Nica

Jeg er gravid, men tør ikke glæde mig

17 indlæg i dette emne

Hej med jer.

Jeg er endelig blevet gravid igen efter en SA i marts måned i år. Jeg er pt. 5+3 - altså ikke særlig langt henne.

Jeg vil så gerne kunne glæde mig, mærke sommerfugle i maven. Men det er altså virkelig svært. I bund og grund fordi jeg er bange for det sker igen og ikke tør glæde mig for tidligt.

Hvis jeg så havde alle symptomer på at være gravid, ville det være skønt, men har kun lidt ømme bryster og i perioder jag, stikken i underlivet. And that´s it...

Ventetiden føles som uendelig lang til jeg skal til lægen. (21. dec.)

Jeg tog en graviditetstest igår, blot for at se om der stadig kom 2 streger - det gjorde der, men det er jo langt fra en garanti at den lille spire bliver hvor den skal..

Åhh, blot lidt tanker - som går mig en smule på.

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde skrevet et laaangt indlæg.. Som forsvandt <_<

Nu får du den korte udgave: Ring til lægen, og spørg om de vil måle HcG ved dig, da du er meget nervøs.

Min læge ahr gjort det ved mig, pga tidligere aborter.

I dag er jeg stadigvæk nervøs engang i mellem -- især nu, hvor det er nogle uger siden jeg så Spir leve.. Glæder mig til min tidlige tryghedsscanning på onsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med :gravid :loveshower

Jeg havde det på samme måde som du har det efter en MA og en SA... Der er desværre ingen garantier for, at det går godt denne gang :( Men chancen for, at det går godt er større end risikoen for, at det går skidt... og masser af :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde skrevet et laaangt indlæg.. Som forsvandt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mit indlæg forsvandt også....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde skrevet et laaangt indlæg.. Som forsvandt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Myliona:

Der er helt ged i systemet. 3 gange forsvandt mit indlæg. Så prøver igen.

Jeg tror at jeg vil få en tid på mandag. Skal også have målt blodprocent, da jeg er ret svimmel for tiden.

Var det let at få en tryghedsscanning? Har en fornemmelse at der ikke bliver delt ud af scanninger.

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med :gravid :loveshower

Jeg havde det på samme måde som du har det efter en MA og en SA... Der er desværre ingen garantier for, at det går godt denne gang :( Men chancen for, at det går godt er større end risikoen for, at det går skidt... og masser af :bd

Tusind tak. :)

Nej, og det er nok også derfor at jeg er bange for at det går galt igen.. Jeg tør ihvertfald ikke glæde mig for tidligt - er så bange for at blive skuffet.

Men jeg kan se at du har det fint - og at alt går som det skal.

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak. :)

Nej, og det er nok også derfor at jeg er bange for at det går galt igen.. Jeg tør ihvertfald ikke glæde mig for tidligt - er så bange for at blive skuffet.

Men jeg kan se at du har det fint - og at alt går som det skal.

Jeg forstår det godt... jeg turde også først at begynde at glæde mig da jeg havde været til en tidlig scanning... men stadigvæk var jeg bange for at det ville gå galt... Men som du selv siger, er alt fint her nu og risikoen for abor er meget lille nu, hvor jeg er nået så langt....

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemt og nemt.. Min læge sagde der ikke er så mange der får det mere..

Men som hun sagde: Hvis de vurderer man ikke skal have en, er det jo rent faktisk fordi de vurderer man ikke har grund til bekymring - så på den måde er det jo en god ting.

Trot i øvrigt at grunden til jeg får en tidlig scanning, kan være jeg er overvægtig og har fået en gastric bypass.. - eller, det er nok medvirkende, da jeg også skal til samtale med en diætist..

Men HcG måling er let at få..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nemt og nemt.. Min læge sagde der ikke er så mange der får det mere..

Men som hun sagde: Hvis de vurderer man ikke skal have en, er det jo rent faktisk fordi de vurderer man ikke har grund til bekymring - så på den måde er det jo en god ting.

Trot i øvrigt at grunden til jeg får en tidlig scanning, kan være jeg er overvægtig og har fået en gastric bypass.. - eller, det er nok medvirkende, da jeg også skal til samtale med en diætist..

Men HcG måling er let at få..

Jeg havde godt på fornemmelsen at det ikke ville være let. Og jeg burde jo bare slå koldt vand i blodet og slappe af, og så nyde tanken om at jeg er

gravid. Meeeen det er lettere sagt end gjort. For i morgen er det tidspunktet for SA sidste gang... og jeg gruer dagen.

BK der ved at jeg er gravid, så jeg går jo og tumler med tankerne for mig selv... Så super at I er der.

Jeg går jo og "måler" symptomerne, og jeg har stadig lidt ømme og større bryster, niv/menstruationslignende smerter.

Så jeg håber at den lille spire bliver der.

Og min datter sagde (igen) her til morgen at hun synes at vi snart skulle have en baby. Det går hun meget op i pt. Det ville bare være så fedt hvis det virkelig lykkedes.

Tak for at i er der. Det er altså virkelig dejligt.

Kh Nica

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde godt på fornemmelsen at det ikke ville være let. Og jeg burde jo bare slå koldt vand i blodet og slappe af, og så nyde tanken om at jeg er

gravid. Meeeen det er lettere sagt end gjort. For i morgen er det tidspunktet for SA sidste gang... og jeg gruer dagen.

BK der ved at jeg er gravid, så jeg går jo og tumler med tankerne for mig selv... Så super at I er der.

Jeg går jo og "måler" symptomerne, og jeg har stadig lidt ømme og større bryster, niv/menstruationslignende smerter.

Så jeg håber at den lille spire bliver der.

Og min datter sagde (igen) her til morgen at hun synes at vi snart skulle have en baby. Det går hun meget op i pt. Det ville bare være så fedt hvis det virkelig lykkedes.

Tak for at i er der. Det er altså virkelig dejligt.

Kh Nica

Jeg har ligesom de andre prøvet at miste, og er så gravid igen :) Det er svært at glæde sig, fordi angsten for at skulle igennem et lignende scenarie igen lurer, men jeg forsøger virkelig at nyde det i fulde drag :) Det værste er næsten når man når det tidspunkt, hvor det gik galt sidste gang, det er virkelig nervepirrende :( Kan se, at du lige i disse dage er på det stadie, så lad os håbe, at de dage bare flyver afsted :goodluck

Mht. en skanning, så er det netop ikke så nemt at få pga. besparelser osv. Jeg kunne ikke få en henvisning til en via lægen, da han var sikker på, at de alligevel ikke ville indkalde mig til en - men vi kunne istedet forsøge at få lavet, så jeg kom forholdsvis tidligt til NF om ikke andet, hvis det kunne give mig ro.

Da vi var omkring tidspunktet hvor jeg begyndte at bløde sidste gang, havde vi bestilt tid til en privat skanning - det var alle pengene værd :loveshower Det gav en ro, også turde vi tro på det. Vi valgte samme dag at bestille en skanning igen 14 dage senere, og den var jeg til i sidste uge - igen var det helt fantastisk :biglove Det var faktisk først der, at jeg begyndte at tro helt på, at jeg ER gravid :loveshower :rolleyes Nu håber vi bare, at vi i løbet af den næste uges tid får datoen for NF, så vi har den at se frem til :) Vi har talt om at vi kunne købe endnu en skanning i uge 10, men lige nu ser vi tiden an - hvis vi føler behov for det, så gør vi det helt sikkert :)

Håber det lykkedes denne gang, og både I og jeres datter få sit ønske opfyldt :)

:goodluck og :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ligesom de andre prøvet at miste, og er så gravid igen :) Det er svært at glæde sig, fordi angsten for at skulle igennem et lignende scenarie igen lurer, men jeg forsøger virkelig at nyde det i fulde drag :) Det værste er næsten når man når det tidspunkt, hvor det gik galt sidste gang, det er virkelig nervepirrende :( Kan se, at du lige i disse dage er på det stadie, så lad os håbe, at de dage bare flyver afsted :goodluck

Mht. en skanning, så er det netop ikke så nemt at få pga. besparelser osv. Jeg kunne ikke få en henvisning til en via lægen, da han var sikker på, at de alligevel ikke ville indkalde mig til en - men vi kunne istedet forsøge at få lavet, så jeg kom forholdsvis tidligt til NF om ikke andet, hvis det kunne give mig ro.

Da vi var omkring tidspunktet hvor jeg begyndte at bløde sidste gang, havde vi bestilt tid til en privat skanning - det var alle pengene værd :loveshower Det gav en ro, også turde vi tro på det. Vi valgte samme dag at bestille en skanning igen 14 dage senere, og den var jeg til i sidste uge - igen var det helt fantastisk :biglove Det var faktisk først der, at jeg begyndte at tro helt på, at jeg ER gravid :loveshower :rolleyes Nu håber vi bare, at vi i løbet af den næste uges tid får datoen for NF, så vi har den at se frem til :) Vi har talt om at vi kunne købe endnu en skanning i uge 10, men lige nu ser vi tiden an - hvis vi føler behov for det, så gør vi det helt sikkert :)

Håber det lykkedes denne gang, og både I og jeres datter få sit ønske opfyldt :)

:goodluck og :bd

Ja, så blev det dagen hvor det gik galt sidste gang.. egentlig er det ret dumt at bekymre sig, for det kan jo ske når som helst..

Jeg tror ikke jeg vil forsøge at få en tryghedsscanning, men blot væbne mig med tålmodighed. For jeg kan jo hverken gøre til eller fra alligevel. Der er jo en grund til at kroppen sorterer fra.

Jeg håber bare at det er anderledes denne gang :goodluck

Så jeg vil også prøve at glæde mig og nyde det. Jeg skal til lægen den 21. dec. og håber at alt er som det skal være når jeg skal have optaget journal.

Så har vi et par "kegler" der bliver lykkelige..udover os selv selvfølgelig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så runder jeg uge 7 (eller 8.uge) Og det går fint. Jeg valgte at tillade mig at nyde graviditeten og glæder mig virkelig til at fortælle HELE verden det.. :loveshower

Jeg har ikke valgt at blive scannet, og heller ikke kontakte lægen. For bekymringerne foregik hovedsageligt i tankerne - og jeg kan ikke gøre meget til eller fra i forhold til om den lille spire bliver hvor den skal.

Andet end de almindelige forholdsregler som at spise sundt, ingen alkohol osv..

Glæder mig så meget til at få det på skrift ved lægen 22.dec...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nica, jeg tror det er den sundeste maade at komme igennem den foerste tid paa. Det er ogsaa nervepirrende at skulle til scanninger(var selv afsted pga. pletbloedning) og det er jo stadig ingen garanti at have set spiren... Men tankerne kan jeg godt forstaa, nu du har vaeret igennem en SA :kram

Jeg valgte at styre tankerne derhen, hvor det er ude af mine haender. Saa havde jeg valget mellem at nyde min graviditet og skabe en kontakt til spiren og til mine engle, som jeg ofte beder om hjaelp. Det er baade jeg og vores Bettenok bedst tjent med - ligesom dig og din spire vil vaere bedst tjent med det samme.

Rigtig meget dejligt babykarma til dig :bd :bd :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror dine tanker er helt normale, uanset om man har mistet eller ej, så er frygten for at det ender med en abort der altid. Men heldigvis går det oftest godt, og det gør det også for dig.

Så pøj pøj med det :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥


Ja så har jeg også lige konstateret at jeg altså Er gravid, men forstår det stadigvæk ikke, kom som en overraskelse.

Vi har forsøgt os i nu 1 år, og så pludselig er der ingen kramper i maven som tegn på menstruation, men ømme bryster 10dage iden, som der plejer. Bryster der vokser, hmm.. Tog en test og dagen efter 2mere, og der var altså tvillinger (altså på testen) - hvornår skal man begynde at glæde sig??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER