Oprettet December 2, 2011 Hej alle. Som i kan se er jeg ret ny herinde og jeg har et spørgsmål til jer ang. graviditet.. Jeg er 5+5 idag og de sidste mange dage har jeg haft en masse stikken og kommer som regel når jeg rejser mig, går eller løfter. Det gør ubeskrivelig meget ondt og bliver ret nervøs for jeg mister den lille, da vi har kæmpet i mange år. Jeg har stadig alle tegnene, kvalme, lugtesansen, skøre mad ideer, humørsvininger, træt og ømme bryster. Jeg tog en test her til morgen også og den var lidt mere positiv end den var i søndags. Det er bare som om det stikker utrolig meget i højre side af underlivet når jeg laver andet end sidde eller ligge, jeg får også nogle smerter i siden af maven hvor det føles som musklerne blev revet fra hinanden.. Er det normalt?? Knus og store ønsker om en rigtig glædelig jul til jer alle, fra en bange gravid. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Jeg har aldrig prøvet at miste så aner ikke hvordan det føles. Men jeg kan sige jeg også havde det sådan der i starten. Jeg beskrev det lidt som om jeg blev stukket med en kniv, en stikkende og sviende smerte. Nu er jeg i 24. uge med en lille rask pige. så mon ikke det er helt normalt ? :-D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Tusind tak.. Det er pæn mange år siden jeg sidst var gravid så jeg kan ikke huske hvordan det er her i starten. Vi har været ved at snakke om at købe en tryghedscanning da jeg har mistet en del gange før. Jeg har først en tid ved lægen d. 21 dec så det er længe jeg bare skal gå og vente, nf er først omkring d. 16 januar så vi kan nå at købe os fattige i scanninger da jeg virkelig er bange for vi mister denne lille guldklump. Tusind tak for svaret, det beroliger mig en smule. Glædelig Jul.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Jeg har også oplevet en slags ja.. Det føles som stik, niv og jag :) For 2 uger siden så jeg min lille guldklump og skal se den igen om en uge :) Ved scanningsklinikken kan du købe en scanning til 400 kr, så det har vi besluttet at gøre så tosset vi overhovedet vil, hvis det kan give tryghed. Jeg har nemlig også mistet før, og aldrig været igennem en hel graviditet... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Det lyder som ligamentsmerter, hvilket er helt normalt. Tillykke med graviditeten :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Jeg er også ret sikker på det er ligamentsmerter. Prøv evt at søge på dem herinde - der har været flere ligende tråde. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Jeg havde det også sådan i starten.. Så tror det er helt normalt.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Jeg havde det på samme måde i starten.. Nogen gange gjorde det faktisk så ondt at jeg ikke kunne stå oprejst.. Men det var bare slemme ligamentsmerter og mavemuskler der gav sig. Så med mindre du begynder at bløde eller andet ville jeg ikke være nervøs :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Jeg melder mig ogsaa i klubben og havde simpelthen et saa oemt, saa oemt underliv de foerste uger. Det fortog sig ligesaa stille og nu har jeg kun ondt, hvis jeg virkelig har overanstrengt mig. Tillykke med din graviditet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Årh det forum her er bare fantastisk :loveshower Jeg havde lige besluttet mig for at spørge om præcis det samme :lovebk Jeg vil beskrive det lidt som mens-smerter men så ikke helt alligevel, nok mere som i siger en stikkende fornemmelse - fint jeg stopper med bekymringen med det samme! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 2, 2011 Årh det forum her er bare fantastisk :loveshower Jeg havde lige besluttet mig for at spørge om præcis det samme :lovebk Jeg vil beskrive det lidt som mens-smerter men så ikke helt alligevel, nok mere som i siger en stikkende fornemmelse - fint jeg stopper med bekymringen med det samme! Jeg har haft præcis samme tanke - at ville skrive i forum og spørge om det samme. Hurra for forum.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 4, 2011 Tusind tak alle sammen!! Vi er blevet enige om at spørge lægen om de ikke kan holde øje med min hcg tal ved blodprøver, så vi kan få mere ro. Smerterne er konstant i højre side (under hoftebenet) idag så nu må vi se om vi for lov til at blive i denne del af siden. Vi håber på det bedste og venter spændt på vores første scanning d. 21 december! Del dette indlæg Link to post Share on other sites