Betty87

Betty87's cyklus og ønske om graviditet!!

13 indlæg i dette emne

Et lille spørgsmål herfra..

Hvornår vil i mene jeres cyklus er regelmæssig? og er min det?

11 august 2011 - p-pillestop

15 august 2011 - 1 cyklus (34 dage)

18 september 2011 - 2 cuklus (31 dage)

19 oktober 2011 - 3 cyklus (32 dage)

20 november 2011 - 4 cyklus (30 dage)

20 december 2011 - 5 cyklus (?? dage)

Som i jo kan se har jeg ikke haft 2 cyklusser endnu, som har haft præcis samme længde, men omvendt ligger de jo meget tæt op ad hinanden?

Efterhånden som PB tager tid, så bliver man jo mere og mere interesseret i egen cyklus, etc.. Årrhh... Det er er bare fordi jeg SÅ gerne vil være gravid (og leder måske nok også lidt efter grunden til, hvorfor vi ikke er blevet det endnu..)

Jeg er overvægtigt; 165 høj og vejer 82 kg - dog træner jeg tre gange i ugen, så jeg formoder, at noget af det er ekstra muskelmasse. Jeg mener selv, at jeg bør tabe ca. 14 kg og det skal jeg også igang med - lige så snart jeg kommer forbi julen (for det er bare så svært at begynde her)..

Kan den overvægt jeg har være grunden til at jeg ikke er blevet gravid?? - Vil gerne have ærlige svar, fordi hvis det er, så trænger jeg til et spark i r....

Jeg har tidligere tabt 17 kg hos De Danske Vægtkonsulenter, så jeg ved at jeg sagtens kan..

Er der nogen her, som går hos de danske vægtkonsulenter, for at tabe sig (evt for at kunne blive gravid)??

Fortsat god jul!

Betty87

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Betty.

Overvægt er ofte en grund til de manglende 2 streger, så det er bestemt et godt sted at starte - som du jo også selv skriver :) Din læge vil helt sikkert sige det samme.

(Jeg hentede en app til iPhone, som var fantastisk til at holde styr på det med cyklus. Den talte selv sammen og regnede dagene ud til hvornår der var størst sandsynlighed for at blive gravid. P Tracker hed den vist. Man kan også krydse af i den hvornår man har :hump )

God jul til dig også

Damm - på 165 cm :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 168 cm høj og jeg vejede lige midt i 80érne da jeg blev gravid denne gang - så umiddelbart er det ikke nødvendigvis grunden!

Men hvis man lever sundt, og motionere øger man i hvert fald chancerne for graviditet..

Din cyklus er ikke regelmæssig - min var, og den var altid på 27 dage.. (En enkelt gang snød den og sneg sig op på 28 dage).

Men den er forholdsvis stabil - dvs at den ser ud til at have et lille plus/minus, og det er jo fint nok :)

Jeg har også tabt mig, ikke for at blive gravid, men for at blive sund.. men det hjalp i hvert fald - da jeg vejede 60 kg mere end nu, kunne jeg i hvert fald IKKE blive gravid... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En cyklus kan godt svinge nogle dage uden at være uregelmæssig vil jeg mene. Om din vægt har noget at sige, ved jeg ikke. I er jo først lige startet så mon ikke bare i skal give det tid? Selvom det er svært ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Betty.

Overvægt er ofte en grund til de manglende 2 streger, så det er bestemt et godt sted at starte - som du jo også selv skriver :) Din læge vil helt sikkert sige det samme.

(Jeg hentede en app til iPhone, som var fantastisk til at holde styr på det med cyklus. Den talte selv sammen og regnede dagene ud til hvornår der var størst sandsynlighed for at blive gravid. P Tracker hed den vist. Man kan også krydse af i den hvornår man har :hump )

God jul til dig også

Damm - på 165 cm :)

Jeg tror også lægen ville sige det samme ;-) Har også overvejet en app, men det fungerer egentlig fint med at holde styr på det uden - men tak for henvisningen!! Ja, det er godt at være lille - jeg har altid nydt det - jeg havde ihvertfald ikke de store problemer med at finde mænd der var højere end mig ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 168 cm høj og jeg vejede lige midt i 80érne da jeg blev gravid denne gang - så umiddelbart er det ikke nødvendigvis grunden!

Men hvis man lever sundt, og motionere øger man i hvert fald chancerne for graviditet..

Din cyklus er ikke regelmæssig - min var, og den var altid på 27 dage.. (En enkelt gang snød den og sneg sig op på 28 dage).

Men den er forholdsvis stabil - dvs at den ser ud til at have et lille plus/minus, og det er jo fint nok :)

Jeg har også tabt mig, ikke for at blive gravid, men for at blive sund.. men det hjalp i hvert fald - da jeg vejede 60 kg mere end nu, kunne jeg i hvert fald IKKE blive gravid... :rolleyes

Rart at høre, at min overvægt umiddelbart ikke er af værste skuffe - men igen man er jo forskellig..

Men uanset hvad, så tror jeg, at jeg vil igang med et vægttab, så jeg ikke vil få sundhedsmæssige problemer under graviditeten og efterfølgende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En cyklus kan godt svinge nogle dage uden at være uregelmæssig vil jeg mene. Om din vægt har noget at sige, ved jeg ikke. I er jo først lige startet så mon ikke bare i skal give det tid? Selvom det er svært ^_^

Og det er bare MEGA svært... Man bliver jo skuffet og ked af det hver eneste gang.. Men så er det jo godt at man har en fantastisk forstående og kærlig mand til at trøste én...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus har vist aldrig været mere regelmæssig end din, så i min verden er du meget normal og nogenlunde regelmæssig. Jeg er også blevet gravid faktisk uden at prøve selv om jeg er overvægtig, bmi 37 skrev sygeplejersken på vandrejournalen i dag. Men jeg har tabt mig godt de sidste 6 mdr og det i sig selv skulle vist øge chancerne, altså at leve sundere og begynde at smide nogle kg. Og så er det jo skønt at man føler der er noget man selv kan gøre for at forbedre chancerne, og så har det jo positive bivirkninger på både helbred og selvværd at blive fit og lækker ;)

:goodluck med project baby og sundhed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min cyklus har vist aldrig været mere regelmæssig end din, så i min verden er du meget normal og nogenlunde regelmæssig. Jeg er også blevet gravid faktisk uden at prøve selv om jeg er overvægtig, bmi 37 skrev sygeplejersken på vandrejournalen i dag. Men jeg har tabt mig godt de sidste 6 mdr og det i sig selv skulle vist øge chancerne, altså at leve sundere og begynde at smide nogle kg. Og så er det jo skønt at man føler der er noget man selv kan gøre for at forbedre chancerne, og så har det jo positive bivirkninger på både helbred og selvværd at blive fit og lækker ;)

:goodluck med project baby og sundhed

Dejligt med sådan en opdatering! Jeg håber også at det sker for mig.. Jeg har startet en tråd på slankeklar, hvor jeg starter op efter weekenden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvægt gør i hvert fald ingenting godt for graviditetschancerne! Så vil mene det er en god idé at tabe sig. At træne 3 gange om ugen er umiddelbart ikke nok til at tro at hoveddelen af overvægten er muskler - så tror jeg man skal træne meget mere!

Men når det er sagt, så er din BMI lige omkring 30 såvidt jeg lige hurtigt kan regne ud, og med det samme du får den under 30 vil de fleste læger gerne hjælpe, så det burde ikke betyde det store.

Jeg ville sige at dine menstruationer er forholdsvis regelmæssige, men ikke helt. Men så små udsving som du har, burde det absolut ingenting betyde for graviditetschancerne.

Der er desværre ikke altid man kan sige at det er "derfor" man ikke er gravid. Selv har jeg BMI på 20, træner 5 gange om ugen, spiser sundt, ryger ikke og har ikke PCO. Alligevel har ikke engang 3X inseminationer kunne hjælpe mig...

Jeg håber meget at i kan klare det derhjemme og snart står med en positiv test!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvægt gør i hvert fald ingenting godt for graviditetschancerne! Så vil mene det er en god idé at tabe sig. At træne 3 gange om ugen er umiddelbart ikke nok til at tro at hoveddelen af overvægten er muskler - så tror jeg man skal træne meget mere!

Men når det er sagt, så er din BMI lige omkring 30 såvidt jeg lige hurtigt kan regne ud, og med det samme du får den under 30 vil de fleste læger gerne hjælpe, så det burde ikke betyde det store.

Jeg ville sige at dine menstruationer er forholdsvis regelmæssige, men ikke helt. Men så små udsving som du har, burde det absolut ingenting betyde for graviditetschancerne.

Der er desværre ikke altid man kan sige at det er "derfor" man ikke er gravid. Selv har jeg BMI på 20, træner 5 gange om ugen, spiser sundt, ryger ikke og har ikke PCO. Alligevel har ikke engang 3X inseminationer kunne hjælpe mig...

Jeg håber meget at i kan klare det derhjemme og snart står med en positiv test!

Århh... jeg håber SÅ meget for dig at det snart lykkedes! Det er SÅ uretfærdigt, at man ikke får sine ønsker opfyldt..

Grunden til min forespørgsel var egentlig også bare for at kunne overbevise mig selv om at dette var endnu en grund til at tabe mig, idet det kan forbedre mine chancer - og omend ikke andet kan det forbedre en evt graviditet, hvis jeg ikke er overvægtig..

Du virker til at vide en del om sundhed og motion, så du er meget velkommen til at smide et par tips i min netop nyoprettede tråd under slankeklar; Fra æbleform til hvepsetalje!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare ønske rigtig glædelig jul

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil bare ønske rigtig glædelig jul

Mange tak og et forsinket i lige måde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER