Oprettet December 6, 2011 Jeg har lige afsluttet et 4 ugers praktik og blevet lovet at komme tilbage til februar som skolesekretær som løntilskuds job. Mit håb var så, at jeg ender med at overtage jobbet helt som rigtig job, da deres skole sekretær er langtids sygemeldt. Så jeg gik på tidlig juleferie for en uge siden og glædede MIG over tingenes gang. Men i går blev jeg kontaktet af et vikar berou... Om et vikariat på mindst 3 mdr og ned start hurtigst muligt. Løven er 125 kr så omkring 22 kr højere end mine dagpenge. Men problemer er, at jeg så ikke kan komme i løntilskud som skolesekretær til februar.... Hvad ville I gøre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Hvilket er at jobbene synes du lyder sjovest? Hvis skolesekretær jobbet et et job, som du tror du bliver rigtig glad for, så ville jeg satse på det. Der er jo ingen garanti for, at du får lov at overtage jobbet, men der er heller ingen garanti for, at det andet vikariat varer mere end de 3 måneder. Så jeg ville helt klart gå efter det, der lød mest interessant for mig. Held og lykke med det. :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Har du det på skrift ang. Løntilskud og er det fastlagt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Har du det på skrift ang. Løntilskud og er det fastlagt? Nej har kun en mundtlig aftale, men samtidig sagde skoleinspektøren også, at hvis nogle kom næste år og spurgte først, så fik de løntilskuds jobbet! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Hvilket er at jobbene synes du lyder sjovest? Hvis skolesekretær jobbet et et job, som du tror du bliver rigtig glad for, så ville jeg satse på det. Der er jo ingen garanti for, at du får lov at overtage jobbet, men der er heller ingen garanti for, at det andet vikariat varer mere end de 3 måneder. Så jeg ville helt klart gå efter det, der lød mest interessant for mig. Held og lykke med det. :balloons Jeg har altid gerne ville arbejde som skolesekretær, og selvom jeg måske ikke får jobbet bagefter, så tæller det som god erfaring på mit cv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Jeg ville tage vikarjobbet - det tæller også og ser bedre ud Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Ok så er der jo ikke noget som er sikker. Derfor ville jeg tage vikarjobbet. Det tæller mere på et cv en et job som du ikke ved om du får. Men nu er det også fordi jeg rent personligt ikke forstår hvordan man kan tillade sig at være kræsen hvis man er jobsøgene. Og kender ikke systemet men hjælper det ikke at du har timer i arbejde ang. Længden på ledigheden. Du må lige opdatere da jeg som sagt ikke kender reglerne. Men det er jo ikke andet end et vikariet, så du kan vel starte der og så springe fra hvis du på skrift får det andet Men held og lykke med din beslutning Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Du må da slet ikke sige nej til et "rigtigt" job, når du er på dagpenge? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Du må da slet ikke sige nej til et "rigtigt" job, når du er på dagpenge? Det har du ret i :) Mon ikke du hellere må følge reglerne, så du ikke mister din dagpengeret.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Går i dag sagt ja til jobbet og venter på at høre mere Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 7, 2011 Hejsa Jeg havde slet ikke fattet alt det med løntilskud og så videre - men godt de andre kloge tøser har givet dig gode råd - held og lykke med det :jul11: Del dette indlæg Link to post Share on other sites