Oprettet December 7, 2011 Hej i skønne BK-tøser! Jeg står nu i den situation at jeg skal til at søge job, som pædagog (er arbejdsklar pr. 01.02.12.. Men samtidigt har i jo været igang med PB i 4 mdr og ved jo af gode grunde ikke, hvornår der er gevinst (kunne ellers være dejligt!!). Men nu står jeg i den penible situation, at jeg jo kan "risikere" at blive gravid allerede inden jeg kan starte på job (hvis jeg altså får et) - og i "værste" tilfælde være små 3 mdr henne i februar!! Jeg synes måske bare det er undfair for en arbejdsplads, at jeg bliver ansat i en fast stilling og så smutter på barsel 4 mdr efter (i pædagogverdenen kommer man på barsel 2 mdr før).. Modsat ville jeg have det dårligt med at stoppe PB midlertidigt, fordi det jo er en stor drøm for os begge.. Desuden ved jeg jo ikke hvornår jeg bliver gravid - og om jeg overhovedet kan blive det.. Men det er jo også dumt at sætte livet på standby og derved sige nej tak til jobs - bare fordi man gerne vil være mor.. Mit drømmesenarie ville være, hvis jeg kunne blive ansat i et vikariat på 6 mdr. Så kunne jeg nemlig gå på barsel, hvis jeg er gravid eller søge andre job, hvis jeg ikke er.. Jeg har jo nemlig kun haft gang i PB i 4 mdr - og hvis der ikke er gevinst efter et 6 mdr vikariat - så er det jo igang med hjælp fra lægen.. Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad i ville gøre i den situation?? Og hvad de som har stået i min situation har gjort!? :help Jeg føler mig meget frustreret over situationen, for jeg vil jo ikke genere nogen - jeg vil jo bare gerne være mor :huug Mange knus fra Betty87 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Jeg søgte nyt job da vi havde været i gang med PB i 3 måneder. Jeg fik jobbet og testede positivt da jeg havde været ansat i 7 dage. Fortryder intet og ville ikke gøre det om, overvejede faktisk ikke engang at udsætte PB - og min arbejdsplads har også kun ønsket mig tillykke :) Du ved ikke hvornår du bliver gravid - og hvorfor skal det gå ud over dit job/liv? Og hvis arbejdspladsen har mod på at ansatte en kvinde i den fødedygtige alder - er det så vigtigt om du skal på barsel efter 4 måneder end efter 9 måneder? Hvad er forskellen? Din barselsperiode er lige lang, og du ved jo ikke hvornår arbejdspladsen er mest belastet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Da du hverken ved hvornår du bliver gravid eller hvornår du får job (i Århus er der 200 - 300 ansøgninger pr. pædagogjob) så synes jeg du skal kaste dig ud i begge projekter og se hvad der kommer først - og falder de sammen så klarer du også det :) Mit første job efter jeg blev færdiguddannet kom 1 måned før min barsel var slut (afkortede barslen pga. jobbet) mens jeg derefter var arbejdsløs i 1½ år før der meldte sig et vikarjob en times kørsel væk. Mit første barn tog 1 måned at lave - den sidste tog lidt over 1½ år!! Bare så du kan se at sådanne ting ikke er til at planlægge - de kommer som de selv har lyst. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Øh hvis du får job ved fin arbejdsgiver jo at der vil komme en barsel på et tidspunkt og det har de nok taget hensyn til i deres ansættelse. Så det ville jeg ikke bekymre mig om ellers kan du sige det til samtalen hvis du føler for det Held og lykke med begge dele Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Bare kast dig ud i det. Som Stikan skriver så er det ikke fordi jobbene som pædagog hænger på træerne. Go for it :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Jeg ville kaste mig ud i begge dele... Det er jo ikke til at sige hvordan hverken det ene eller andet vi gå :) Synes en arbejsgiver må forvente sådan noget, når de ansætter kvinder i den fødedygtige alder.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Mange tak for alle besvarelserne - og kan jo kun give jer ret!! Hvis jeg ikke får job vil jeg jo ægre mig meget, hvis PB er sat på pause! Hvis jeg får job og bliver gravid inden eller samme tid, så er jeg jo garanteret bedre barselsdagpenge og et dejligt vidunder - og måske en skuffet arbejdsgiver. Hvis jeg får job og ikke er gravid til at starte med kan jeg jo nyde jobbet.. Så i bund og grund er det jo kun den potentielle skuffede arbejdsgiver jeg er nervøs for og har dårlig samvittighed over!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 19, 2011 Et råd herfra. forsæt. jeg gjore selv den kæmpefejl at sætte PB på hold for et job, jeg fik det da vi lige var gået i gang med PB og jeg trak hårdt i håndbremsen og satte det på hold. vi er nu i gang igen, men jeg kan se mit ønske om et barn er kæmpe stort og at det har været en kæmpefejl at sætte det på hold i 4 mdr. jeg føler jeg lider afsavn, den fejl gør jeg ikke igen. Det er så svært at få job i dag, især faste stillinger, ikke umuligt men svært. Lad være med at sætte dit liv på hold for et evt. job. Jeg fortryder bitterligt vi satte det på hold. Del dette indlæg Link to post Share on other sites