Oprettet December 12, 2011 Hvor nødvendig er en blespand? vi har puslebord i soveværelset- fordi der ik er plads på badeværelset.... og har derfor i førsteomgang ikke tænkt os at have en blespand/skraldespand stående, da det nok kommer til at lugte.... så tænker at jeg/vi efter at have skiftet kan gå de 10 trin der er ud til køkkenet i vores lille lejlighed og smide bleen ud der. Hvad er jeres erfarring? sikke mange praktiske tanker man pludselig gør sig her op til... :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2011 Vi fik aldrig lige købt en blespand inden Erica blev født, så i starten havde vi bare en pose stående på gulvet ved puslebordet - når den lugtede for meget blev den skiftet - den nåede dog oftere at blive fuld først, da babylort ikke lugter slemt. Og det var vel og mærke på et gulv med gulvvarme! Nu er vi flyttet i hus og bruger nedenstående spand med låg fra IKEA - synes den virker fint. Hendes afføring lugter lidt mere, men spanden tager klart det meste og ellers bliver spanden jo bare tømt :) Jeg synes det er rigtig rart at have muligheden for at smide ud ved bordet - men det finder du jo hurtigt ud af :) Du skal jo huske at du ikke bør gå fra baby (i starten gjorde jeg det dog, da de ikke kan bevæge sig - men der går ikke lang tid før de lærer at trille, og så er det jo no-go at gå fra baby. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2011 Vi smed den ud vi fik i gratispakken fra BabySam i protest mod de dyre poser ;) Jeg har tænkt mig at have en rulle affaldsposer liggende på puslebordet. Så kan man lægge bleen derned og hvis den lugter kan man binde en knude så lugten er væk til man kan gå i skraldespanden med den. Vi har nemlig også puslebord i soveværelset og Søren er lugt-sart, så det skal begrænses så meget som muligt :) Et andet fif til pusleplads i soveværelset er, at have en termokande med varmt vand stående ved siden af vaskefadet med lidt koldt vand i. Så kan man lige hælde lidt varmt vand i og så er der fint tempereret vand til numsevask. Når man er færdig tømmer man bakken og fylder lidt nyt koldt vand i, så det er klar til næste ble. Det gjorde min søster med sin søn og det virker fremragende, hvis man ikke ønsker at bruge vådservietter derhjemme! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2011 Vi havde bare en rulle frostposer liggende ved puslepladsen. Vi bruge bare dem og bandt knude på, og så smed det i vores alm. pedalspand. Nægtede simpelthen at betale for de der specielle blespandsposer :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2011 Vi havde bare en rulle frostposer liggende ved puslepladsen. Vi bruge bare dem og bandt knude på, og så smed det i vores alm. pedalspand. Nægtede simpelthen at betale for de der specielle blespandsposer :D PRÆCIS! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2011 Jeg har tænkt mig at have en rulle affaldsposer liggende på puslebordet. Så kan man lægge bleen derned og hvis den lugter kan man binde en knude så lugten er væk til man kan gå i skraldespanden med den. Vi har nemlig også puslebord i soveværelset og Søren er lugt-sart, så det skal begrænses så meget som muligt :) Det system bruger vi også herhjemme :) Vi havde dog en blespand i starten, men den kom hurtigt til at lugte, syntes jeg, og så bliver det meget hurtig rigtig dyrt i poser.. Så den vil ikke komme i brug næste gang ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2011 Et andet fif til pusleplads i soveværelset er, at have en termokande med varmt vand stående ved siden af vaskefadet med lidt koldt vand i. Så kan man lige hælde lidt varmt vand i og så er der fint tempereret vand til numsevask. Når man er færdig tømmer man bakken og fylder lidt nyt koldt vand i, så det er klar til næste ble. Det gjorde min søster med sin søn og det virker fremragende, hvis man ikke ønsker at bruge vådservietter derhjemme! ;) Guud, hvor er det dog smart. Det skal straks indføres herhjemme :) Tak for tippet :sc Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 12, 2011 Vi brugte blespanden fra Babysam i starten. Men da vi havde brugt de poser op, der hørte til, så smed vi spanden ud. Gider ikke at betale penge for de dyre poser. Synes heller ikke den var særlig god. Nu har vi en almindelig pedalspand stående. Hvis den begynder at lugte bliver dne bare tømt. Jeg ville bestemt ikke undvære pedalspanden ved siden af puslebordet. Man kan jo ikke smutte ud i køkkenet med bleen, mens baby stadig ligger på puslebordet. Det er ALT for farligt! Desuden er det også rart at have en spand stående til brugte skumklude, vådservietter, vatpinde osv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 IIIIH nogle gode tanker etc. Jeg har også tænkt det med termokanden og varmt vand- det er smart! Og så må vi prøve posemetoden- det var faktisk det samme man gjorde da jeg arb i vuggestue- ned i posen med alt det "beskidte".... Og så kan man altid MED baby gå de 10 skridt hen til køkkenete og smide ud (bare for god ordens skyld ville jeg alts IKKE forlade baby for at smide ud, hvis I troede det)... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Vi smed den ud vi fik i gratispakken fra BabySam i protest mod de dyre poser ;) Jeg har tænkt mig at have en rulle affaldsposer liggende på puslebordet. Så kan man lægge bleen derned og hvis den lugter kan man binde en knude så lugten er væk til man kan gå i skraldespanden med den. Vi har nemlig også puslebord i soveværelset og Søren er lugt-sart, så det skal begrænses så meget som muligt :) Et andet fif til pusleplads i soveværelset er, at have en termokande med varmt vand stående ved siden af vaskefadet med lidt koldt vand i. Så kan man lige hælde lidt varmt vand i og så er der fint tempereret vand til numsevask. Når man er færdig tømmer man bakken og fylder lidt nyt koldt vand i, så det er klar til næste ble. Det gjorde min søster med sin søn og det virker fremragende, hvis man ikke ønsker at bruge vådservietter derhjemme! ;) GODT tip der :yay Jeg overvejer en spand fra IKEA med laag. Vi faar ikke pusleplads i sovevaerelset og vil bruge stofbleer, saa skal have en loesning til vasekbleerne. Men under ingen omstaendigheder vil jeg bidrage til miljoesvineriet med de dyre og maaske parfumerede poser! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Jeg er så en af dem, der SVÆRGER til ble spanden, den ville jeg ikke have undværet. Nu var Leo jo sådan en baby, der sked 15!!! gange i døgnet (og det er faktisk ikke engang løgn), så det var simpelthen så nemt, bare at smide bleerne i spanden og dreje på håndtaget. Og så gå ud 5 kilo l*rt i den store container, når dagen var omme :rolleyes Ved godt de er dyre poserne, men det er vel ikke mere miljøsvineri fremfor at bruge fryseposer? :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Nej, helt sikkert ikke mere miljoesvineri end fryseposer :) Men uden fryseposer for hver ble, taenker jeg. Men hvis vores saa ogsaa laver l**t 15 gange dagligt(15 alligevel, Ki?!?), saa maa kan det vaere strategien aendres :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Jeg er glad for nogen kan bruge mine tips! Og man behøver jo ikke binde knude på posen (der er de tynde affaldsposer og ikke fryseposer), hvis det bare er en tisseble - så kan man bare rulle den lidt sammen og så kan der godt være 2-3 bleer i den inden den får en knude og ryger ud. Og brugte vatpinde, skumklude, vådservietter osv. ryger selvfølgelig også bare ned i posen ;) Og jeg ville heller aldrig gå fra barnet på bordet, men man kan jo snildt have en affaldspose med knude OG barnet med ud af soveværelset på een gang :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Jeg er så en af dem, der SVÆRGER til ble spanden, den ville jeg ikke have undværet. Nu var Leo jo sådan en baby, der sked 15!!! gange i døgnet (og det er faktisk ikke engang løgn), så det var simpelthen så nemt, bare at smide bleerne i spanden og dreje på håndtaget. Og så gå ud 5 kilo l*rt i den store container, når dagen var omme :rolleyes Ved godt de er dyre poserne, men det er vel ikke mere miljøsvineri fremfor at bruge fryseposer? :balloons Jeg er enig med dig Ki og jeg ejer også en blespand nu og betaler gene prisen for poserne :whistling Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Jeg er enig med dig Ki og jeg ejer også en blespand nu og betaler gene prisen for poserne :whistling Hov men nu har jeg heller ikke pusleplads i soveværelset men på badeværelset :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Nej, helt sikkert ikke mere miljoesvineri end fryseposer :) Men uden fryseposer for hver ble, taenker jeg. Men hvis vores saa ogsaa laver l**t 15 gange dagligt(15 alligevel, Ki?!?), saa maa kan det vaere strategien aendres :unsure No shit - det var VILDT så meget han sked som baby. Hele dagen lang og og flere gange hver nat, hvor jeg simpelthen vågnede ved lyden af, at ungen ved siden af trykkede en af. Det var de første 3-4 måneder, tror vi var guldkunder hos Libero :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 No shit - det var VILDT så meget han sked som baby. Hele dagen lang og og flere gange hver nat, hvor jeg simpelthen vågnede ved lyden af, at ungen ved siden af trykkede en af. Det var de første 3-4 måneder, tror vi var guldkunder hos Libero :lolhit Saa er det man overvejer om det at bruge vaskbare stofbleer virkelig er det besvaerd vaerd :lolhit Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 13, 2011 Ved de første to børn havde vi puslebord på deres værelse tæt ved hoveddøren. Så der gik vi bare ud i skraldespanden uden for døren med bleen. Nu har vi fået nummer tre og hendes værelse ligger i den modsatte ende af huset så der er langt til skraldespanden. Derfor tænkte jeg at vi ville bruge blespanden vi fik i gratispakken fra Babysam. Men det bøvl gider jeg ikke i længden. Poserne er dyre, men det kunne jeg på en måde godt leve med, men der bruges jo urimeligt meget pose, for hver gang en ble kommes i rulles et nyt stykke pose af, der er vanvittigt meget spild og så er det altså for dyrt og for bøvlet. Så når de poser vi har købt er brugt, så går vi over til de billige affaldsposer og så går jeg ud med lortebleerne og samler tissebleerne sammen i løbet af dagen. Vi har et skumpuslespil til gulvet, som jeg har delt i to. De fleste brikker ligger i alrummet i et hjørne, hvor hun kan ligge og lege. 9 brikker ligger midt på gulvet på hendes værelse. Så kan jeg lige lægge hende der, mens jeg smutter ud med bleen og vasker hænder. I starten gik jeg fra hende mens hun lå på puslebordet, men nu begynder hun at kunne bevæge sig lidt mere og så er det jo slut med det. :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites