Little Miss

Graviditet og rejser

15 indlæg i dette emne

Håber i kan hjælpe med lidt erfaringer og gode råd... :help

Alle bliver ved med at sige at det at være gravid ikke er en sygdom.... Det kan godt være men der er godt nok mange ting man skal tænke over :wacko Det er til at blive helt rundforvirret af.

Min mand og jeg er igang med at kigge på vores sædvanlige rejse i januar. Vi rejser altid væk i 3-4 uger efter nytår.

Til denne tur har vi talt om Afrika. En af vores store drømme har altid været en safari :) Men så begynder min hjerne og gå i overflow...

Afrika = vaccine for gul feber og malaria piller. Så vidt jeg har læst mig frem til er vacciner et "no go" når du er gravid. Og malaria piller lyder heller ikke så klogt. <_<

Safari = køreture rundt i meget forskelligt terræn i jeep hvor der 100 % vil være inkluderet bump i massevis. Er sikker på at jeg skal spænde mine ømme bryster godt ind :hophop men har det betydning for lillespiren?

Lægehjælp = Hmmmm... Mit ude på savannen er der nok ikke så meget hjælp at hente.

Kvalme = ??? Ved ikke om det bliver et issue men tanken om kvalme mens man er på en tur som det med varme, anderledes mad mv. er bare ikke så spændende. :puke

Men når alt dette nu er sagt er det en tur jeg rigtig rigtig rigtig gerne vil på. Og jeg er på det tidspunkt hvor vi overvejer at tage afsted i ca. 10. uge. Så er jo på ingen måde højgravid...

Hvad er jeres tanker? Ville i tage afsted på en tur som det, ville i tage ud at rejse overhovedet eller ville i blive hjemme?

Del dette indlæg

Jeg mener altså heller ikke at du må få vaccinationer, når du er gravid. Og jeg ville da bestemt ikke turde at tage afsted uden vaccine.

Så hvis jeg var dig ville jeg blive hjemme desværre <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ville nok også vælge et mindre eksotisk rejsemål, og så tage til Afrika en anden gang:) så der er adgang til lægehjælp osv.

Hvad hvis det ender med at du er den type gravide som skal tisse hver ½ time? og derudover er det vidst ikke tilladt med vaccinerne som tidligere nævnt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik at vide af min læge, at jeg ikke må få anden halvdel af min hepatitis vaccine, og da vi var i Thailand i sommers (hvor jeg fik den første hepatitis vaccine) snakkede vi lidt om det med malariapiller, da de vist skulle kunne være decideret farlige for en graviditet :o Vi undlod malariapillerne i tilfælde af at vi havde lyst til at prøve at blive gravide mens vi var dernede, men ved ikke lige om man bare lige kan undlade malariapillerne i Afrika :unsure (Vi kunne kun i Thailand, fordi der ikke var udbrud, der hvor vi var :))

Jeg ville bestemt tage ud at rejse, men jeg ville nok tage på badeferie i Grækenland eller sådan noget, istedet for den ellers fantastiske tur til Afrika. :)

Men hvis du rejser 3-4 uger i 10. uge bliver det så egentlig ikke noget bøvl i forhold til NF-scanning? :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :loveshower

Jeg tror jeg er kommet frem til samme mening - altså ingen rejse til Afrika i denne omgang. Men afventer dog lige besked fra gyn omkring vaccinationer. Reelt set synes jeg også det er noget være rod at betale så mange penge for en rejse hvor vi kan risikere at jeg er dårlig <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik at vide af min læge, at jeg ikke må få anden halvdel af min hepatitis vaccine, og da vi var i Thailand i sommers (hvor jeg fik den første hepatitis vaccine) snakkede vi lidt om det med malariapiller, da de vist skulle kunne være decideret farlige for en graviditet :o Vi undlod malariapillerne i tilfælde af at vi havde lyst til at prøve at blive gravide mens vi var dernede, men ved ikke lige om man bare lige kan undlade malariapillerne i Afrika :unsure (Vi kunne kun i Thailand, fordi der ikke var udbrud, der hvor vi var :))

Jeg ville bestemt tage ud at rejse, men jeg ville nok tage på badeferie i Grækenland eller sådan noget, istedet for den ellers fantastiske tur til Afrika. :)

Men hvis du rejser 3-4 uger i 10. uge bliver det så egentlig ikke noget bøvl i forhold til NF-scanning? :unsure

Barbamama.... Jeg har slet ikke overvejet omkring NF skanning. Skal den foretages på et bestemt tidspunkt?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Barbamama.... Jeg har slet ikke overvejet omkring NF skanning. Skal den foretages på et bestemt tidspunkt?

Jeg mener at de tager den mellem 11+0 og 13+6, men jeg er ikke sikker... :unsure Synes bare man plejer at høre at det er omkring uge 12, og så tænkte jeg bare at hvis I skulle være væk i 4 uger fra uge 10, så begyndte det da at knibe lidt :unsure

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener at de tager den mellem 11+0 og 13+6, men jeg er ikke sikker... :unsure Synes bare man plejer at høre at det er omkring uge 12, og så tænkte jeg bare at hvis I skulle være væk i 4 uger fra uge 10, så begyndte det da at knibe lidt :unsure

Må høre gyn imorgen om hvornår og hvordan. Så bliver det også lidt nemmere at planlægge ferie :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville heller íkke rejse til afrika, men finde et andet sted :rolleyes

Vi var på kreta i efterårsferien og rejser igen her den 25 december til tenerife hvor jeg er omkring uge 32 så man kan altså godt rejse når man er højgravid :loveshower

Håber at I finder ud af det, ellers ta en snak med din læge omkring det land i vil rejse til

knus

Jeanett

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville rejse til asien hvis det var mig og så planlægge rejsen væk fra malariaområder (har en veninde der blev nødt til at få en abort fordi hendes foster var misdannet og de mistænkte malariapiller)..

Men ja det skal da også lige times med nf.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 11+3 i dag og vi tager paa bryllupsrejse til Thailand i januar :glad Det bliver 2 overnatninger i Bangkok og 10 paa Koh Samui, hvor vi kan tage paa dagsture ud fra. Vi havde booket rejsen foer jeg blev gravid, tegnet med en ekstra afbestillingsforsikring, hvis nu jeg ikke ville kunne tage afsted. Men jeg har det godt i min graviditet, saa vi regner staerkt med at komme afsted :)

Selvfoelgelig med forholdsregler omkring flyveturen, mad og drikke. Jeg er ikke vaccineret, men det tager de ikke saa tungt i Italien (modsat saa mange andre ting, ha ha). Malariapiller er absolut NO GO for gravide og vaccinationer generelt vil jeg selv holde mig fra, naar det ikke er strengt noedvendingt paa vores destination.

Der er et udmaerket(har jeg laest) hospital paa oen og det goer mig ekstra tryg ved at tage afsted.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang NF scanningen så skal den foretages mellem d. 18. januar og d. 3. februar for vores vedkommende, vi har jo samme terminsdato. Hvis du er usikker på om din passer er det nok sikrest ikke at vælge en af yder datoerne. Jeg ku i øvrigt ikke forestille mig at rejse særlig langt væk under en graviditet, ville nok foretrække europa, men jeg er nok også en tøs på det punkt. :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ang NF scanningen så skal den foretages mellem d. 18. januar og d. 3. februar for vores vedkommende, vi har jo samme terminsdato. Hvis du er usikker på om din passer er det nok sikrest ikke at vælge en af yder datoerne. Jeg ku i øvrigt ikke forestille mig at rejse særlig langt væk under en graviditet, ville nok foretrække europa, men jeg er nok også en tøs på det punkt. :P

Jeg er ret sikker på min terminsdato da jeg blev insemineret. Så kan den vel ikke rykke sig ret meget? <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ret sikker på min terminsdato da jeg blev insemineret. Så kan den vel ikke rykke sig ret meget? <_<

Det sku jeg mene var ret sikkert :glad Håber I får en dejlig ferie, hvor den så kommer til at gå hen denne gang.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er beslutningen taget. Ingen vild tur i denne omgang....

Umiddelbart bliver den en billig afbudsrejse i 14 enten lige efter min eksamen d. 4. januar eller efter NF skanningen slut januar. Men ferie SKAL der være plads til :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER