Nitzen1987

Tælling af uger i graviditeten?

3 indlæg i dette emne

I går var vi på besøg hos mine svigerforældre, hvor også mandens søskende med familie var...

Mandens svigerinde blev kunstigt befrugtet med det første barn... og så kom vi til at tale om tællingen af uger... Ved en normal undfangelse taler man vel som udgangspunkt om at ÆL er 2+0? Jeg vil jo så mene at mit ÆL-tidspunkt (2+0) svarer til det tidspunkt, hvor min svigerinde fik sat det befrugtede æg op (som jeg så også regner som 2+0) men der fik jeg at vide at jeg er helt forkert på den... :unsure

Hvad tænker I/ved I om det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det befrugtede æg sætter sig først 7 dage efter sammensmeltningen. Så mon ikke hun nærmere er 3+0 den dag hun fik sat æg op, når hendes æg ikke skal rejse ned i livmoderen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at den dag hun fik taget ægget ud sku være 2+0, da det vel svarer til ægløsning, og de bruger vist en dag eller 2 på at se at det vokser eller hvordan? *smiley-som-bestemt-ikke-er-ekspert* så ved jeg ikke hvor lang tid der går til det blir lagt ind i hulen til det sætter sig fast :rolleyes ej ok, jeg ved vist ingenting...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER