Susanne

Bevæger baby sig...

15 indlæg i dette emne

Nu har jeg lige et spørgsmål - måske er det fjollet, ved det ikke med nu spørger jeg :rolleyes

Hvordan er det med babys aktivitet og veer? Bevæger barnet sig stadig mens der er veer eller ligger de så stille?

Jeg spørger fordi jeg vist har bildt mig selv ind, at så længe Anna stadig bevæger sig så meget som hun gør, så er der ingen chance for at der kommer veer - men er det rigtigt? :unsure

Tænk, at det er sådan nogen ting jeg er begyndt at overveje! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmmm jeg har født 3 gange og jeg mindes ikke at ha mærket baby under veerne, men det kan der jo være så mange grunde til. Med en undtagelse, da jeg fødte mit 2. barn sværger jeg hun lige gav mig et spark på vej ud, og jeg nåede at tænke "nå, det var det sidste"

Om man kan bruge den omvendte logik som du spørger aner jeg godt nok ikke. Håber din ventetid snart får en lykkelig slutning :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da et meget godt spørgsmål :unsure

Aner det faktisk ikke. Da jeg først fik veer gjorde det så ondt at jeg ikke rigtig kunne mærke andet end dem :wacko

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det ikke. :)

Men de siger jo at hvis baby er stille så er det et tegn på den snart kommer ud da den samler kræfter.. men om det er en af de mange skrøner ved jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg ved ikke hvordan det foregår, hvis man "bare" får veer. Mit vand gik jo samtidigt med den første ve og da jeg ringede til fødestuen spurgte hun om jeg havde mærket baby, hvilket jeg ikke havde. Hun bad mig derfor ringe en time senere, hvis jeg stadig ikke havde mærket baby - og det gjorde jeg ikke - så jeg blev bedt om at møde ind, da jeg ikke havde mærket hende.

Så man kan i hvert fald godt risikere (dårlig ordvalg, men kunne ikke finde på et bedre) at mærke baby under veer - men om det betyder at man er "det mere" i fødsel hvis man ikke gør - aner jeg ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da et meget godt spørgsmål :unsure

Aner det faktisk ikke. Da jeg først fik veer gjorde det så ondt at jeg ikke rigtig kunne mærke andet end dem :wacko

Kan godt forestille mig, at man måske ikke lægger så meget mærke til det når veerne ER gået i gang ;)

Det afgørende er, om du synes du mærkede nogen ændring i dagene/timerne op til veerne kom? Bevægede han sig mere/mindre/anderledes? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg aner det ikke. :)

Men de siger jo at hvis baby er stille så er det et tegn på den snart kommer ud da den samler kræfter.. men om det er en af de mange skrøner ved jeg ikke :)

Uh, det håber jeg godt nok ikke, for så er det på ingen måde foreløbig hun kommer ud :rolleyes

Altså, jeg ved ikke hvordan det foregår, hvis man "bare" får veer. Mit vand gik jo samtidigt med den første ve og da jeg ringede til fødestuen spurgte hun om jeg havde mærket baby, hvilket jeg ikke havde. Hun bad mig derfor ringe en time senere, hvis jeg stadig ikke havde mærket baby - og det gjorde jeg ikke - så jeg blev bedt om at møde ind, da jeg ikke havde mærket hende.

Så man kan i hvert fald godt risikere (dårlig ordvalg, men kunne ikke finde på et bedre) at mærke baby under veer - men om det betyder at man er "det mere" i fødsel hvis man ikke gør - aner jeg ikke :)

Gad vide om det var vigtigt at du mærkede baby fordi vandet var gået eller bare sådan generelt... For hvis ikke det har noget med vandet at gøre, så taler det jo for, at barnet stadig kan/skal bevæge sig under veerne. Eller det taler i hvert fald ikke for, at det kræver barnet ligger stiller før man går i fødsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forestille mig, at man måske ikke lægger så meget mærke til det når veerne ER gået i gang ;)

Det afgørende er, om du synes du mærkede nogen ændring i dagene/timerne op til veerne kom? Bevægede han sig mere/mindre/anderledes? :unsure

Det kan jeg ikke umiddelbart huske. Men jeg er ret sikker på at jeg har mærket ham hver dag. For det tænkte jeg meget over. Mine veer startede om natten og jeg tror at han bevægede sig dagen før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan jeg ikke umiddelbart huske. Men jeg er ret sikker på at jeg har mærket ham hver dag. For det tænkte jeg meget over. Mine veer startede om natten og jeg tror at han bevægede sig dagen før.

Jeg har lige været inde og lure i din graviditetstråd og du synes du mærkede mindre liv de sidste 14 dage før... Se evt. i min tråd hvor jeg har citeret dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg mærkede mere liv i dagene op til fødlen end jeg før havde gjort og jeg kan tydligt huske at jeg mærkede hende under veerne. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg mærkede mere liv i dagene op til fødlen end jeg før havde gjort og jeg kan tydligt huske at jeg mærkede hende under veerne. :)

Sejt! TAK! :glad ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victoria møffede også rundt under mine veer... Og dagene op til. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Victoria møffede også rundt under mine veer... Og dagene op til. :loveshower

Håbet lever :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige været inde og lure i din graviditetstråd og du synes du mærkede mindre liv de sidste 14 dage før... Se evt. i min tråd hvor jeg har citeret dig ;)

Ha ha... Hvor sjovt ;)

Det må jeg lige ind og se.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg ventede den første mærkede jeg ham meget mindre dagene op til. Jeg mærkede ham så lidt at jeg kontaktede hospitalet og fik besked om at komme ind med det samme. Jeg blev undesøgt og alt var ok, men de kunne se på strimlen jeg havde fået kørt over et par timer at jeg var begyndt at få veer ( Jeg mærkede ingenting endnu.) Og de tog vandet og satte gang i fødslen. De mente at grunden til at jeg ikke havde mærket ham, var fordi han havde gjort sig klar til at komme ud..

Men jeg tror det er meget forskelligt, har nemlig en veninde der mærkede massere af liv til sidste ve..

Krydser fingre for der snart sker noget hos dig.. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER