Thess

Hvornår begyndte I for alvor??

11 indlæg i dette emne

Hej med jer skønne kvinder!! :jul12:

Jeg har nu fulgt med herinde i en måneds tid ca, og må da ærligt indrømme at dette forum da vist er mindst lige så vanedannende som søster Bryllupsklar! ;)

Som nogen måske husker, hvis I læste mit aller første indlæg i dette forum som hed "hvornår er man klar??!!), så nåede jeg og min skønne mand frem til at det nu var den rigtige tid til at jeg smed p-pillerne :) Det gjorde jeg så, og den 20. november 2011 tog jeg min sidste p-pille. Den 26. november fik jeg så min mens, som planlagt. Nu er min mens jo så ovre og har været det i ca en uges tid, og vi har dea også sexet et par gange siden da :seng

Nu, mens jeg læser i alle jeres skønne beretninger osv, kan jeg se at nogle af jer venter med at prøve efter I har smidt p-pillerne, og beskytter jer på anden vis de første måneder. Hvorfor har I valgt at gøre det, og er det noget man bør gøre i forhold til at pillerne kan komme helt ud af kroppen eller hvordan? Bliver helt nervøs for om vi er for hurtigt ude med at gå igang.. :unsure

Er der nogen grund til at man lige vente lidt, og bør slå kold vand i blodet??

Glædelig jul :jul5: og :kram fra en pige som stadig er ved at finde ud af alt det her nye ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes bare i skal klø på - hvis din krop er klar og p-pillerne er ude af kroppen, så kan du blive gravid med det samme :) Kroppen er ret fiks indrettet på det punkt, så der er ingen grund til at tøve :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg ikke en af dem, som er stoppet på p-piller, lige inden vi gik i gang, men jeg kan ikke se nogen grund til, at I skulle vente med at gå i gang :) For nogen lykkes det jo allerede i første forsøg efter p-pille stop, og hvis det kan ske for dem, hvorfor skulle det så ikke kunne ske for jer :) Kort sagt, gå i gang og giv den gas ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil lige tilslutte mig - når I er klar til at det gerne må ske, så gå endelig i gang. Det kan ikke skade. For nogen gælder det at det tager lidt tid inden kroppens egne hormoner "tager over" så man igen får en (måske regelmæssig) cyklus og ægløsning. Andre blir gravide lige med det samme. Jeg tror det er grunden til at nogen vælger at stoppe med p pillerne nogle måneder før de har tænkt sig at begynde at prøve at lave baby - for måske så at blive hurtigere gravide.

For mit eget vedkommende tog det 3 cyklusser efter p pille stop før jeg fik ægløsning, de første mdr fik jeg bare den sædvanlige blødning "på klokkeslet", men den 3. måned blev jeg gravid. Jeg har så ikke taget p piller siden før jeg fik mit første barn, fordi jeg ikke bryder mig om sådan at få mit hormonsystem styret, men det er jo en anden debat...

Held og lykke med project baby :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar piger!! :loveshower

Nu føler jeg at vi trygt kan prøve videre ;) :seng

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige som de andre at du bare skal klø på. Jeg har faktisk læst at der er større chance for at blive gravid lige efter p-pillestop.

Men det gælder selvfølgelig ikke for alle. Held og lykke :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også klø på og har også læst at det for nogen er nemmest at blive gravid umiddelbart efter p-pillestop.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også sige som de andre at du bare skal klø på. Jeg har faktisk læst at der er større chance for at blive gravid lige efter p-pillestop.

Men det gælder selvfølgelig ikke for alle. Held og lykke :goodluck

Tusind tak for svar, og sjovt med større chance ved p-pille stop, det vise jeg slet ikke :) Så må vi se hvor heldig jeg er på det punkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også klø på og har også læst at det for nogen er nemmest at blive gravid umiddelbart efter p-pillestop.

Tak for svar :biglove , og det er altid sjovt at høre om nyt man ikke viste i forvejen, og det hører jeg jo meget lige nu hvor alt er så nyt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare at gå i gang :seng

Det gjorde vi efter jeg havde taget p-piller i 13 år. Derfor var jeg sikker på der ville gå laaaaaaaaaaang tid, men det skete allerede i 2 forsøg! Helt vildt.. :loveshower

Det er også nyt for mig at man nemmere kan blive gravid lige efter p-pille stop, men i mit tilfælde passede det måske meget godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede simpelthen med p-piller, fordi de ikke gjorde noget godt for mig. De foerste 3 maaneder efter havde jeg mens paa klokkelset og fornemmede ikke nogen aegloesning - blev da heller ikke gravid. Jeg tog en kur med kosttilskud og madplan, som hjalp paa hormonerne. Saa pausede vi PB, da jeg gerne ville drikke vin i stiletter og nyde brylluppet som ikke-gravid. Skaebnen ville at jeg blev gravid i 4. cyklus efter vi genopstartede vores PB og vi venter nu en juni-baby :loveshower

Jeg ville da bare gaa igang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER