Oprettet November 28, 2011 Hejsa Vil høre om der er nogle der allerede har problemer med at passe arbejdet fuldt ud eller 2. gangs gravide der har erfaring med deltidssygemelding? Jeg har et stående/gående hårdt fysisk arbejde og har haft konstante underlivs/bækken smerter det sidste lange stykke tid. Er blevet sygemeldt i en uge af min læge som siger jeg skal have lettere opgaver ell. deltidssygemeldes. Dette er min leder dog ikke enig i, og mener at det er helt normalt at have ligament smerter. Hvornår dævlen ved man om smerterne er normale eller for slemme! Jeg kan ikke aflastes på mit arbejde da vi arbejder 1:1 så mener det bedste ville være deltid.. Har også smerter herhjemme hvis jeg får løftet for tungt. Har i forvejen probl. med ryg/bækken som behandles hos kiropraktor. Hilsen Gitte Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Åh hvor er det træls for dig. Jeg har også indtil videre haft en ret besværlig graviditet, og er selv sygemeldt. Du skal lytte til din krop og gøre hvad du kan holde til. Det er ikke din arbejdsgiver der bestemmer hvad du kan klare. hvis din arbejdsgiver ikke er med på du skal aflastes skal du evt snakke med lægen om at blive heltidssygemeldt? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Tak for dit svar:) Øv at du også har problemer:( Jeg er rigtig ked af det og egentlig også skuffet over ikke at møde mere forståelse. Tænker jeg vil ringe til min læge i morgen og søge hjælp. Vil også spørge om der skal laves en mulighedserklæring.. føler jeg har gevaldigt brug for noget at vise min leder/ell. anbefaling fra læge Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Jeg synes lægerne har været gode til at vise forståelse når man er gravid. så krydser fingre for din læge vil hjælpe dig Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Hvor er det træls du skal døje med det! Jeg selv overvejer også at snakke med min læge om nogenlunde det samme, da jeg ligesom dig har et hårdt fysisk arbejde hvor man konstant står eller går og løfter en del, og er ikke tryg ved det ift. min ryg/mit bækken, da jeg i forvejen døjer med en ældre skade.. Vil bare sige, du skal passe på dig selv, og det er bestemt ikke op til din leder at vurdere, hvorvidt det er "normale" smerter eller ej. Det kan bestemt ikke være meningen du skal have konstant ondt! Håber du kan få noget støtte hos din læge, og at denne kan sige, hvad næste skridt bør være, når din arbejdssituation er som den er... God bedring herfra Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 29, 2011 Jeg var selv hos lægen igår og fik konstateret bækkenløsning. Fik også besked på at skulle tale med mit arbejde om lettere opgaver eller sygemelding. Men mit arbejde kunne ikke tilbyde mig noget lettere, hvilket jeg godt var klar over ( jeg kører i hjemmeplejen og vi har mange tunge opgaver.) Så nu er jeg fuldtids sygemeldt og har fået besked fra lægen om at jeg skal holde mig HELT i ro, hvilket er svært når jeg har en meget aktiv søn på 2½. Men så må hans far jo komme lidt mere ind i kampen :rolleyes Men lyt til din krop, det er kun dig der kan mærke hvor ondt det gør! God bedring! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 29, 2011 Tak for jeres svar:) Det er rart at høre fra andre i samme situation. Skal snakke med min leder efter min sygemelding er slut og hvis hun ikke vil lytte til hvad min læge tilråder, skal jeg kontakte min læge igen og så tror jeg hun deltidssygemelder mig. God bedring til jer:) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 1, 2011 Hej. Jeg har ikke selv problemer med at passe mit arbejde. Jeg har kontorarbejde så jeg går ikke rundt hele dagen. Jeg vil helt klart også sige til dig, at du skal lytte til din krop. Du kender den trods alt bedst. Jeg kan godt få lidt ondt når jeg f.eks. får båret på min datter der er 4½ år. Men ellers er det et smut til lægen og hør hvad de har at sige. Del dette indlæg Link to post Share on other sites