Solvej99

Nedfrysning af MM i isterningposer

36 indlæg i dette emne

Ja hvordan pokker får man mælken ned i isterningposen? :unsure

Nogen gode forslag? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville nok bruge isterningebakker i stedet, og så bare putte en frysepose udenover....

Kan ikke lige se hvordan det andet skulle kunne lade sig gøre :P ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok bruge isterningebakker i stedet, og så bare putte en frysepose udenover....

Kan ikke lige se hvordan det andet skulle kunne lade sig gøre :P ;)

Det var selvfølgelig også en idé. Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok bruge isterningebakker i stedet, og så bare putte en frysepose udenover....

Kan ikke lige se hvordan det andet skulle kunne lade sig gøre :P ;)

Det gjorde jeg og det virkede helt fint ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En frysepose som i en almindelig, klar 2 l. Frysepose, eller snakkes der isterningeposer??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En frysepose som i en almindelig, klar 2 l. Frysepose, eller snakkes der isterningeposer??

Isterningposer... Har læst det flere steder herinde. Mener bl.a. at Loneb ville gøre det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En frysepose som i en almindelig, klar 2 l. Frysepose, eller snakkes der isterningeposer??

Altså, jeg taler om en alm. 2 liters (eller mere) frysepose ;) - til at putte udenover isterningebakken....

Men spørgsmålet går på isterningeposer.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isterningposer... Har læst det flere steder herinde. Mener bl.a. at Loneb ville gøre det.

Det er helt rigtigt at jeg vil gøre det, men jeg har ikke fået gjort det endnu, fordi jeg netop også har tænkt på hvordan jeg skulle få mælken i posen :whistling

Jeg tror også det ender med nogen isterningebakker i stedet. Ellers tænker jeg en tragt måske kan bruges til at få mælk i isterningsposerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt rigtigt at jeg vil gøre det, men jeg har ikke fået gjort det endnu, fordi jeg netop også har tænkt på hvordan jeg skulle få mælken i posen :whistling

Jeg tror også det ender med nogen isterningebakker i stedet. Ellers tænker jeg en tragt måske kan bruges til at få mælk i isterningsposerne.

Jeg tror måske også at det bliver svært med en tragt? :unsure

Der skal være rimelig meget tryk på, når man hælder væske i en isterningpose. Tror næsten man er nødt til at bruge en plasticsprøjte eller sådan noget. Men jeg synes det er for besværligt. Så jeg tager ud og køber nogle isterningbakker, der er egnet til madvarer i dag. Og så følger jeg Troldemors råd med en frysepose ud over :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at købe alt for mange isterninge bakker - husk, at når MM (eller mos eller whatever) er frossen, så kan du jo bare tage dem ud af isterningebakken og putte dem løst i fryseposen - og så er isterningebakken jo klar til en ny omgang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at købe alt for mange isterninge bakker - husk, at når MM (eller mos eller whatever) er frossen, så kan du jo bare tage dem ud af isterningebakken og putte dem løst i fryseposen - og så er isterningebakken jo klar til en ny omgang :)

Nå ja smart :P Tak for det råd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har frosset MM ned i isterningeposer, og det var slet ikke et probem at få det hældt i. Jeg pumpede MM ud i en sutteflaske, og hældte så fra sutteflasken (uden sut og låg selvfølgelig) direkte ned i isterningeposen. Der skal ikke særlig meget tryk til, det kan altså sagtens lade sig gøre, også uden tragt. Jeg samlede bare mælk sammen fra et par dage, for der skal godt og vel 300ml til at fylde en isterningepose.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har frosset MM ned i isterningeposer, og det var slet ikke et probem at få det hældt i. Jeg pumpede MM ud i en sutteflaske, og hældte så fra sutteflasken (uden sut og låg selvfølgelig) direkte ned i isterningeposen. Der skal ikke særlig meget tryk til, det kan altså sagtens lade sig gøre, også uden tragt. Jeg samlede bare mælk sammen fra et par dage, for der skal godt og vel 300ml til at fylde en isterningepose.

Super :) Så gider jeg ikke gå ud og investerer i isterningepakker alligevel. Poser er nemlig meget nemmere i vores fryser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lad være med at købe alt for mange isterninge bakker - husk, at når MM (eller mos eller whatever) er frossen, så kan du jo bare tage dem ud af isterningebakken og putte dem løst i fryseposen - og så er isterningebakken jo klar til en ny omgang :)

Godt tænkt ;)

Sidespørgsmål... Vil Erica stadig ikke tage sutteflasken? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har frosset MM ned i isterningeposer, og det var slet ikke et probem at få det hældt i. Jeg pumpede MM ud i en sutteflaske, og hældte så fra sutteflasken (uden sut og låg selvfølgelig) direkte ned i isterningeposen. Der skal ikke særlig meget tryk til, det kan altså sagtens lade sig gøre, også uden tragt. Jeg samlede bare mælk sammen fra et par dage, for der skal godt og vel 300ml til at fylde en isterningepose.

Men må man godt blande mælk fra forskellige dage? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tænkt ;)

Sidespørgsmål... Vil Erica stadig ikke tage sutteflasken? :unsure

Det er skam ikke noget jeg selv har udtænkt - så smart er jeg slet ikke :D Har fået rådet af en anden :)

Jeg har ikke prøvet siden, overvejer dog at prøve igen, da hun jo ellers ikke kan overnatte uden mig - men synes bare der går så meget mælk til spilde... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er skam ikke noget jeg selv har udtænkt - så smart er jeg slet ikke :D Har fået rådet af en anden :)

Jeg har ikke prøvet siden, overvejer dog at prøve igen, da hun jo ellers ikke kan overnatte uden mig - men synes bare der går så meget mælk til spilde... <_<

Åh jeg har det på helt samme måde. Prøver at få øvet ca. hver anden dag, men han bliver stiktosset og jeg synes også det er så ærgeligt med al den mælk man må kassere.

Jeg er begyndt bare at nøjes med at malke en lille smule ud, når vi øver. Men hvor er det bare irriterende at han har set sig så gal på flasken :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser ned i isterningeposer - det bliver ganske enkelt ikke nemmere :)

Når jeg malker ud gør jeg det med manuel pumpe og dermed ned i en flaske, indholdet hældes over i en isterningepose som så ryger i fryseren.

- Det er IKKE noget problem at få mælken til at løbe ned igennem posen .. det tager ikke 2 min ;)

Mht. at fylde pose med mælk fra flere dage.. Hvis man gør det at man hælder i fra én dag og så putter posen i fryseren, så kan man tage posen ud næste dag, lade den ligge 1min så selve plastikposen ikke er helt frossen længere og så hælde mere i - På den måde bliver mælken ikke blandet da dét fra dagen før jo allerede er frosset ;)

Det er klart det nemmeste.. og jeg er personligt glad for at slippe for at skulle jonglere med isterningebakker + hygiejne aspektet i det er også ret vigtigt for mig .. Der bliver meget berøring med is-mælken ;) i forbindelse med bakkerne.. hvorimod mælken i poserne kan man bare lige knække ud i grøden og så smide resten af posen tilbage i fryseren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men må man godt blande mælk fra forskellige dage? :unsure

Det har jeg fået at vide at man godt må af SPen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser ned i isterningeposer - det bliver ganske enkelt ikke nemmere :)

Når jeg malker ud gør jeg det med manuel pumpe og dermed ned i en flaske, indholdet hældes over i en isterningepose som så ryger i fryseren.

- Det er IKKE noget problem at få mælken til at løbe ned igennem posen .. det tager ikke 2 min ;)

Mht. at fylde pose med mælk fra flere dage.. Hvis man gør det at man hælder i fra én dag og så putter posen i fryseren, så kan man tage posen ud næste dag, lade den ligge 1min så selve plastikposen ikke er helt frossen længere og så hælde mere i - På den måde bliver mælken ikke blandet da dét fra dagen før jo allerede er frosset ;)

Det er klart det nemmeste.. og jeg er personligt glad for at slippe for at skulle jonglere med isterningebakker + hygiejne aspektet i det er også ret vigtigt for mig .. Der bliver meget berøring med is-mælken ;) i forbindelse med bakkerne.. hvorimod mælken i poserne kan man bare lige knække ud i grøden og så smide resten af posen tilbage i fryseren ;)

Hælder du det så over uden låg på sutteflasken? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser ned i isterningeposer - det bliver ganske enkelt ikke nemmere :)

Når jeg malker ud gør jeg det med manuel pumpe og dermed ned i en flaske, indholdet hældes over i en isterningepose som så ryger i fryseren.

- Det er IKKE noget problem at få mælken til at løbe ned igennem posen .. det tager ikke 2 min ;)

Mht. at fylde pose med mælk fra flere dage.. Hvis man gør det at man hælder i fra én dag og så putter posen i fryseren, så kan man tage posen ud næste dag, lade den ligge 1min så selve plastikposen ikke er helt frossen længere og så hælde mere i - På den måde bliver mælken ikke blandet da dét fra dagen før jo allerede er frosset ;)

Det er klart det nemmeste.. og jeg er personligt glad for at slippe for at skulle jonglere med isterningebakker + hygiejne aspektet i det er også ret vigtigt for mig .. Der bliver meget berøring med is-mælken ;) i forbindelse med bakkerne.. hvorimod mælken i poserne kan man bare lige knække ud i grøden og så smide resten af posen tilbage i fryseren ;)

Wee... Det er lige lykkedes mig :yay

Det var jo super nemt :) Sidst jeg prøvede havde jeg stukket sutten ned i isterningposen, mens jeg trykkede på flasken. Det var vildt besværligt og der kom mælk over det hele. Det lykkedes mig kun at fylde en enkelt firkant.

Men nu tog jeg bare låget af flasken og hældte det ned til den, der allerede var frossen og det gled lige ned :rolleyes

Tak for dit indlæg :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt du fandt ud af det.. Og ja, det er præcis sådan jeg gør ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser ned i isterningeposer - det bliver ganske enkelt ikke nemmere :)

Når jeg malker ud gør jeg det med manuel pumpe og dermed ned i en flaske, indholdet hældes over i en isterningepose som så ryger i fryseren.

- Det er IKKE noget problem at få mælken til at løbe ned igennem posen .. det tager ikke 2 min ;)

Mht. at fylde pose med mælk fra flere dage.. Hvis man gør det at man hælder i fra én dag og så putter posen i fryseren, så kan man tage posen ud næste dag, lade den ligge 1min så selve plastikposen ikke er helt frossen længere og så hælde mere i - På den måde bliver mælken ikke blandet da dét fra dagen før jo allerede er frosset ;)

Det er klart det nemmeste.. og jeg er personligt glad for at slippe for at skulle jonglere med isterningebakker + hygiejne aspektet i det er også ret vigtigt for mig .. Der bliver meget berøring med is-mælken ;) i forbindelse med bakkerne.. hvorimod mælken i poserne kan man bare lige knække ud i grøden og så smide resten af posen tilbage i fryseren ;)

Super godt svar!! :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske dumt... Men hvad er det i bruger de fine mælke-isterninger til? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu spørger jeg måske dumt... Men hvad er det i bruger de fine mælke-isterninger til? :unsure

Til at komme i grød, når de begynder at skulle have det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER