Barbamama

Hvor mange sutteflasker har I?

35 indlæg i dette emne

Jeg havde ikke en eneste.. Nadja var jo ammebarn..

Jer der har ammebørn hvad bruger i flasker til ?

sorry jeg ved det bare ikke :unsure

Theo er ammebarn, men jeg går i skole én gang om ugen, hvor han er alene hjemme med far. Der har han fået sutteflaske (når det ellers passede ham <_< )

Del dette indlæg

Theo er ammebarn, men jeg går i skole én gang om ugen, hvor han er alene hjemme med far. Der har han fået sutteflaske (når det ellers passede ham <_< )

Åååh klart det har jeg slet ikke tænkt på. Her var det kun mig der stod for mad 24/7 indtil hun var 9 mdr vel og godt kunne fodres med andet ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Filippa får flaske, og vi har 8 260 ml-flasker, og det har vi klaret os med. I perioden hun både blev ammet og fik lidt flaske, klarede vi os først med en enkelt 125 ml, senere en til, indtil hun blev fuldt flaskebarn, så købte vi de store.

Jeg tænker, at man lige så godt kan købe de store, hvis det er, de små bliver forholdsvis hurtigt for små, og det er nemmere at have lidt i en stor flaske end meget i en lille ;) Dog vil jeg også mene, at du har nok for nu - selv hvis et behov skulle opstå 5 min efter BabySam har lukket om lørdagen ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det kun er et fåtal af gange man har til hensigt at ville malke ud pga. pasning - kan man så ikke malke ud uden en pumpe?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis det kun er et fåtal af gange man har til hensigt at ville malke ud pga. pasning - kan man så ikke malke ud uden en pumpe?

Man kan godt malke ud uden pumpe...Jeg har ikke selv købt en pumpe, og skulle det blive nødvendigt at malke ud, så må jeg bare bruge hænderne...Regner heller ikke med det er noget som skal ske så ofte jo...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers KAN den altså lejes i babysam.. 15 kr pr døgn - hvis det bare er enkelte dage der er tale om, så er det jo LANGT billigere.. (Hvis man da kan holde til der er andre der har brugt den inden) :whistling

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det sagde min soester saa ogsaa, at man sagtens kan, hvis det ikke er meget man skal malke ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Inden hun blev født havde vi købt 2 philips avent flasker 260 ml.

Nu er Caroline blevet flaskebarn, så manden var ude for at købe ekstra flasker i går, så vi nu har 8 flasker ialt, vi har kun købt 260 ml, da jeg synes de andre hurtigt bliver for små.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har 1 flaske - som bruges når Silje passes.. At hun så ikke vil tage den mere - efter vi er startet på grød er en anden sag.

MEN, jeg ville vente med at købe flere hvis jeg var dig.. Det er meget at brænde inde med hvis det viser sig at I får et amme barn :)

Pumpen er jeg tilgengæld rigtig glad for.. og bruger den fortsat :) På sygehuset brugte jeg den til at vedligeholde mælkeproduktionen indtil hun startede med at spise ved mig.. og nu bruger jeg den til at tage toppen de morgener hvor jeg vågner før hende og hun ikke har spist i 6-7-8 timer.. Tager toppen og fryser mælken ned så det kan bruges i grød ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Pumper kan købes meget billigt på Amazon. Jeg har givet omk. 150 kr. for den, en avent. Der kan også købes flasker og beholdere der kan komme i fryseren.

Vi har to alm. flasker og så har vi ca. 10 beholdere som også kan bruges som flasker. Den eneste grund til jeg har købt så mange beholdere er at de kan bruges til at fryse mælk ned i så vi altid har en portion i fryseren og når de ikke skal bruges til mælk mere vil de være gode til at have med til f.eks. frugt.

Jeg er rigtig glad for jeg købte en pumpe for vi har fået hende passet et par gange allerede og Jonas har haft hende alene nogen gange hvor jeg har været ude. Det har været rigtig rart. Nu her bruger jeg den desværre ikke så meget mere for jeg føler ikke jeg har nok mælk til at pumpe ud mere :( Jeg har tænkt mig at prøve igen på et tidspunkt, men tror ikke jeg kan få meget ud, men så vil jeg bruge det til at fryse som isterninger til grød.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER