Guest

Ronjas navngivning :)

30 indlæg i dette emne

Maden

Så fik vi endelig taget os sammen og bestilt mad til festen. Vi har bestilt fra smageriet.dk og valgt en "vælg-selv-buffet" hvor vi ender med at betaler 132 kr. pr. kuvert. Vi har bestilt 45 kuverter som er et par stykker mere end de anbefaler, men så har vi nok.

Vi har bestilt følgende:

Kalvecuvette - rosastegt med krydderurter

Unghanebryst med rosmarin og citronmarinade

Oksefrikadeller rustik, med relish af løg og peberfrugter

Saltbagte Mallorca kartofler Aioli

Perlebygsalat krydderurtemarineret

Tzasiki, agurk og yoghurtsalat

Ovnstegte kartofler m. krydderurter

Broccolisalat med rosiner, bacon og solsikkekerner

Vi regner så med at købe lidt brød til også for det synes jeg altid er rart :)

:mam det lyder lækkert!

Jeg håber, at det smager lige så godt som det lyder i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi fik i går holdt Ronjas navnefest og det var bare en rigtig hyggelig og dejlig dag :heart

Vi startede morgenen med at tage over til lokalet vi havde lejet og så det for første gang ;) Jeg var lidt nervøs, men det var et dejligt stort lokale – lidt slidt men ellers rigtig godt.

Vi fik dækket bord og pyntet op mens Ronja sov sin formiddagslur.

DSC_9483-1.jpg

DSC_9489-1.jpg

Derefter tog vi hjem og spiste frokost. Det eneste der egentlig manglede var at lave glasur til kagerne og muffins så vi valgte at jeg tog tilbage til lokalet selv og så gik Jonas’ derned med Ronja senere i barnevognen så hun også lige kunne få en lille lur.

Jeg fik ordnet kagerne og stille og roligt sat kaffe over og så begyndte gæsterne at komme. Ronja sov da Jonas kom med hende og vågnede efter ca. en halv times tid og kom ind til alle gæsterne. Det var vist en smule overvældende for hende, men hun sad bare stille og roligt hos mig og vænnede sig til det.

Vi startede med kaffe, the, chokoladekage og blåbær-muffins. Jeg havde forsøgt at sætte muffins så der stod Ronja, men det var rimelig svært at se hvis man ikke lige vidste det. Jeg lavede chokoladekagen efter en opskrift jeg fik af en på madambk og den var bare super lækker og kan helt klart anbefales :D Den fik i hvert fald stor ros.

DSC_9491.jpg

DSC_9490.jpg

DSC_9493.jpg

Efter kaffen pakkede vi stille og roligt gaver op hvor Ronja også fik lov til at hjælpe lidt til men der var lidt mange mennesker så hun ville bare helst sidde hos mig. Hun var allerede der en smule træt igen og hun var også begyndt at blive noget forkølet og så tror vi også der er tænder på vej.

DSC_9516.jpg

DSC_9544.jpg

DSC_9530.jpg

Det var også en rigtig god høst hun fik og kun en bytter.

  • Lamaze drage
  • Træpuslespil
  • Lille Fjallräven taske i lilla
  • Sangbogen "Evigglad" med cd og fagtebog
  • Klapvogn + bluse
  • Træsommefugl + æble m. orm i
  • Gavekort til NameIt
  • Strømper + lilla jakke
  • ”Fagtesange”, ”Søde dyr”-bog, ”Lange Peter Madsen”-bog, Sengesæt
  • Småfolk-body med katte på + regnbue strømpebukser
  • Kanin-bamse
  • Penge (tilskud til autostol eller cykelanhænger) + badetøj
  • Bordflag hvor der skal indgraveres navn og fødselsdag
  • Rejseseng + tegning af Ronja som svigerinden har lavet
  • Rejseseng
  • Træbogstaver ”Ronja” som kan males (det tilbød Ronjas kusine at gøre så det får hun nok lov til :)), ”Emil fra Lønneberg” og Halfdans Rasmussens Børnerim

Da vi var færdige med gaverne fik vi ryddede af efter kaffen og gjort klar til aftensmaden. Der var heldigvis en del af gæsterne som var rigtig flinke til at hjælpe til så vi ikke skulle stå med det hele selv. Men næste gang skal der helt sikkert hyres en eller to til at stå i køkkenet og ordne det hele. Jeg synes der gik en del tid med det og det var lidt svært når Ronja hang på armen af mig hele tiden.

Det var virkelig lækker mad vi fik fra smageriet.dk.

  • kalvecuvette
  • unghane m. citron
  • firkadeller
  • broccolisalat
  • hvedekerne salat
  • tazikki
  • saltbagte kartofler

Desværre var der bare ikke nok :( Vi var 39 voksne og 8 børn så vi havde bestilt 45 kuverter hvilket iflg. Smageriet.dk’s beregning var 2 mere end nødvendigt. Vi havde fået afbud fra 5 voksne og 1 barn på selve dagen så vi egentlig kun var 34 voksne og 7 børn. Alligevel var vi ved at løbe tør for mad :( Hvis vi ikke havde fået afbuddene så havde vi manglet mad - ikke bare lidt men en hel del :o Smageriet.dk har derfor fået tilsendt en klage for det er bare ikke i orden.

Resten af aftenen forløb stille og roligt med at folk hyggede og snakkede og børnene legede. Vi havde sat et legebord op til børnene med balloner og tusser hvor de bare kunne hygge sig sammen så de ikke behøvede at sidde blandt de voksne hele tiden. Det var bare en succes og børnene hyggede sig :glad

Ronja klarede dagen rigtig flot, men hun var en smule mor-syg. Hun ville ikke rigtig sidde hos andre end mig, men hun var aldrig rigtig ked på noget tidspunkt, og kom da også over til et par andre, men skulle helst kunne se mig hele tiden. Hun blev først rigtig ked da vi ville ligge hende til at sove. Jeg prøvede at putte hende efter maden, men det ville hun bare ikke selvom hun var mega træt. Hun kom så ind igen og hyggede og var smilende Ronja :loveshower Vi prøvede så at putte hende igen lidt senere med samme resultat så Jonas tog hende ind og sad med en dyne rundt om hende mens vi snakkede med de sidste gæster. Der faldt hun stille og roligt i søvn i hans arme og så kunne han ligge hende ud i barnevognen :heart

Vi fik ryddet op og pakket sammen med hjælp fra de sidste gæster og var hjemme omk. kl. 22.

Det blev en længere beretning men jeg kan åbenbart ikke gøre tingene kort ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en dejlig dag :)

Og sikke nogle fine gaver hun har fået :yay

Vi bestilte brunch fra Smageriet og der var vist rigeligt, så vidt jeg husker. Vi havde bestilt til 40 og var 36. Så måske der var sket en fejl?

Men det var da heldigt at I havde fået nogle afbud så :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som en dejlig dag :)

Og sikke nogle fine gaver hun har fået :yay

Vi bestilte brunch fra Smageriet og der var vist rigeligt, så vidt jeg husker. Vi havde bestilt til 40 og var 36. Så måske der var sket en fejl?

Men det var da heldigt at I havde fået nogle afbud så :rolleyes

Det var en rigtig dejlig dag :)

jeg håber også det var en fejl så jeg et spændt på hvad de siger til min mail og hvor hurtigt de reagerer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En lille opdatering på smageriet.dk

De ringede mandag aften så man må sige de reagerede hurtigt :) de lyttede bestemt også til hvad vi havde at sige og de ville gå videre med det til det pågældende køkken. Derudover sender de et gavekort til os som kompensation. Så alt i alt en helt igennem tilfredsstillende behandling af vores reklamation :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER