Maybe

Hvordan fortalte i det :)

11 indlæg i dette emne

Hej

jeg er lidt nysgerrig :)

Hvordan fortalte I jeres mand at der var gevinst? eller hvordan har i evt. tænkt på at fortælle det ?

I dag da jeg var ude, slog det mig lige pludselig: Gud hvordan skal jeg fortælle ham det, når det på et tidspunkt lykkes :)

og hvad med familien, bedsteforældre osv.?

Tja det er bare lidt nysgerrighed.

Tror det ender med at jeg springer ud fra badeværelset. jublende og skrigende af glæde :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En lille uges tid før jeg forventede mens, begyndte jeg, at have ondt i underlivet, være oppustet, have humørsvingninger.. Altså alt der jo i min verden var tegn på min mens var på vej :rolleyes Jeg kommer hjem en eftermiddag 3 dage før forventet mens, og snærre af min mand og siger, at nu vil jeg tage den sk*de graviditetstest, så jeg bare kan få lov til, at være sur og muggen indtil min mens dukker op.. Jeg smutter på toilettet og ligeså snart pinden bliver våd, trylles 2 streger frem på pinden! Råber på min mand, som kommer farende.. Fuld af overraskelse og lykke står vi begge og kigger længe på pinden, og tør næsten ikke tro, at den er positiv :loveshower

Begge vores mødre får en positiv graviditetstest, som er pakket ind, som gave :) Resten af familien får det at vide omkring NF scanningen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg jo anderledes gravid, men mine forældre var med i godkendelsesforløbet, fordi jeg havde brug for at have dem at snakke med om det, og om vores adoptionsforløb. Min svigerfar og hans kone, og min svigermor og hendes mand fik hver en indpakket ramme med vores scanningsbillede i, altså hvor man i stedet for at se en baby på billedet ser man afgiverlandet.

Når vi engang skal vise billede af trolden, som vi til den tid har fået i forslag, så vil alle familiemedlemmerne blive kaldt hjem til os med en eller anden undskyldning, og så vil fortælle om vidunderet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang (august 2011): Havde vi været i byen dagen forinden, og min mand sov stadig. Da jeg stod op tænkte jeg, at jeg sgu lige så godt kunne bruge den sidste graviditetstest, så den ikke lå og skreg på mig i skuffen :rolleyes Den ville jo alligevel vise det resultat jeg altid fik- negativ. Fik tisset i kruset og stak testen i- da jeg tog den op var der allerede 2 fine streger, også gik jeg i panik :P Jeg rystede og kunne slet ikke samle mig- kiggede ind i soceværelset, men manden boblede stadig. Fik efter flere forsøg taget et billede, som ikke vat sløret pga. Rysten, også sendte jeg en MMS til manden: Hej Far :)

27. Oktober havde jeg igennem 1 uge haft mange symptomer på ny graviditet, men troede ikke på, at vi allerede havde været heldige. Tænkte at en test kunne skabe ro ;) Også selvom det var 4 dage før testdag. Så jeg testede, og frem kom en meget svag streg. Tog på arbejde, og fortalte ikke manden noget- ville ikke skuffe ham eller gøre ham ked af det, hvis det var en bio eller lign. Men om aftenen fik jeg sagt, at jeg altså synes det var meget mærkeligt, at jeg følte sådan og sådan, hvorefter han sagde: så prøv da med en af Clearblue digital testene i morgen ( vi havde 2 liggende ). Som sagt, så gjort- og den viste gravid :) Han kaldte på mig, mens jeg egentlig gik rundt og gjorde mig færdig og klar til at køre på arbejde- også havde jeg lavet en morgen SMS, hvor der bla. Stod, at han kunne se resultater af testen ude på badeværelset :loveshower Han ville vide, om den var positiv- når nu jeg stadig var hjemme :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille uges tid før jeg forventede mens, begyndte jeg, at have ondt i underlivet, være oppustet, have humørsvingninger.. Altså alt der jo i min verden var tegn på min mens var på vej :rolleyes Jeg kommer hjem en eftermiddag 3 dage før forventet mens, og snærre af min mand og siger, at nu vil jeg tage den sk*de graviditetstest, så jeg bare kan få lov til, at være sur og muggen indtil min mens dukker op.. Jeg smutter på toilettet og ligeså snart pinden bliver våd, trylles 2 streger frem på pinden! Råber på min mand, som kommer farende.. Fuld af overraskelse og lykke står vi begge og kigger længe på pinden, og tør næsten ikke tro, at den er positiv :loveshower

Begge vores mødre får en positiv graviditetstest, som er pakket ind, som gave :) Resten af familien får det at vide omkring NF scanningen.. :)

Ih altså en sød beretning.. Gætter på din mand hurtig tilgav dit hormonramte jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her tror jeg næsten at manden havde luret den før mig... Jeg havde i et par dage været træt og ugidelig (men jeg troede lidt at det var fordi jeg var igang med at skrive eksamensopgave) Tænkte så at jeg ville tage en test, bare for at få ro til at skrive.. Behøver jeg skrive at den havde stik modsatte effekt. Min mand var lige taget på arbejde så jeg var helt rundt på gulvet og havde ingen at snakke med.

Da han endelig kom hjem gav jeg ham en gave, under påskud af at der var lidt læsestof til ferien. Det var så bogen Far på færde, min mand fangede den ret hurtigt og sagde "Nå det er derfor du har opført dig så underligt, tænkte nok det var det, men jeg ville ikke sige noget for ikke at give dig falske forhåbninger"

Vores forældre fik det at vide da jeg var ca 8 uger henne. Jeg havde fødselsdag kort efter, så vi gav dem en ønskeseddel hvor nr 3 ønske var tilskud til barnevogn... Så kunne vi ellers bare vente på at de fangede den... Så sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille uges tid før jeg forventede mens, begyndte jeg, at have ondt i underlivet, være oppustet, have humørsvingninger.. Altså alt der jo i min verden var tegn på min mens var på vej :rolleyes Jeg kommer hjem en eftermiddag 3 dage før forventet mens, og snærre af min mand og siger, at nu vil jeg tage den sk*de graviditetstest, så jeg bare kan få lov til, at være sur og muggen indtil min mens dukker op.

:D nej hvor sjovt, jeg kan også mærke min 1 lille uges tid før den kommer, muren og spændinger og lettere til Edna effekt som vi kalder det herhjemme :D med at jeg lige pludselig kan gå i luften, også er jeg bare mega sulten efter kød :wacko

manden har dog lært at en varmepude er vejen mine undskyldninger :wub og at jeg ikke menere det så slemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde absolut ikke nogen usædvanlige eller stærke symptomer på noget men tog simpelthen en test fordi nu var det 14 dage siden vi havde haft ubeskyttet sex, en uge efter mensen, så det sku der jo ikke ku ske noget ved eller hvad, men jeg siden havde prøvet at se efter æl sekret men ikke set skyggen så derfor tænkte det jo godt ku være. Blev noget overrasket og rystet og vildt glad og så kom jo tanken åh nej hvordan skal jeg få det sagt - for min kæreste bor stadig i Holland. Mente først at stregen var så svag at jeg jo nok måtte vente til i morgen for at være sikker. Og mente så at jeg jo ku nævne det for ham på skype om aftenen. Og mente så at jeg overhovedet ikke ku vente og kl var alligevel så tidlig han ikke var taget på job endnu. Så jeg ringede, noget jeg ret sjældent gør, og vækkede og forskrækkede staklen som søvnig bekymret spurgte om alt var ok og jeg ku ik sige andet end at jeg var gravid. Det sku åbenbart lige bearbejdes lidt for der var stille i den anden ende et meget langt minut... Men han stod op og kom på skype så vi lige ku snakke. Må indrømme det lige tog et par dage for ham helt at ta nyheden ind og tro på det (en digital test hjalp på tvivlen) og det heller ikke lige var sådan jeg havde drømt om det skulle være, når/hvis vi sku opdage en graviditet. Jeg tror jeg havde fantaseret noget om at han sku være lige ved siden af når jeg tog en test og stå og krydse fingre med mig eller sådan noget romantisk. :7himmel

Vi er begge rigtig glade for nyheden nu vi har vænnet os til tanken og glæder os til at blive forældre sammen. :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste sagde at jeg var gravid, længe før jeg selv vidste det, og det benægtede jeg.. Idet han "ligesom ikke skulle have ret" - Men en morgen tog jeg en test, og vupti to streger. Min bonusdatter og farmand lå og sov, og så kastede jeg testen i hovedet på ham med et "Godmorgen, du skal være far igen" og så lå vi alle tre og snakkede og puttede :-)

Min mor reagerede knapt så kønt... Men det er heldigvis blevet bedre :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når vi en gang er så heldige og stå med en positiv-test, bliver vores forældre inviteret på middag.. Hvor der vil være dækket med blå og pinke servietter..

Menuen skal være alt i "mini" str. Og til sidst vil de få et gavekort på 1 stks barnebarn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har været med de fleste gange jeg har "tisset på en pind", som han kalder det :rolleyes Jeg synes det er fedt at står der og sammen kigge forventningsfuldt på testen.

Den første gang vi skulle fortælle det til vores forældre fik de en rigtig børnefødselsdagsinvitation hvorpå der stod "Vil du komme til min fødselsdag primo juni 2005 Kærlig hilsen Mini og vores efternavn". De var ellevilde allesammen :loveshower

Da den graviditet og efterfølgende 2 andre endte i en abort gik kreativiteten af mig og de efterfølgende gange har de blot fået fremvist et scanningsbillede af en lille blop.

Vi har overvejet at servere mad i miniformat til raclette eller forære dem en sut næste gang :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER