Barbamama

Hvor mange sutteflasker har I?

35 indlæg i dette emne

Ok, det her er sikkert MEGET individuelt, men jeg kan bare SLET ikke finde ud af hvor mange sutteflasker, man skal have :unsure

Jeg regner med at amme (hvis det vil lykkes) og vi har idag købt 5 flasker. 3x 125 ml og 2x 240 ml. Er det rigeligt eller overhovedet ikke nok, eller? :wacko

Del dette indlæg

Jeg har 5 liggende fra tupperware og nogle fra pigerne.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi havde 6 x 250 ml og en 360 ml og et par 125 ml.

De der 125 ml kom vi hurtigt over fordi efter et par måneder spiste hun mere end det pr måltid.

Så brugte vi dem til vand i stedet.

Jeg synes i øvrigt også at du skal vente med at købe flasker. Du får forhåbentligt ikke brug for dem :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil videre har vi kun den 125ml-flaske der var med brystpumpen og hun har endnu ikke fået mad fra flaske ;)

Hvorfor køber du dem allerede? Hvorfor ikke bare vente til behovet opstår - så ved du også hvilke flasker du skal bruge? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, så en 6-7 stykker og primært "store" flasker, fornemmer jeg? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Indtil videre har vi kun den 125ml-flaske der var med brystpumpen og hun har endnu ikke fået mad fra flaske ;)

Hvorfor køber du dem allerede? Hvorfor ikke bare vente til behovet opstår - så ved du også hvilke flasker du skal bruge? :)

Det er jeg bare rigtig rigtig dårlig til :blush Ej altså, vi fik en pakke på tilbud med brystpumpe og de fem flasker. Og jeg tænkte, at det i hvert fald ikke var for meget. Og så ville jeg lige høre, om det var ALT for lidt (fordi så ville det være rart at købe nogle flere med det samme, hvis jeg fandt dem på tilbud). Men ud fra hvad I skriver, kunne det godt være at jeg lader være med at købe flere flasker indtil efter fødslen. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror også det er nok.. Hvis du får flaskebarn, er det langtfra nok - får du ammebarn, tror jeg det er mere end rigeligt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror også det er nok.. Hvis du får flaskebarn, er det langtfra nok - får du ammebarn, tror jeg det er mere end rigeligt :)

Jeg satser på at få ammebarn :) Men nu må vi se, om baby og babser er med på dén idé ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, så en 6-7 stykker og primært "store" flasker, fornemmer jeg? :)

Nemlig :-)

Uha da jeg fik den første datter var det helligdag da amningen pludselig gik i hårdknude. Vi havde hverken flasker eller brystpumpe, så måtte låne brystpumpe ved en venindes veninde som havde en bekendt. Manden kørte byen tyndt for at finde en sutteflaske og det lykkes til sidst at finde en elendig en i Netto. Det fungerede dog indtil babysam åbnede igen.

Behøver jeg sige at jeg havde det hele klar ved nr 2 :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil også mene det er smart at have en flaske og en brystpumpe.. Mon ikke man nok skal få brug for det, bare en enkelt gang - og som du siger Majkat.. Har man det ikke - så er det på en helligdag! <_< Så typisk..!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vil også mene det er smart at have en flaske og en brystpumpe.. Mon ikke man nok skal få brug for det, bare en enkelt gang - og som du siger Majkat.. Har man det ikke - så er det på en helligdag! <_< Så typisk..!

Præcis. Eller at man som minimum ved hvor man kan ringe og låne det. Jeg har lånt min brystpumpe ud efterhånden mange gange til veninder som endte med samme problem som mig midt om natten osv :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, Ved ikke hvad en brystpumpe koster - men hvis ikke det nødvendigvis er noget alle får brug for, medmindre man lige skal malke ud, så kan man leje dem rigtig billigt i babysam..

Men jeg ville nok også lige sikre mig! Også så man ikke pludselig står i en situation, hvor man SKAL købe flasker og brystpumpe, men det er bare IKKE på tilbud.. Og baby er nok ikke tilfred med man købe rpå nettet og der lige går et par dage.. <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min soester sagde foelgende: Det kan vaere virkelig rart at have, for var jeg startet med at pumpe ud den dag det lige gik lidt i haarknude, saa havde jeg nok ikke haengt oppe i loftet af smerte over den skide brystbetaendelse i flere dage!

Saa hun vil ogsaa som minimum vide, hvor man faar fat i en akut...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er i hvert fald RIGTIG glad for at vi har en pumpe nu :loveshower Mens jeg stod og kiggede på kassen var der også en anden kvinde ude i Babysam der lige lænede sig hen mod mig og sagde "Dén bliver du glad for" :lol

Uha, det der med at mangle noget og det så er helligdag... Det lyder bare som nogle grumme mareridt, jeg kunne have :P Nej, så hellere gardere sig :P Men det lyder ikke til at jeg kommer i akut knibe med 5 flasker, så jeg tør godt holde her for nu, tror jeg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må man være s fræk at spørge hvad du gav for den? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har aldrig ejet en pumpe ej heller savnet den. Da Erica gerne ville tage flaske havde vi én og det døgn den blev brugt var det fint - min mor vaskede den jo bare mellem hvert måltid.

Nu gider hun jo ikke have flaske, men nåede at købe to forskellige slags, så nu ligger jeg inde med 3 flasker som jeg intet kan bruge til... <_<

Var hun blevet ved med at tage flaske havde jeg nok suppleret med en enkelt eller to mere, så der ikke skal vaskes så ofte.

Så hvis jeg var dig ville jeg i hvert fald ikke købe mere før du ved om baby vil tage flasken. Og er det kun til at blive passet, så er 5 da rigeligt!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må man være s fræk at spørge hvad du gav for den? :)

Ja selvfølgelig, det er da ikke frækt :)

Vi gav 999 for pumpe, 5 flasker, en ekstra "tut", 6 propper, 40 ammeindlæg. noget brystcreme og noget mere som jeg har glemt :unsure

Selvfølgelig dyrt, hvis vi ikke kommer til at bruge det til en fis, men det gør mig nu tryg at have det :)

Edit: Selve pumpen alene kostedet vistnok 500 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gav 999 for pumpe, 5 flasker, en ekstra "tut", 6 propper, 40 ammeindlæg. noget brystcreme og noget mere som jeg har glemt :unsure

Selvfølgelig dyrt, hvis vi ikke kommer til at bruge det til en fis, men det gør mig nu tryg at have det :)

Okay, så lige det tilbud på nettet, og overvejede det nemlig! Synes det virker til at være et godt tilbud..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvis man ikke får det brugt, kan man jo sælge det videre - også har man selvfølgelig spildt nogle penge, men trods alt - det er rart at have "sikkerheden" :) Og der er jo nok over et år til man ville sælge det, også tænker man ikke over at det er "spild af penge" :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Taenker at det vel ogsaa kan saelges igen, hvis det ikke bliver brugt.... :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, så lige det tilbud på nettet, og overvejede det nemlig! Synes det virker til at være et godt tilbud..

Jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds :)

Hvis man ikke får det brugt, kan man jo sælge det videre - også har man selvfølgelig spildt nogle penge, men trods alt - det er rart at have "sikkerheden" :) Og der er jo nok over et år til man ville sælge det, også tænker man ikke over at det er "spild af penge" :P

Taenker at det vel ogsaa kan saelges igen, hvis det ikke bliver brugt.... :rolleyes

Det er jo lige det det kan (sælges hvis det ikke bliver brugt, altså) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har 6 sutteflasker (ammebarn med stort A)

Købte først 4 Philips Avent til når han skulle være alene hjemme med far, når jeg er i skole en gang om ugen.

Men pludselig så han sig rigtig gal på de flasker, så derfor købte jeg to Pigeon flasker i stedet for. Dem vil han gerne tage indimellem.

Jeg fortryder nu at vi fik købt så mange flasker. Så jeg ville klart nøjes med at købe en type flaske af gangen og se hvilken én der passer mit barn bedst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Edit: Selve pumpen alene kostedet vistnok 500 :)

Jeg har også købt en Avent-pumpe (og ja, den koster 500 kr. for pumpe og en enkelt lille flaske). Jeg købte den da Anna var 4 dage og ikke ville spise pga. gulsot. Den var guld værd til at tage trykket, så trætte og slatne Anna nemmere kunne få fat! Det var meget lidt jeg pumpede ud, så jeg smed det bare ud.

Efter 1 døgn spiste hun igen og jeg har ikke brugt den siden, men jeg tænker jeg nok skal få brug for den, når jeg skal malke ud så Søren f.eks. kan være alene med hende en aften :) Og den er virkelig nem at bruge og vældig effektiv!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også købt en Avent-pumpe (og ja, den koster 500 kr. for pumpe og en enkelt lille flaske). Jeg købte den da Anna var 4 dage og ikke ville spise pga. gulsot. Den var guld værd til at tage trykket, så trætte og slatne Anna nemmere kunne få fat! Det var meget lidt jeg pumpede ud, så jeg smed det bare ud.

Efter 1 døgn spiste hun igen og jeg har ikke brugt den siden, men jeg tænker jeg nok skal få brug for den, når jeg skal malke ud så Søren f.eks. kan være alene med hende en aften :) Og den er virkelig nem at bruge og vældig effektiv!

Arh det lyder bare godt :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde ikke en eneste.. Nadja var jo ammebarn..

Jer der har ammebørn hvad bruger i flasker til ?

sorry jeg ved det bare ikke :unsure

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER