 år siden, fik jeg udbetalt 4900.- hver 14.dag Håber da det er er steget en smule :whistling :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Du får det samme som på dagpenge.. Det er mellem 10000 og 11500 kr om måneden, så vidt jeg ved. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Det er ikke HK, men kommunen som udbetaler barselsdagpenge...Sådan er det ihvertfald for mig... Men det er rigtigt, den ligger mellem 10000-15000 kr om måneden... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Så er det nok steget lidt :) Jeg fik fra hk -a kasse dengang. Blev meldt ind da jeg blev gravid, fordi det giver lidt mere end alm. dapenge fra kommunen. Har nemlig lige fundet papirerne frem fra dengang. tænk at gemme på sådan noget gammelt noget :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Altså.. jeg er medlem af HK, men det er også kommunen der udbetaler mine barselsdagpenge. Barselsdagpenge, er den samme som dagpengesatsen (som er beregnet udfra din løn) - hvis du får max, det gør jeg, så får man cirka 10500-11000 kr udbetalt (men har ikke et specielt højt fradrag dog). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Tak for alle jeres svar :) Jeg forveksler det nok med feriepengene optjent under barsel så. For dem fik jeg ihvertfald fra HK af dengang :) God weekend til alle :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Nu vi snakker om barselsdagpenge - så har jeg planer om at tage 6 uger på dagpenge efter jeg har opbrugt de uger jeg kan få med løn fra mit arbejde. Skal jeg gøre noget aktivt selv for at sikre mig at jeg modtager dagpengene (indsende en ansøgning af en slags) eller sker det automatisk? Har jo allerede udfyldt en formular til min arbejdsgiver, som bliver sendt ind til lønkontoret, hvorpå der står hvor mange uger jeg vil have med dagpenge og hvornår. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Nu vi snakker om barselsdagpenge - så har jeg planer om at tage 6 uger på dagpenge efter jeg har opbrugt de uger jeg kan få med løn fra mit arbejde. Skal jeg gøre noget aktivt selv for at sikre mig at jeg modtager dagpengene (indsende en ansøgning af en slags) eller sker det automatisk? Har jo allerede udfyldt en formular til min arbejdsgiver, som bliver sendt ind til lønkontoret, hvorpå der står hvor mange uger jeg vil have med dagpenge og hvornår. Hmm... det var egentlig et godt spørgsmål... Jeg ville snakke med din A-Kasse om det, det måde vide... Eller kommunen måske... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 det kan jeg ikke huske... Dengang med min datter holdt jeg flere måneder på dagpenge efter mit arb ikke betalte længere. Tror bare de gik automatisk, men kan huske jeg ringede til kommunen inden for lige at være :) sikker på at pengene dukkede op :) Mener jeg fik nogle papirer tilsendt fra kommunen efter jeg havde født. Jeg holdt heller ikke alle de uger jeg havde ret til, på dagpenge. Så jeg har 8 uger til gode som jeg kan bruge indtil min datter fylder 9 år ( mener jeg det er) :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2012 Det betyder ikke noget for barseldagpengene om man er i a kasse eller ej. Det er kommunen der betaler barseldagpenge og det er hos dem at man skal søge dem - hvor meget man får kommer an på om man har arbejdet fuldtid eller deltid. Så om man er med i a-kasse eller fagforening er lige meget - det betyder ikke noget for alle kan få barseldagpenge. Hvor meget man får udbetalt kommer meget an på hvor stort et fradrag man har på sin selvangivelse så dette beløb kan man ikke sammenligne med nogle. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2012 Lorte tråd jeg havde lige glemt hvor lidt barselsdagspenge er øv øv :whistling :whistling Men vi skal være blade for muligheden med vores børn :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2012 Det betyder ikke noget for barseldagpengene om man er i a kasse eller ej. Det er kommunen der betaler barseldagpenge og det er hos dem at man skal søge dem - hvor meget man får kommer an på om man har arbejdet fuldtid eller deltid. Så om man er med i a-kasse eller fagforening er lige meget - det betyder ikke noget for alle kan få barseldagpenge. Hvor meget man får udbetalt kommer meget an på hvor stort et fradrag man har på sin selvangivelse så dette beløb kan man ikke sammenligne med nogle. Er altså ret sikker på det betyder noget om man er i a-kasse :) I hvert fald hvis man er ledig.. Min veninde fik næsten intet udbetalt, og hendes fradrag er højere end mit - men hun var på kontanthjælp da hun skulle på barsel. Så tror det har en betydning (I hvert fald hvis man er arbejdsløs) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 9, 2012 Det er rigtigt, hvis man er ledig og ikke er med i en a-kasse og er på kontanthjælp får man kun kontanthjælp i barslen...men hvis man er med i en a-kasse får man barseldagpenge...kender ikke satsen på kontanthjælp så ved ikke hvad foreskellen er... Del dette indlæg Link to post Share on other sites