Tina80

Hjælp ang. børnefødselsdag

17 indlæg i dette emne

Vores store datter bliver 5 år snart. Og hun har allerede været til 3 børne fødselsdage. Så derfor ønsker hun også, at hendes venner kommer og fejre hende.

Men så spørger jeg totalt uvidende hvordan man gør.

F.eks hvor mange børn har I inviterede og til hvor mange timer.

Hvad har I fået tiden til at gå med (specielt her om vinteren)

Og hvad har I serverede?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min veninde har lige holdt fødselsdag for hendes ældste dreng på 7, i et bowlingcenter :) Det var en succes.. De afsluttede hjemme ved dem selv med leg og hygge :)

De var 10 børn i alt, og 4 voksne :)

Maden fik de i bowlingcentret..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil helst gerne holde det hjemme, mens de ikke er større.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ville jeg invitere børnehaven/klassen hjem, og få pædagogerne med også bare et par timer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har vi overvejede, men det er ikke mulig da de er 24 børn, og det har vi ikke plads til. Derfor skulle det bare være nogle udvalgte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med at invitere til prinsesse party? Kom udklædt, pynt nogle cupcakes med glasur og glimmer. Spis dem og nogle boller og nogle grøntsager og drik noget kakao/ saftevand til.

Lad dem lave et par tøse lege og så fri leg. Det kunne være ovre på 3-4 timer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som en fin ide. Men problemet er bare hun også vil have nogle drenge venner med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er Sara godt nok 8 da vi holdte den første børne fødselsdag for hende, men der var det kun piger og de var 9 i alt i vores lille bitte lejlighed..

Jeg vil foreslå dig kun de ene køn til at starte på - det ville være synd kun at invitere nogle enkelte drenge, så enten det ene køn eller alle sammen.. Favorisering til børne fødselsdag er et farligt våben at give sit barn overfor de andre børn..

Anyways - til saras børnefødselsdag startede de med at sidde i rundkreds og lege flaskehalsen peger på. Den som flasken peger på får lov til at give sin gave osv til alle har givet gave.. Så legede de til der var frokost (pandekager) derefter legede de lidt igen, og så havde en lakrids snors konkurrence (hvem kan hurtigst spise lakrids snoren) så blev der uddelt slikposer og så legede de igen til de blev hentet.. Og så var der gået 4 timer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft gode erfaringer med at inviterer 4-5 stykker og inviterer deres forældre med. Så har den stået på boller, kage/lagkage kaffe/te og cacao. Syntes det er rigtigt hyggeligt også at tale med forældrene.

Vores erfaring er der hurtigt kan blive for mange i den alder. Vi har gerne afholdt det fra 13.30 - 16.30

Håber i får en god dag!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk at indbydelser i institutionen til få udvalgte normalt er forbudt. Enten inviterer man alle eller ingen. Hvis man vælger kun nogle få skal indbydelserne klares uden om institution (f.eks. med posten).

Linus bliver 4 sidst i februar og så inviterer vi hans stue hjem. De er 24 og vi har meget få kvm. så de skal være ude. Heldigvis er det en skovbørnehave så de er vant til det - og har tøjet til det.

De kommer sidst på formiddagen og har fri leg i haven, derefter er der mad i carporten hvor vi har dækket op på gulvet med papirsdug, og til sidst leg i haven.

De er her vel fra 11 - 14 tror jeg.

Maden bliver nok pizzasnegle, grøntsagsstave, minipizzaer, pølsehorn eller i den retning. Noget som kan spises med vanter på ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har snakket med pædagogerne og aftalt at hvis det ikke er alle der bliver inviteret, så skal invitationen sendes hjem til dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde børnehaven hjemme da Maja fyldte 4 år. Det var super godt. 13 børn, 3 pædagoger, pizza, saft og kagemand, serveret på en dug som var tapet fast på gulvet og deromkring sad alle de små. De var her 2 timer og det gik alt for stærkt...

Da hun blev 5 år inviterede vi 6 veninder til prinsesse pizza snegle og lyserøde muffins. Jeg havde dækket bord ved hver plads med et stykkepapir hvorpå der var tegnet en prinsesse krone de skulle klippe ud. Dertil havde jeg delt fine perler ud til at lime på samt glimmer lim de kunne pynte med. Det var en helt perfekt og man kunne jo sagtens lave kongekroner og konge muffins med blå glasur osv. Eller hvad med en sørøverklap til øjet til drengene???

Pøj pøj med det

Kram janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville inviterer 5-6 børn i ca. 3 timer. Maden ville afhænge af tidspunktet. Ex. hvis omkring frokosttid ville jeg servere noget der mætter, men er det om eftermiddagen ville jeg servere boller og kage.

Min erfaring er at man ikke behøver arrangerer noget til børnefødselsdag når børnene ikke er ældre. De synes det er spændende at komme og se hinandens værelser og lege med legetøjet. Lav evt. en enkelt leg - måske en skattejagt, eller ballondans og lad dem derudover lege. Der går jo også en del tid med maden.

God fornøjelse :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke invitere i mere end 3 timer. Min den store er 7 år nu - første fødselsdag hun holdt var da hun blev 6 år - de var 6 inviteret til prinsessefødselsdag og så en enkelt ridder. Der var skattejagt som eneste underholdning og så ellers te-selskab med kage.

Jeg ville foreslå (for at bruge lidt tid) at de enten selv skulle lave små pizzaer eller selv lave små lagkager. Mht. gave uddeling synes jeg den med flaskehalsen lyder som en rigtig god ide og ellers bare leg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En anden mulighed er at holde fødselsdagen i børnehaven (hvis det er svært med dem alle hjemme og det at vælge ud).. Jeg har arbejdet i en børnehave, hvor de fleste forældre faktisk hellere ville det. Forældrenene kommer så sammen med barnet og har mad og evt slik eller ting til en leg med.. Pædagogerne er der jo netop så til at holde opsyn og hjælpe med alle børnene. Og så er der jo masser af plads..

Hvis det er, så kan man jo holde en lille fødselsdag med nogle udvalgte senere (i en weekend eller en eftermiddag) for dem, som barnet leger specielt meget sammen med..

Men igen; pas på med favorisering - der er mange børn der kan blive kede af det..(Læs: det er altid de samme, som ikke bliver inviteret)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores store datter bliver 5 år snart. Og hun har allerede været til 3 børne fødselsdage. Så derfor ønsker hun også, at hendes venner kommer og fejre hende.

Men så spørger jeg totalt uvidende hvordan man gør.

F.eks hvor mange børn har I inviterede og til hvor mange timer.

Hvad har I fået tiden til at gå med (specielt her om vinteren)

Og hvad har I serverede?

En veninde og jeg har tidligere haft et børnefødselsdagsfirma, hvor vi arrangere børnefødselsdage og kunne levere service i forskellige temaer, men det gør vi desværre ikke mere. Men jeg foreslår at I serverer landgangsbrød - lange flütes med forskelligt pålæg på (de fleste børne syntes det er sjovt at kunne spise sin fra sin spejepølsemad direkte over i pølægschokoladen eller lignende) Ellers kunne I servere pinde-madder altså rugbrødder skåret i "hundebidder" og sat på en tandstik - det er også sjovt for børnene. Jeg vil råde jer til, hvis det er muligt, at tage benene af det bord hvor de skal sidde og spise, og lade bordpladen være i en højde på ca. 20 cm, da det gør det hyggeligere for børnene, at kunne gå fra og til uden at skulle op på en stol. Mht. lege kunne I købe noget ler og lave håndaftryk med dem eller tip-13 med spg. om fødselsdagsbarnet med små gaver til vinderen, eller lege sæt-halen-på-fødselsdagsbarnet...

Det var bare et par forslag :rolleyes :goodluck :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft hele børnehaven hjemme og det blev med spisning på gulvet som vi dækkede op mens de lavede ballondyr . Til mad har vi lavet lidt forskelligt de gange vi har haft børnehaven el skole hjemme. F.eks frikadelle spyd med grøntsager imellem( agurk, små tomater, peberfrugt) pastasalat, pizza snegle, pølsehorn. Til dessert har vi lavet muffins som de så på skift kom ud i køkkenet og fik pyntet med div glasur og drys.

Vi har haft ballon skattejagt. Hvor vi har taget et billede af hvor skatten er. Det er klippet i stykker og puttet nd i balloner. Det er så hængt op rundt omkring, alle skal finde den ballon og på skift springe den og tage brikken. Til sidst salmes pudslespillet og de skal gætte hvor skatten er. Når der er mange børn kan man lave flere billeder og give dem forskellig farve bagside(så de kan se hvilket hold de hører til) vi har haft skatten i bilen og derfor taget billede at et bilrat, nummerplade og et dæk.

Hvergang har der været afbud og det går altid nemmere en man kan frygte. Tidsmæssigt vil jeg også sige 3 timer. Men spørg da evt børnehaven om de ikke kan lave fødselsdags udflugt til jer så følger der jo også et par voksne med. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER