Natascha Arnvig Nielsen

probmlemer med den gamle børnahave.....

3 indlæg i dette emne

Jeg håber i er klar til en lang roman......

Vores datter er lige blevet 4 år i sep 2011

Siden sidste vinter har vi haft store problemer med at få hende i børnehave, og har været utrolig ked af at skulle der hend, og det har været en stor kamp det meste af tiden, med meget overtagelse. Store græde ture og en datter der nermest klamrede sig fast til mig (mor)

Vi tog fat i børnehaven for at få et møde dem, og høre om det kun var os der oplevede hende på den måde.

Til at starte med var der stor debat om hvem af de voksne fra hendes stue der skulle med til dette møde, da det fra vores synsvinkel virkede som en magt kamp mellem to af de voksne.

til sidst blev det ´´S´´ og Børnehavens leder ´´H´´ vi skulle have mødet med.

Vi starter med at fortælle at vores datter ikke ville i børnehave og var meget i tvivl om hvorfor hun ikke ville der hend.

Børnehavens svar til at starte med var at hun da trives fint når hun var der, så det nok mere var et spørgesmål om at jeg som mor skulle være mere fast og bestemme at hun skulle afsted.

Men sluttede af med at de så vores datter som et meget ulykkeligt barn i børnehaven.

Det var så det møde, jeg endte med at gå grædende der fra, da de havde fået det stillet sådan op at det var i vert fald ikke dem fejlen lå ved, så det måtte jo være os som forældre.

I maj måned i år blev det bare meget være, min datter var bare ikke til at drive i børnehave, og for mig virkede det virkelig som om hun var bundt ulykkelig over at skulle der over.

Et nyt møde blev aftalt denne gang af børnehaven, denne gang synes de ikke hun var social nok; og havde store problemer med at lege med de andre børn.

men det var noget børnehaven ville arnejde på.

Vi begyndte på det tidspunkt at snakke om en anden børnehaven til hende, men var meget i tvivl, og vi talte længe om fordele og ulemper, dette emne snakkede vi aldrig med børnehaven om.

Så en morgen i november i år, blev det ligesom for meget for mig, jeg tog beslutningen, vores datter skulle have en ny børnehave og det skulle være nu.

Damen på pladsanvisningen var meget flink og vi fik et tilbud i den børrnehave vi gerne ville have fra den 2 januar 2012 og hun ville blive udmeldt fra den hun gik i fra 1 dec 2011 ( det børnehave vi valgte har far været i praktik i over 1 år så vi kender børnehaven meget godt, og vi begge er meget enige om at den lige er noget for hende)

Så kommer det sjove, da jeg fortæller den gamle børnehave at vores datter stopper og ikke kommer mere kom det meget bag på dem (det havde slet ikke set den komme)

Her kommer jeg i tvivl om hvorvidt vi er ´´dårlige´´ forældre eller ej og hvordan jeg skal forholde mig til det hele.

Nu star jeg med en kopi af de parpier som de har givet den nye børnehave.......

- `` Barnet bliver aflevert i klapvogn hver dag og bliver hentet på samme måde´´

Lige så ofte på cykel men det nævner de ikke...... er der noget i vejen for at avlevere i klapvogn??????

- ´´ hun kommer med stofble, bamse og sut´´

Som bliver lagt på hendes plad med det samme, meb dette nævner de ikke. sutten bruger hun kun når hun er ked af det, stofbleen og bamsen er en tryghed.

Er hun for gammel til denne tryghed?????

- `` hun kommer med natble på´´

Hun har for det meste ikke ble på når hun kommer, bleen er en tryghed for hende og er ikke helt klat til at smide den, men hun har ALDRIG kommet med en natble.

-´´ hun kommer i samme tøj som hun har sovet i´´

ja hun kan godt have det samme tæj på hvis det ikke er beskidt kan det godt bruges en dag mere, men hun sover i nattøj eller undertøj.

´´- De har flere dyr der hjemme, da barnet ville have en kat, og der ikke var at skaffe en killing vaægte moren at få en drægtig kat´´

Hun har et dværghamster, og katten vidste hun ikke noget om, det var mor og far der ville have kat IKKE hende, og den drægtige kat skulle have et nyt hjem så vi valgte at tage den til os, men som sagt hun vidste først der ville komme en kat da det hele var aftalt.

-´´ Hun får en chokolade bolle hver dag ved bageren, og det vieker ikke til at det er nok.´´

Fra hun startede gjode jeg det til noget fast hygge at gå forbi bagren (der ligger lige ved siden af børnehaven) og købe en chokolade bolle og cacao til hende hverken mere eller mindre´´

Og Sådan forsætter det på hele to sider, ikke et godt ord om os overhovedet.

I må alle undskylde denne lange smørre men skulle bare ud med, da jeg bare er så vred over det hele, de har aldig snakket med os andet end det med leg med andre børn. vi vidste ikke at de så os som så et stort problem og udtrykker i brevet at vi er de dårligste forældre nogensinde der slet ikke tager vare på vores barn.........

Endnu engang undskylder for dette lange indlæg.

Del dette indlæg

uhhh jeg synes den er svær, men jeg ville nok tage en snak med den nye børnehave, mest om hvordan i sammen skal bære jer ad med at få en god start og at jeres datter skal få en god oplevelse af at gå i børnehave.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville tage en snak med den nye børnehave og tage papiret med så du kan forklare de ting de har skrevet.

Til deres forsvar kender de sikkert kun det de har hørt fra jeres datter og de ting de ser - f.eks. kunne jeg forestille mig at hun har sagt at hun ville have en kat og så fik hun en (pralede over for de andre børn). Og da de voksne ikke kender jeres side af historien har de beskrevet det de har set og hørt.

Forklar de forskellige punkter for den nye børnehave og få en god snak om hvad der vil være godt for din datter.

Find ud af om de mener at sut, klud og bamse er godt for hende eller om det holder hende 'tilbage' (jeg arbejder i en BH og har haft en pige der har haft disse ting med, hvilket gjorde hun for det meste sad ved sit rum og kiggede på tingene da hun vidste hun ikke måtte få dem. Da mor lod tingene blive i bilen bevægede pigen sig ind på stuen og begyndte at lege i stedet. En anden vi har har stadig disse ting i rummet men de er glemt så snart mor er gået så for hende holder det hende ikke tilbage).

Mht. klapvogn så ved jeg ikke hvor langt i har, men et barn der går i børnehave burde kunne gå i hvert fald 1 km morgen og eftermiddag. Hvis hun ikke lærer at gå lidt længere end bare lige rundt på legepladsen vil hun få det svært når børnehaven tager på ture for der er jo ikke klapvogn med.

Har i mange kilometer er det ok at i har vognen med som hun kan komme op i når hun bliver træt - men hun skal ikke sidde der hele tiden.

Lige som kampagnerne hvor skolebørn skal cykle / gå i skole har børnehavebørn også godt af at lære at gå længere ture :)

Jeg håber hun får det godt i den nye børnehave - og da de jo kender far er de jo allerede 'farvede' af at i er gode forældre og ikke kun læser et stykke papir med dårlige ting :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER