Unknown

Babyalarm

24 indlæg i dette emne

Så tøser er tiden kommet til vi skal finde en babyalarm. Men Pyha sikke en jungle.

Jeg har hørt stor kritik af Super Nova, at de nemt går i stykker.

Og ligeledes er der flere der siger vi ikke må købe babyalarmer i Babysam, fordi de sender dem til rep istedet for at give en nu. og så står man uden alarm i en periode.

Har en der anbefaler Padwico 938 men når jeg googler den kommer der både gode og dårlige anmeldelser.

Sååå hvad er jeres holdning? Hvilken babyalarm har i og er i glade for den ?

Del dette indlæg

Jeg kigger lige med her :) Overvejer nemlig lidt at kigge efter en babyalarm evt. på udsalg idag. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Babysam har -20% på babyalarmer på lørdag. så det er værd at overveje ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Babysam har -20% på babyalarmer på lørdag. så det er værd at overveje ;)

Uhh, godt tip! Er det bare alle babyalarmer eller hvad? :unsure

Hmm, jeg overvejer så dog også lige om det er dumt at købe babyalarm allerede nu... Så bruger vi jo et halvt år af garantien mens baby stadig er inde i maven :rolleyes

Hmmm... Spare penge/have lang garanti... Svært :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik en mail hvor der stod 20% på babyalarmer og andet sikkerhedsudstyr.

Ellers må man kunne få dem til at skrive garantien frem. Som en julegave først tæller fra 24. dec.

For jeg har spurgt på Facebook og babyalarmer er vist gode at have garanti på. for der er mange der har oplevet noget er gået i stykker <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at søge på tråde herinde, det gjorde jeg, da jeg skulle vælge. Jeg kom frem til at Padwico 938 var det bedste køb (og også bedste design... :whistling ) så den valgte jeg. Købte den i babysam (på tilbud) og har ikke haft problemer med den so far (6 måneder).

Det eneste der irriterer mig er, at når senderen er ved at løbe tør for strøm, så bibber modtageren jo - hvilket er godt, så man er obs på senderen snart er flad. Men sætter man så senderen i lader (mens den stadig er tændt) så bliver modtageren ved med at bibbe en gang i minuttet - den fanger ikke at senderen er i gang med at lade.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hmm godt at vide... Tror du man kan få dem til at skrive garantien frem? Ellers overvejer jeg lidt at håbe at der kommer udsalg på dem til august også... Men kan ikke lige greje om man gerne vil have en babyalarm allerede fra fødslen eller om det er ok, at man først får den lidt efter. Hmm...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Prøv at søge på tråde herinde, det gjorde jeg, da jeg skulle vælge. Jeg kom frem til at Padwico 938 var det bedste køb (og også bedste design... :whistling ) så den valgte jeg. Købte den i babysam (på tilbud) og har ikke haft problemer med den so far (6 måneder).

Det eneste der irriterer mig er, at når senderen er ved at løbe tør for strøm, så bibber modtageren jo - hvilket er godt, så man er obs på senderen snart er flad. Men sætter man så senderen i lader (mens den stadig er tændt) så bliver modtageren ved med at bibbe en gang i minuttet - den fanger ikke at senderen er i gang med at lade.

Kan man ikke slukke modtageren imens? Man kan vel alligevel ikke bruge alarmen med oplader og det hele hos baby? Eller kan man?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har btw også hørt at Supernova går nemt i stykker og at Padwico er the way to go... Men har ingen erfaringer selv, så ved ikke hvor meget det "tæller" :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror hele tiden der kommer noget udsalg faktisk.

Vi havde egentlig besluttet ikke købe en fra starten og så se om vi fik brug for dem. Men vi skal bla til bryllup når lillepigen er 1½ måned. så der vil jeg ikke undvære en alarm. Og ved mine forældre vil jeg heller ikke kune høre hvis hun står udenfor og sover.

Det jeg sidder og kommer frem til er faktisk også Padwico. Men er spændt på hvad alle de andre erfarne mødre herindefra siger :-D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er så nok en af dem der vælger ikke at bruge babyalarm, vi havde en philips til Emilia, men brugte den stort set aldrig, og den er så også gået til da vi havde oversvømmelse i kælderen. men denne gang vil vi ikke have babyalarm, syntes det er spild af penge, og syntes også det er en del lettere at gå ud og kigge til barnet en gang i mellem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan man ikke slukke modtageren imens? Man kan vel alligevel ikke bruge alarmen med oplader og det hele hos baby? Eller kan man?

Du kan sagtens have en tændt sender i oplader ved baby - hvilket er ret rart, da jeg altid glemmer at oplade mens vi ikke bruger den. Og du kan også sagtens have en tændt modtager i oplader, hvis den løber tør.

Jeg har været SINDSYGT glad (afhængig) af min babyalarm - Erica græd meget stille i starten. Hun kunne være bundulykkelig men med meget lidt lyd (kunne jo se på hendes ansigt at hun var ked). Så jeg har altid brugt alarmen meget - vi bor i 3 etagers hus, så når hun er ude at sove er det rart man kan være i længere tid i kælderen eller på førstesalen og stadig kunne høre hende. Også hvis man er til familiefest med små børn (der LARMER) så er det svært at høre hende, selvom hun kun lige står udenfor. Jeg har i hvert fald slappet meget mere af ved ikke at skulle gå og spidse ører hele tiden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I BABY-bogen fra Rebecca Persson anbefales Padwico pga straalingsproblematikken. Vi snupper nok saadan en. Ellers Angel Sounds, som er meget brugt hernede og fik thumbs up i tysk Oeko-test - den har en bevaegelsesmonitormaatte under madrassen samtidig med lydsensor... kan ikke helt finde ud af, om det er godt eller skidt. Men altsaa... haelder til en brugt Padwico 938 :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi startede med de billige fra Harald Nyborg (299,-). De er ganske udemærkede men jeg har efterhånden måtte indse at behovet herhjemme er FOR stort til at de billige kan følge med.

Silje sover ude min 6timer pr dag - og det er alligevel ret lang tid og være 100% afhængig af alarmerne.

Efter masser af søgen rundt omkring, læsning på nette + at Morten havde overhørt fortælling fra en anden familie.. Endte vi på SuperNova D7

60.jpg?width=346&height=268&color=ffffff&reflect=0&crop=1

Den har rigtig mange gode detaljer. Temperaturmåler (ikke at det er livsnødvendigt, men en fed gadget), indstilling af følsomhed, vibrator (så man kan tage lyden af hvis man sidder i forsamlinger hvor det er uhensigtsmæssig med lyd) osv.

Vi købte den i Babysam fordi ekspedienten fortalt at bliver det nødvendigt med rep. så kan man naturligvis låne alarmer i mellemtiden så man ikke står uden.

Jeg er MEGET glad for at vi har købt SuperNovaen.. og er 100% tryg ved den! :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi startede med de billige fra Harald Nyborg (299,-). De er ganske udemærkede men jeg har efterhånden måtte indse at behovet herhjemme er FOR stort til at de billige kan følge med.

Silje sover ude min 6timer pr dag - og det er alligevel ret lang tid og være 100% afhængig af alarmerne.

Efter masser af søgen rundt omkring, læsning på nette + at Morten havde overhørt fortælling fra en anden familie.. Endte vi på SuperNova D7

Den har rigtig mange gode detaljer. Temperaturmåler (ikke at det er livsnødvendigt, men en fed gadget), indstilling af følsomhed, vibrator (så man kan tage lyden af hvis man sidder i forsamlinger hvor det er uhensigtsmæssig med lyd) osv.

Vi købte den i Babysam fordi ekspedienten fortalt at bliver det nødvendigt med rep. så kan man naturligvis låne alarmer i mellemtiden så man ikke står uden.

Det ligner den samme som vi har. Vi har ingen problemer haft, og bruger den dagligt, selv om Filippa sover inde. Hun har sovet på eget værelse siden hun var spæd, så selv om jeg ofte hører hende inden alarmen siger noget, så giver det mig tryghed at den er tændt.

Jeg har kun mindre ting at udsætte, såsom hvorfor forældre-enheden skal sige bip, når den tændes og slukkes (pænt irriterende!), der burde være en låse-mekanisme, så den ikke tænder sig selv i pusletasken, og det kunne være rart med et ur i. Intet er need-to-have, men kunne være nice-to-have - så jeg burde jo nok skrive til producenten og forslå det ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er også den jeg har og jeg er rigtig glad for mine :) De kan sagtens oplades uden at forældredelen bipper samtidig ;)

Jeg er fuldt ud afhængig af vores. Vi bor ligesom TiaK i 3 etagers hus og jeg kan ikke se ud på hende på nogen måde når hun står udenfor så det er så dejligt at have dem. Hun sover også på 1. sal og stuen er i stue-etagen og der er det svært at høre hende uden. Hvis jeg hele tiden skulle kigge til hende er jeg næsten sikker på hun ville sove dårligere.

Vi har købt dem i Danmarks Børn hvor de har dem til 1000 kr. mod 12-1300 kr. i f.eks. Babysam :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Dem har jeg også... Hvordan får du dem til at vibrere? Min kære kæreste har smidt brugsvejledningen væk <_<

Jeg er lidt utilfreds med at der kun er 2 kanaler på dem. Jeg bor i lejlighed og den fanger meget ofte andre signaler, hvilket giver en meget høj skrattende lyd <_< Kan man i øvrigt skrue ned for forældreenheden? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ligner den samme som vi har. Vi har ingen problemer haft, og bruger den dagligt, selv om Filippa sover inde. Hun har sovet på eget værelse siden hun var spæd, så selv om jeg ofte hører hende inden alarmen siger noget, så giver det mig tryghed at den er tændt.

Jeg har kun mindre ting at udsætte, såsom hvorfor forældre-enheden skal sige bip, når den tændes og slukkes (pænt irriterende!), der burde være en låse-mekanisme, så den ikke tænder sig selv i pusletasken, og det kunne være rart med et ur i. Intet er need-to-have, men kunne være nice-to-have - så jeg burde jo nok skrive til producenten og forslå det ;)

Meget enig. Det er en ret høj bib-lyd, når man tænder den. Og jeg kan ikke finde ud af at skrue ned for forældreenheden? Hvis man overhovedet kan :unsure

Og ja, det er ret irriterende at den tænder i pusletasken :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Meget enig. Det er en ret høj bib-lyd, når man tænder den. Og jeg kan ikke finde ud af at skrue ned for forældreenheden? Hvis man overhovedet kan :unsure

Og ja, det er ret irriterende at den tænder i pusletasken :rolleyes

Du skruer ned ved at trykke på pil-ned tasten når den er tændt. Så kan du se der er en højtaler med nogen streger ud for på skærmen. Der skulle gerne forsvinde nogen når du trykker.

Vibratoren tænder du ved at tage batteriet af forældredelen og så sidder der en on/off knap under :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan afsløre, at vi endte med at købe Super Nova D7 (og nuppe de 20% rabat i babysam :loveshower )

Jeg spurgte min storebrors kæreste og en fra studiet, hvilken alarm de havde, og de svarede begge super nova og at de var rigtig glade for den. :) Min storebrors kæreste kunne endda tilføje, at deres endda havde overlevet at min niece havde kylet den i deres badebassin i sommers :lol

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Du skruer ned ved at trykke på pil-ned tasten når den er tændt. Så kan du se der er en højtaler med nogen streger ud for på skærmen. Der skulle gerne forsvinde nogen når du trykker.

Vibratoren tænder du ved at tage batteriet af forældredelen og så sidder der en on/off knap under :)

Tusind tak :)

Jeg endte dog med at endevende lejligheden, fordi det irriterede mig så meget.

Så nu har jeg fundet manualen :rolleyes

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak :)

Jeg endte dog med at endevende lejligheden, fordi det irriterede mig så meget.

Så nu har jeg fundet manualen :rolleyes

Hehe det kender jeg godt :D men så har du den næste gang :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER