Oprettet November 28, 2011 Jeg har fået en brudekjole/konfirmationskjole fra lilly, som jeg godt kunne tænke mig at få farvet så jeg kan bruge den til fine fester. Ved vi skal til bryllup i maj og til efteråret. Men hvordan gør man lige det så? Kjolen i sig selv er meget enkel. Men jeg har aldrig prøvet at farve noget tøj Hjæææælp :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Læser lige med her, da jeg også pønser på det med min brudekjole. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Jeg ville kun turde gøre det ved en professionel. Og ikke alle kjoler kan farves. Jeg har købt min brugt, og sælger ville kun af med den fordi den ikke kunne farves. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Det kommer an på hvilke slags stof det er, om man kan gøre det selv. Jeg har før farvet med noget de har i Matas, men det var bommuld/ viscose. Jeg ville nok spørge en skrædder ad hvis det er silke eller lign. Held og lykke med projektet og fortæl endelig hvordan det er gået. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Jeg har undersøgt det rigtig nøje, da det hele tiden har været min drøm at farve min kjole. Jeg er kommet så langt, at første krav er, at kjolen skal være 100% ren silke - det må ikke være blandingsmateriale af nogen art, da det så ikke tager jævnt imod farven! Ved heller ikke om diverse kunststoffer går an selvom det er samme materiale hele vejen igennem... Dernæst, så KAN det godt lade sig gøre - problemet er at finde en der gør det. Jeg har ledt og ledt og indtil videre kun fundet en enkelt i Danmark der gør det. Hun hedder Kamilla Marie og bor i Århus - hvis jeg boede i nærheden, ville jeg helt sikkert prøve det, men jeg kommer bare ALDRIG til Århus og omegn <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 den er af 100% polyester Tænkte på Susanne, hvem var det i Århus du havde set der kunne farve den? Og kan man forresten selv vaske sådan en? der står godt nok den skal håndvaskes, men da der ikke er broderi eller noget på den, kan den så ikke vaskes i et dynebetræk i vaskemaskinen ved 30 grader?? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret November 28, 2011 Hun hedder Kamilla Marie - hendes hjemmeside hedder www.kamillamarie.dk men jeg synes ikke rigtig lige den virker... Jeg ved ikke om man kan vaske din brudekjole... Jeg tror ikke jeg ville turde kaste mig ud i det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret December 11, 2011 alt efter hvad stof det er, men umelbart ja så kan du godt. min svigermor farvede hendes egen brydekjole lilla til hendes datter da hun skulle giftes, og det havde hun gjort med de tøj farver man kan købe i div butikker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites