Oprettet December 5, 2011 Jeg har jo hele tiden gået ud fra, at jeg får de der ekstra 12 SU-klip når vi får vores baby og jeg går på barsel. Dvs. jeg havde faktisk regnet med at få su "som jeg plejer" hver måned, altså at der bare bliver klemt et ekstra års su (de 12 ekstra klip) ind. MEN jeg har så lige læst at man skal have været studieaktiv måneden inden man får de ekstra klip! Den sidste måned jeg er studieaktiv i er juni (måske endda maj... Jeg har termin i juli), dvs. jeg skal senest starte på ekstra klip i juli 2012. De ekstra klip udløber dermed efter juni 2013. Men jeg vender jo først tilbage til studiet i september 2013 (for det er først dér det nye semester starter). Så nu er jeg lidt bekymret for om jeg så bare står totalt uden indkomst i juli og august 2013??? :o Havde jeg startet på en ny uddannelse ville jeg jo heller ikke få su midt i sommerferien, men først fra den måned hvor jeg reelt begynder :unsure Men omvendt, hvis jeg ikke var på barsel, så HAVDE jeg jo fået su i sommerferien. :unsure Jeg er strengt taget væk fra studiet i mere end et år, fordi der er to sommerferier i min studieperiode. Men omvendt så bliver færdiggørelsen af mit studie kun forsinket med et år. :wacko Ved ikke om det her giver mening, men for at prøve at opsummere: Jeg har termin i juli 2012, eksamen i juni 2012 og studiestart efter barsel i september 2013. Ser min økonomi ud som følgende: A. Juni 2012: Alm su Juli 2012: ekstra su August 2012: ekstra su September 2012: ekstra su Oktober 2012: ekstra su November 2012: ekstra su December 2012: ekstra su Januar 2013: ekstra su Februar 2013: ekstra su Marts 2013: ekstra su April 2013: ekstra su Maj 2013: ekstra su Juni 2013: ekstra su Juli 2013: Alm su August 2013: Alm su September 2013: Alm su ELLER B: Juni 2012: Alm su Juli 2012: ekstra su August 2012: ekstra su September 2012: ekstra su Oktober 2012: ekstra su November 2012: ekstra su December 2012: ekstra su Januar 2013: ekstra su Februar 2013: ekstra su Marts 2013: ekstra su April 2013: ekstra su Maj 2013: ekstra su Juni 2013: ekstra su Juli 2013: INTET August 2013: INTET September 2013: Alm su Eller C: Noget helt tredje? :unsure Håber der er nogen derude, der ved noget, jeg er da lidt bekymret for om jeg pludselig er totalt uden indkomst i to måneder :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 5, 2011 Jeg sluttede mine eksamner i juni fik alm. SU i sommerferien og gik på barsel i august. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål men du skal først starte din barsel når dit studie starter igen dvs efter sommerferien. På den måder har du et år med barselklip og kan starte op med alm. SU ved studiestart et år efter. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 5, 2011 Jeg sluttede mine eksamner i juni fik alm. SU i sommerferien og gik på barsel i august. Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår dit spørgsmål men du skal først starte din barsel når dit studie starter igen dvs efter sommerferien. På den måder har du et år med barselklip og kan starte op med alm. SU ved studiestart et år efter. Hmm, men hvordan "melder" jeg at jeg først går på barsel i september (som det jo så er for mig)? Jeg læste bare at jeg skulle have været studieaktiv i måneden før jeg får de der ekstraklip og jeg er jo ikke studieaktiv i min sommerferie :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 5, 2011 Jeg er RET sikker på at studieaktiv = tilmeldt et studie :) og ikke, som jeg læser du forstår det, fysisk aktiv med forelæsninger hver dag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 5, 2011 Jeg er RET sikker på at studieaktiv = tilmeldt et studie :) og ikke, som jeg læser du forstår det, fysisk aktiv med forelæsninger hver dag :) Uh, havde faktisk slet ikke overvejet at man kunne definere det sådan :o Men det ville jo løse alt! :loveshower Håber du har ret! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 5, 2011 Studieaktiv betyder at du er TILMELDT et studie. Dvs du må ikke have haft orlov i måneden inden. Hvis du er i tvivl så ring til SU-kontoret på dit universitet. De er søde til at hjælpe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Jeg er RET sikker på at studieaktiv = tilmeldt et studie :) og ikke, som jeg læser du forstår det, fysisk aktiv med forelæsninger hver dag :) Studieaktiv betyder at du er TILMELDT et studie. Dvs du må ikke have haft orlov i måneden inden. Hvis du er i tvivl så ring til SU-kontoret på dit universitet. De er søde til at hjælpe. :ditto Helt enig. Det bliver ikke noget problem for dig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Hmm, men hvordan "melder" jeg at jeg først går på barsel i september (som det jo så er for mig)? Jeg læste bare at jeg skulle have været studieaktiv i måneden før jeg får de der ekstraklip og jeg er jo ikke studieaktiv i min sommerferie :unsure Jeg skulle bare skrive en mail til mit studie hvor jeg skrev hvrnår jeg gik fra og hvornår jeg startede igen. Og som de andre skriver er du studieaktiv i din ferie så længe du er tilmeldt dit studie! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 6, 2011 Super! :tak Så er jeg mere rolig :) Skal nok bare lige vende med studievejlederen, hvordan jeg gør i praksis så :) Det kan jeg bare ikke liiiiiiiiiiige nu, da studievejlederen er en af mine personlige veninder, så det må lige vente til at vi e HELT offentlige med graviditeten :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites