Oprettet December 6, 2011 Hej i skønne kvinder (og mænd) Sagen er den at jeg siden jeg blev udlært som IT supporter i august, har været ansat på kontrakt i det firma jeg blev udlært i. Kontrakten udløber 31/12-11 og jeg kan ikke få lov at blive, da der er fuld ansættelsesstop i virksomheden <_< Jeg sendte derfor et par ansøgninger i fredags, og er i dag kaldt til samtale ved et af stederne på torsdag :glad MEN kan jeg godt tillade mig at bede om fri til en samtale, eller skal jeg bare bede om fri uden at sige hvad grunden er? Jeg ved min chef ønsker jeg får et arbejde, for han ville ønske han måtte beholde mig, men på den anden side, synes jeg ikke det virker "pænt" at bede om fri til en samtale et andet sted.. Hvad ville i gøre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Jeg ville bede om fri, og fortælle grunden :) For det første, er han jo klar over du søger job :) For det andet, ringer de jo muligvis og vil have en lille samtale med ham - også er det måske rart nok han er lidt "forberedt" :) Held og lykke med samtalen! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Situationen taget i betragtning, så ville jeg også fortælle grunden - hvis du har lyst. Det er jo næsten åbenlyst alligevel, når du nu snart er arbejdsløs. HVIS din evt. kommende arbejdsgiver skulle ønske at tale med din chef, som Myliona skriver, så skal de fortælle dig det først, så du kan nå at forberede ham der - i fald du vælger ikke at fortælle grunden nu. Pøj-pøj med samtalen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Og jeg tænker sig det, det kunne jo være at chefen ville arbejde lidt mere for at få dig ansat. Du skal jo have fri ligegyldig hvad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Tak for svar piger :) Jeg har bedt om en omsorgsdag. Den skal alligevel bruges inden nytår, og spørger han om hvorfor, fortæller jeg ham sandheden :) Chancen for at han ansætter mig hvis jeg fortæller om samtalen er minimal, da der virkelig er FULD ansættelsesstop i hele virksomheden :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Mit vikariat udløber 31.1 og jeg har fortalt min leder at jeg gerne vil have en udtalelse nu da jeg er i gang med at søge job, så hvis jeg skal til samtale så er hun forberedt. Hun har dog et par gange sagt at hun måske får brug for mig frem til 1/4 hvor jeg har været hård og sagt at så længe hun ikke ved noget sikkert, så søger jeg jobs pr. 1/2 men hvis hun kommer frem til at hun helt sikkert kan bruge mig til 1/4 vil jeg sætte jobsøgningen på stand by et par måneder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites