Oprettet January 5, 2012 Efter at jeg har fået min iPhone og jeg har lånt en iPad af en af mine venner er jeg blevet ret hooked på jeg også selv skal have en. Mine forældre er lige nu i Thailand, men jeg ved ikke om jeg tør købe den derovre? Min veninde har en fra USA og hun har ikke oplevet nogle problemer. Jeg tænker lidt afspilning af film og sådan noget - der har jeg i hvert fald haft 'problemer' med DVD'er fra andre kontinenter, da der er nogle koder, der er anderledes. Jeg tænker også risikoen for at købe en kopi? Om de bliver lavet så godt at mine forældre ikke kan gennemskue hvis de bliver snydt? Mine forældre er ikke super IT-kyndige... Jeg ved ikke hvor meget billigere den er, men går ud fra det er noget! Hvad tænker I? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2012 Min kæreste køber "reservedele" hjem fra Kina til sin iphone.. (Høretelfoner, oplader osv). Disse ting koster mellem 2 og 7 kr!! Fx gav vi 3 kr for en oplader - som herhjemme koster op over 100 kr.. Så jeg er ikk ei tvivl om at du kan få det billigere "derovre"! Vi har ikke købt noget stort elektronik derovre - men det meste man købe herhjemme er jo "made in china" - så mon ikke kvaliteten er den samme? :) Tror ikke man kan købe en direkte kopi, da det jo er noget som Apple er SUPER opmærksom på - og jeg tror simpelthen ikke der er noget "små mænd", der kan kopiere Apple produkterne :) I forhold til om du kan afspille ting, kan man jo evt. gøre det at man fjerner alt på den, og kommer nyt på herhjemme? :) Så er det intet problem :) Min svoger har også købt sin Ipad i USA, og der har heller ingen problemer været :) Jeg turde godt gøre det - især fordi at hvis det er et apple produkt, kan du altid gå i nærmest Humac hvis der er noget galt med den :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2012 Jeg ville godt turde købe en iPad i Thailand, hvis det var i en "rigtig" butik. Nu ved jeg ikke hvor i Thailand de er, men i Phuket er der et shoppingcenter, der hedder Central Festival. Der ville jeg godt turde købe en iPad, for det ligner vores Bilka til forveksling, så der tror jeg ikke at de gør så meget i kopier (bortset fra i de boder, der er rundt omkring derinde. Man skal gå i selve butikkerne :)) Så længe det ikke er købt på marked, så ville jeg ikke umiddelbart være nervøs. Men jeg vil så sige, at det elektronik, som jeg så i Thailand faktisk ikke var ret meget billigere end priserne i Danmark, så jeg er i tvivl om det kan betale sig. <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 5, 2012 Jeg har lige søgt lidt på nettet og der står flere steder at apple dikterer priserne, så det ikke burde være billigere end herhjemme. Dog ved jeg at man kan købe en iPad i USA for 2500kr hvor den i DK jo koster 3400kr (mener jeg)... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 jeg ville ikke turde købe en ipad andre steder end her i landet, fordi jeg ville være bange for billige kopier, men også for om de er kodet ind til at kun kunne indgå i disse lande osv... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Jeg har lige søgt lidt på nettet og der står flere steder at apple dikterer priserne, så det ikke burde være billigere end herhjemme. Dog ved jeg at man kan købe en iPad i USA for 2500kr hvor den i DK jo koster 3400kr (mener jeg)... Er det så pga. den relativt høje moms vi har her i DK? Er der risiko for, at den kan blive taget i tolden, hvis du køber den med hjem fra en rejse? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Er det så pga. den relativt høje moms vi har her i DK? Er der risikon for at denkan blive taget i tolden, hvis du køber den med hjem fra en rejse? Ja du kan godt ricikere at der kommer told og moms på, men afhænger af hvor mange ting De køber med hjem. Reglen er: Kommer du med fly eller skib fra et land uden for EU, må du nu have varer med hjem for 3.250 kr., uden at du skal betale told og afgifter. Hvis du rejser med bil, bus eller tog fra et land uden for EU, må du have varer med hjem for 2.250 kr. uden at betale told og afgifter. Kilde: http://www.toldpriser.dk/toldregler Så man skal sørge for at ha' kvitteringer med så de kan se hvad man har købt for, og ellers tager de den pris som de mener tingen har af værdi. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 6, 2012 Ja du kan godt ricikere at der kommer told og moms på, men afhænger af hvor mange ting De køber med hjem. Reglen er: Kommer du med fly eller skib fra et land uden for EU, må du nu have varer med hjem for 3.250 kr., uden at du skal betale told og afgifter. Hvis du rejser med bil, bus eller tog fra et land uden for EU, må du have varer med hjem for 2.250 kr. uden at betale told og afgifter. Kilde: http://www.toldpriser.dk/toldregler Så man skal sørge for at ha' kvitteringer med så de kan se hvad man har købt for, og ellers tager de den pris som de mener tingen har af værdi. Men hvis man pakker den ud af æsken og ligger den i tasken, kan de ikke se, om du har haft den med hjemmefra og dermed ikke forlange told af den. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 7, 2012 Jeg tænker lige er der World wide garanti på Appelprodukter hvis ikke turde jeg ikke :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites