mia hansen

baby vil ikke vende rigtig! æv

8 indlæg i dette emne

ihhh baby vender forkert....

har være til to vendingsforsøg nu og det var så tæt på....men den lille myr nægter, og smutter tilbage igen.

nå men så ville jeg føde en sædefødsel men men men på trods af baby hele tiden har været for lille så er hun trods alle ods, lidt stor nu.

fik en vægt skanning og hun skydes til at veje mellem 3000-3300 g og hvis hun tager mellem 200-250 g på om ugen som normalt vil hun ende på den 4000 g

og så vil de ikke råde mig, som førstegangs fødende, til søde fødsel.

ævævæv kan slet ikke klare tanken om kejsersnit!!! er så ked af det. hele denne graviditet har være hård og træls med en lang sygemelding pga opkast, vægttab og kvalme.

nu kunne jeg endelig glæde mig til hun snart kom ud og så meget frem til fødslen. ja har faktisk glædet mig meget til fødslen.

det er en del af oplevelsen og det er naturligt, og så er jeg en del af det. det er min kamp for at få hende ud og bagefter få hende op til mig hud mod hud.

men nej hun vil ikke og nu sider jeg tilbage med følelsen af ingen ting. er bare skide ked af det og kan græde ved tanken.

føler mig intet værd og føler mig snydt!!!

hvorfor kan intet gå godt eller bare lidt som jeg ønsker i en hel graviditet ???

ihhh og orker ik høre på at det er noget pjat for det er sådan jeg har det. det er ik pjat for mig.

ted self godt det vigtigste er barnet har det godt og der må ikke ske hende noget men stadig sys jeg en fødsel er mest naturlig

nå skulle lige af med lidt.....

snøft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv hvor er det synd for dig :(

Du skal huske at vælge det der er mest rigtigt for dig selv.. Rigtig mange sygehuse "anbefaler" at man får lavet kejsersnit når de vender forkert.. Det er ofte fordi der måske ikke er så mange jordemødre der er vildt rutineret i det fordi det jo ikke er så ofte der kommer sådan en fødsel..

Jeg har været med til mange sædefødsler og de er alle gået rigtig fint og forældrene er altid glade fordi de valgte at føde naturligt.. Jeg ville helt klart selv vælge at føde barnet hvis den lå med numsen nedad, også selvom det var første gang.. Der er ikke noget galt i at vælge et kejsersnit hvis det er det du helst vil og er mest tryg ved men bare husk at det er dit valg og ikke hospitalets :) held og lykke med det hele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil bare sende dig en kæmpe :kram

kan godt forstå dine fustrationer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, kan godt forstå du er ked af det! Ved ikke om der er en lille chance for et mirakel, men vil da ønske for dig at baby ombestemmer sig. Har læst noget om at ligge med enden i vejret og tænke på at baby skal vende sig, men du har garanteret prøvet alt, endda vendingsforsøg, stakkels dig.

Jeg ville helt sikkert vælge at føde barnet selv om det var sædefødsel, men jeg har også 3 "nemme" fødsler bag mig, tror jeg ville være bange hvis jeg ikke havde prøvet det før. Både jeg og min mor er født ved sædefødsel af førstegangsfødende, så ved jo det sagtens kan lade sig gøre. Du skal først og fremmest gøre hvad du føler dig mest tryg ved. Hvis det blir kejsersnit kunne du sikkert få råd fra nogen som har prøvet det og fået det til at blive en god oplevelse - hvis det nu skal være? Håber det bedste for dig og din baby.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan sagtens forstå dig, sådan havde jeg det også ved min anden graviditet og jeg lavede altså de øvelser med enden i vejret og efter fire dage vendte baby sig pludselig. Jeg kan jo ikke garantere, det sker hver gang, men PRØV.

Lig på alle fire i op til tyve minutter med numsen godt op i vejret og vug hofterne fra side til side. Min baby lå i tværleje nærmest hele graviditeten og efter fire dage som sagt vendte han sig med hovedet nedad. Jeg var i uge 36. Gå i gang nu, jo før jo nemmere.

Held og lykke med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det forløb du beskriver med kvalme opkast og en besværlig graviditet lyder fuldstændig, som da jeg fik min dejlige dreng, som nu er 3 år. Jeg fravalgte sædefødsel (også som førstegangsfødende) og fik i stedet for et planlagt kejsersnit. Jeg havde det ligesom dig frygteligt med det og var VILDT skuffet over ikke at "få lov til" at føde normalt. Jeg synes ikke man skal vælge en almindelig fødsel for enhver pris! Jeg ville for alt i verden altid vælge at føde normalt, hvis alt er som det skal være. Jeg synes at mit planlagte kejsersnit var en rigtig god oplevelse - trods alt, selvfølgelig er det ikke det samme, da babyen ikke kommer på maven med det samme, men en god oplevelse jeg heller ikke nogensinde glemmer.

Jeg er nu gravid igen og denne gang vender hun rigtigt (jubii) og jeg regner med en helt almindelig fødsel i løbet af januar ;-)

Vh. Susanne

Ps: Held og lykke med det - det kan jo være at hun vender sig i sidste øjeblik ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh ha kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det. :kram2 Har selv været igennem det samme, og følte ligesom dig også at jeg blev snydt, og havde utrolig svært ved at acceptere jeg skulle have kejsersnit, men det var også lægen der anbefalede det, fordi jeg som dig var førstegangsfødende og de ikke vidste hvor meget plads der var i mit bækken, ville heller ikke ret gerne gå i stykker fra ende til anden.

Lægen forsøgte kun kortvarigt at vende hende men kunne hurtigt konstatere at det var en umulig opgave, hun mente hun havde siddet alt for længe fast med numsen nede i mit bækken.

Anden gang fødte jeg normalt da han vendte rigtigt, og det var jeg så glad for, og havde en ukompliceret fødsel, venter mig nu for tredje gang og det ser ud til endnu en normal fødsel.

Så selvom det er kejsersnit første gang er det ikke ensbetydende med det er næste gang, men kan sagtens forstå din frustration og ja det er dig der skal tage valget, så mærk efter hvad du selv vil og føler er det rigtige :kram2 :kram2 Held og lykke med det :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ihhh mange tak for jeres svar! jeg vil hels føde alm men lægen mener hun bliver for stor til de tør tage chancen! så hvis ik der er nogen lge der vil være med til det så har jeg intet valg desværre!

jeg har stadig ikke indfundet mig med det men det er jeg lidt tvunget til at blive....det eneste jeg tænker på er hvis je skulle føde alm. så viol jeg være bange for hovedet sad fast og hun vil mangle ilt, og derved blive skadet...det ville jeg aldrig tilgive mig selv for. men omvendt sys jeg også bare det skal foregå mest naturligt, og tænker at skaderne ikke sker!

men men nu har jeg fået en dato og der er intet at gøre andet end jeg vil smide røven i vejret, det får jeg dog kvalme af men vi prøver

mange tak i søde tøser!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER