Nitzen1987

Hvad skete der ved jeres 1. jordemoderbesøg?

6 indlæg i dette emne

Hvad skete der ved jeres 1. jordemoderbesøg?

I det indkaldelsesberev jeg har fået står der, at hun vil tale med mig om, hvordan jeg har det og mærke på min mave.... Så hun vi nok ikke finde hjertelyd...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare du skal spørge om du må høre hjertelyd, hvis hun ikke selv nævner det. De har jo apparatet til det.

Jeg hørte hjertelyd ved alle mine konsultationer - også den første :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos mig skete der intet ;) Måske fik jeg målt blodtryk, men tror det faktisk ingen gang. Blev slet ikke mærket på maven eller hørte hjertelyd.

Det var mere en snak om forventninger, kost, motion og så kunne man stille spørgsmål.. Ret meget som 1. lægebesøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når du så langt henne ved jordemoder kan de altså sagtens finde hjertelyd så hvis de ikke selv gør det, så spørg endelig efter det. Ellers får du tonsvis af pjecer, bliver gramset på maven for at måle livmoder størrelse, får taget blodtryk. Din urin bliver undersøgt (hos os skal vi gøre det selv) Nogle bliver vejet ( jeg gjorde heldigvis heller ikke) så snakker de allers om alt fra øst til vest. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit første besøg var rent snak. Jordemoder sagde hun ikke vil forsøge at finde hjertelyd, da der er en risiko for at hun ikke kan finde den og sker dette er det ikke et tegn på noget er galt, men den tanke kan være svær at fralægge sig - så hellere lade være med at forsøge.

Så kun snak og udlevering af pjecer...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lige kommet hjem fra første jordemoder. De burde ændre det brev de sender ud til gravide. I vores brev stod der at jordemoderen vil fortælle lidt og høre om hvordan jeg har det. Mærke på min mave.

For det første havde min jordemoder ferie, så havde en anden. Så jeg møder først min egen jordemoder i marts. Det synes jeg er meget træls.

Hun mærkede ikke på min mave. Hun skulle også have hjælp fra en anden kollega til computer systemet. Altså er hun ikke vant til det. Måske ny, det er også okay. Vi fik en pjece og 2 stk, papir vi skal udfylde.

Så gik hun ud af rummet og kom tilbage med en blodtryksmåler, så troede jeg at det var til mig. Meeeeeen, nej.

Så sagde hun, det var det og bam, så var vi på vej ud i bilen.

Jeg var lidt skuffet da vi gik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER