Guest

mormors bordel i tyskland

4 indlæg i dette emne

Ja i aften ser man deres tur i tyskland, hvor man har valgt at ludere bliver placeret bestemte steder i byerne.

Man følger jo så turen gennem verdens støreste bordel, som så ligger i tyskland. Suzannes romantiske billede bliver sat op mod Karens negative billede af faget prostituation.

Jeg er normalt ikke så vild med Karen, men her må jeg altså give hende ret, og sige at det er en frygtelig tilværelse og det får konsekvenser for kvinderne som vælgere at blive ludere, hvis ikke nu så senere i deres liv. Og der er altid nogle bagmænd, som tjener på disse kvinder. Særlig i dette store bordel, sad jeg altså også med tanken om, hvem bagmanden var, og hvor meget han mon tjente på det...

Hvad tænkte i andre, er det godt, at de har sådan et fint sted at arbejde som Suzanne, der var ret positiv? eller har i det som Karen, at det var et ulækkert sted, hvor man bare prøver at pakke det lidt ind, at der blive udnyttet nogle kvinder??

Del dette indlæg

nu så jeg selv programmet og synes sku det er svært... Jeg er ikke i tvivl om at jeg hellere vil have de er på sådan et hotel frem for ude på gaden... Der er da helt sikkert en bagmand, og det fik vi også en ide om, da de snakkede med en af pigerne hvor der sad en mand ved siden af og holdt øje med hvad hun fortalte til dem...

Men vi skal også huske nogen af pigerne har selv valgt deres liv som prostitueret... Det er ikke alle som er tvunget ud i det... Nu tænker jeg på hende som var igang med uddannelsen som læge, men havde valgt at blive prostitueret istedet for...

Jeg synes at Suzanne har et meget romantisk billed af det, men synes også at karen ser meget sort på det hele... Hun har jo den holdning, at alle prostitueret har det skidt og de er presset ud i det.. Men det er jo bare ikke sandheden...

Jeg har også set nogen af de andre afsnit og synes de er vildt spændende, for man ser nogen ting som man normalt ikke ville se...

For nogen afsnit siden var de ude ved en fysisk handicappet og så hun var i go morgen danmark dagen efter og hun sagde noget rigtigt synes... Hun sagde nemlig at "alle har ret til sex"... Jeg er også af den fulde overbevisning om at hvis vi i Danmark forbyder prostitution så tror jeg der ville komme mange flere voldtægter og det ville sku da mere forfærdeligt...

Nu glæder jeg mig til at se det i næste uge, hvor de skal til Sverige, hvor det er forbudt, det bliver spændende...

Nu blev indlægget ret langt og håber ikke det blev for rodet... :) men tak fordi i læste det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik ikke set det i aften, men jeg er generelt meget enig med Susanne Bjerrehus i disse programmer.

Nej det er nok ikke et fantastisk liv at være luder og gadeprostitution er forfærdeligt også menneksehandel ingen tvivl om det. Det mener jeg også Susanne B mener.

Jeg synes dog Karen er dobbeltmoralsk i programmet. Specielt omkring den handicappede pige der fik en mandelig luder hjem. Han kunne åbenbart ikke være "offer" ligesom hun mener pigerne er, han var bare ude på at tjene penge. Det tror jeg altså også en del af pigerne bare er, men ikke alle selvfølgelig. Nogle er endt i prostitution pga. misbrug og muligvis dårlig barndom m.m. og der kan man da godt diskuterer valget, men jeg er fuldt ud overbevidst om, at nogen altså har valgt levevejen med åbne øjne.

Jeg synes det er fint at der finde ordnede forhold for prostituerede, jeg er 100 % sikker på at prostitution vil findes lige meget hvor stor straf man får for at være prostitueret/gøre brug af det. Jeg synes derfor det er fint med gode ordenlige forhold for pigerne, så de ikke skal ende som gadeludere.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Synes det var ok forhold. Meget bedre end i Sverige som så må blive vist næste gang. Man kan se afsnittene på sputnik.dk.

Knus Pippi75

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER